Reklama produktu – co powinna w sobie mieć? Wskazówki na skuteczną promocję

Reklama E-commerce Dla biznesu
Reklama produktu – co powinna w sobie mieć? Wskazówki na skuteczną promocję Reklama produktu – co powinna w sobie mieć? Wskazówki na skuteczną promocję

30 Lipca 2023

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Jaka jest szansa na to, że doskonały, wyróżniający się produkt w niskiej cenie będzie się dobrze sprzedawał? Raczej niewielka. Z tego właśnie powodu każda firma, niezależnie od branży, stara się zareklamować to, co chce sprzedać. By odnieść komercyjny sukces, trzeba jeszcze wiedzieć, jak zachwalać oferowaną rzecz lub usługę oraz do kogo kierować przekaz. Jeśli więc Twoja oferta spotyka się z obojętnością ze strony potencjalnych klientów, doradzimy Ci, jak zrobić reklamę produktu.

​​​​​​​Reklama produktu – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem do skutecznej sprzedaży jest poznanie grupy docelowej klientów. Pod tym względem najłatwiejszą formą przekazu marketingowego od lat pozostaje reklama produktu w internecie. W przeciwieństwie do starszych rodzajów mediów, czyli prasy, radia i telewizji, przedstawiane w globalnej sieci dobra i usługi mogą dotrzeć nie do wszystkich, ale do naprawdę zainteresowanej daną rzeczą grupy konsumentów. W ten sposób ogranicza się wydatki na niepotrzebną promocję wśród osób, które najpewniej i tak nie kupią tego, co oferuje sprzedawca.

Ustalenie grupy docelowej to również doskonała metoda na poznanie konkurencji i sprawdzenie, jak wygląda jej reklama produktu. Marketing rynkowych rywali ujawni, do kogo należy dotrzeć i w jaki sposób mówić o produkcie, tak, by przekonać klientów do zakupu. Do tego, by było to możliwe, niezbędne jest poznanie potrzeb osób targetowanych jako grupa docelowa. Oprócz zrozumienia, czego im brakuje, ważne jest również poznanie ich oczekiwań. Nie obejdzie się także bez zaprezentowania korzyści wynikających z zakupu właśnie tego, a nie innego produktu.

Podejrzenie działań konkurencji nie może jednak prowadzić do kopiowania jej poczynań. Dlaczego, skoro sprzedaje bardzo podobne rzeczy lub wręcz identyczne? Reklama własnego produktu, który niewiele różni się od tego, co proponują inne firmy, powinna uwypuklać różnice przemawiające za wyborem właśnie Twojego towaru. Skupienie się sprzedawcy na tym, co jest przewagą w takim przypadku, nie powinno być jednak trudne. Znacznie większym wyzwaniem jest stworzenie kampanii promocyjnej czegoś, co nie wyróżnia się na tle konkurencji, np. środków czystości. W takiej sytuacji, zamiast skupiać się na produkcie, lepiej skoncentrować się na marce i jej wyjątkowych cechach.

Jak stworzyć reklamę produktu, która zadziała na odbiorców?

Po przeanalizowaniu działań innych sprzedawców oraz własnego produktu pozostaje stworzyć kampanię promocyjną. Jej hasło przewodnie powinno zapaść w pamięć, a sam przekaz ukazywać pożytek z używania reklamowanej rzeczy. W tym celu warto poznać i przyswoić sobie język korzyści.

Stworzenie chwytliwego sloganu

Jednym z najlepszych sposobów dotarcia do odbiorców jest wymyślenie hasła reklamowego. Przekaz tego rodzaju powinien być możliwie jak najkrótszy. Czasem nawet jedno lub dwa słowa wystarczą, by został zapamiętany wśród odbiorców.

Dobry slogan odwołuje się też do skojarzeń charakterystycznych dla danej grupy docelowej. Innymi słowy, nie zawsze to, co np. znają i rozumieją ludzie młodzi, będzie równie zrozumiałe dla starszych. Zasada ta działa także w drugą stronę. Pewne słowa, powiedzenia czy odwołania do postaci są czytelne tylko dla określonych grup klientów.

Dopasowanie przekazu do charakteru produktu

Przekaz trafiający do klienta powinien być adekwatny do przeznaczenia sprzedawanej rzeczy. Z tego powodu reklama produktu do codziennego użycia będzie się różnić od tej, w której proponuje się np. dobra ekskluzywne stworzone na specjalne okazje.

W przypadku tego pierwszego nie można przekonywać potencjalnego klienta, że np. zakup zapewni mu poczucie posiadania czegoś wyjątkowego. Wystarczy proste wymienienie korzyści, jakie osiągnie ze skorzystania z niego. Jeśli jednak rzeczywiście artykuł jest unikalny (powodem może być jakość wykonania, przeznaczenie, pochodzenie itp.) w pierwszej kolejności należy podkreślić właśnie to, a nie walory użytkowe.

Stosowanie języka korzyści

Krótka reklama wymusza przekazanie jak największej ilości informacji o produkcie w mocno ograniczonym przedziale czasowym lub zwięzłym komunikacie tekstowym. Warto więc zadbać o zastosowanie języka korzyści. Składają się na niego trzy elementy:

  • cecha;
  • zaleta;
  • korzyść.

Wykorzystanie języka korzyści nie wymaga specjalnego przygotowania, ponieważ wystarczy przyswoić sobie prosty schemat. Przykładem go obrazującym może być dowolny produkt, np. pojemny plecak turystyczny. Jego cechą jest duży litraż. Zaletą, która z niego wynika – możliwość zmieszczenia w środku znacznej ilości bagażu. Korzyść, którą odniesie klient, to spakowanie wszystkich potrzebnych rzeczy w jedno miejsce, dzięki czemu nie będzie musiał nosić dodatkowych toreb.

Język korzyści to niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe, ponieważ odwołuje się wprost do zaspokojenia potrzeby konsumenta. Pokazuje mu nie tyle to, jak dobry jest produkt, ile co dzięki niemu zyska. Przy tworzeniu takiego przekazu wystarczy jedynie uważać na poziom skomplikowania języka używanego do promocji niektórych produktów, np. urządzeń elektronicznych. Zdecydowanie lepiej smartfon z dobrym aparatem przedstawić jako idealny sprzęt do fotografowania w różnych warunkach oświetleniowych niż wypisywać nie dla każdego zrozumiałe dane techniczne.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

​​​​​​​Czego unikać, tworząc reklamę produktu?

Uczyć można się nie tylko od odnoszącej sukcesy konkurencji, ale także od tych, którzy zdążyli już popełnić błędy. Prześledzenie złych praktyk reklamowych pozwala uniknąć problemów rzutujących nie tylko na aktualną sprzedaż, ale także przyszłą. Dzięki temu łatwiej dbać o wizerunek marki, czyli wartość mającą wpływ na biznes równie dużą, a może nawet większą, niż dobór towaru i ustalenie ceny.

Adekwatność przekazu

Choć wydaje się to oczywiste, wiele firm reklamuje artykuły ze swojej oferty w sposób nieadekwatny do tego, czym są i czego oczekują klienci. Przykładem niedopasowania przekazu do produktu są emitowane przed laty spoty firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową. Przekonywano w nich użytkowników, że oferowane przez nie rzeczy nie tylko pomogą w wykonywaniu codziennych czynności, ale wręcz zmienią życie osób będących w ich posiadaniu.

Już wtedy, a więc w latach 90. i na początku nowego wieku, u wielu osób reklamy te wzbudzały uśmiech. Wówczas jednak nowatorskość takiego przekazu wystarczała do przekonania części widzów. Dziś stosowanie takiej metody sprzedaży przyczyniłoby się jedynie do zszargania wizerunku marki, pokazując ją jako tę, która nie traktuje klientów poważnie. Być może w ten sposób firma zdobyłaby krótkotrwały rozgłos, a jej reklamy stałyby się internetowym viralem. Jednak w dalszej perspektywie w pamięci konsumentów pozostałyby głównie negatywne skojarzenia, co przyniosłoby fatalne skutki. Trzeba bowiem pamiętać, że raz zepsutą opinię o sobie trudno zmienić.

Kontrowersyjność reklamy

Poważnym błędem, który również może mieć długofalowe skutki, jest wykorzystanie kontrowersji. Takie postępowanie bez wątpienia przyczyni się do pokazania się konsumentom po raz pierwszy lub przypomnienia o swoim istnieniu. Z drugiej strony w ten sposób łatwo zrazić do siebie całe rzesze klientów nieakceptujących przekraczania pewnych granic przy promocji produktu.

Metody reklamowania produktów

Internet przyczynił się do rozwoju formatów reklamy, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej trafić do różnych grup odbiorców. Co więcej, platformy, na których są one umieszczane targetują internautów według wielu kryteriów: wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań itd., co pozwala docierać dokładnie do tych osób, które mogą być najbardziej prawdopodobnymi klientami. W promocji produktu nie chodzi jednak wyłącznie o chwilowe zwiększenie sprzedaży. Osiągnięcie długotrwałego efektu to zadanie wymagające systematycznej pracy.

Teksty sponsorowane

Wśród internautów nie brakuje osób preferujących dłuższe, bardziej szczegółowe treści wyjaśniające, czym jest produkt i jakie profity daje jego posiadanie. Z tego powodu warto zastanowić się nad zamówieniem artykułów sponsorowanych. Najlepiej zamawiać ich publikację na popularnych portalach i stronach tematycznie związanych z reklamowanym produktem. Oprócz tego do promocji swoich produktów można wykorzystać także firmowy blog.

Treści wideo

Teksty reklamowe nie będą odpowiednie dla tych internautów, którzy wolą krótszą formę przekazu. By stali się oni nabywcami proponowanego produktu, można nakręcić krótki film i opublikować go w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram i TikTok. Szybka konsumpcja treści wizualnych też jednak nie każdej osobie będzie odpowiadać. Właśnie dlatego dobrze jest zastanowić się nad nakręceniem dłuższego wideo i umieszczeniu go na swoim kanale na YouTube.

 

Reklamy w wyszukiwarce Google

Do promocji można wykorzystać również Google Ads. Co to za reklama produktu? Mieszczą się w niej różne formy przekazu marketingowego, w tym banery i sponsorowane linki. Szczególnie warto zainteresować się tymi drugimi. Widoczne na górze wyników wyszukiwania są w stanie wydatnie zwiększyć ruch na stronie, co może przełożyć się na lepszą sprzedaż. Co więcej, w przeciwieństwie do banerów, nie można ich zablokować przy pomocy wtyczek antyreklamowych do przeglądarek.

Kampanie mailingowe i opinie użytkowników

Wykorzystanie adresów e-mailowych dotychczasowych klientów celem zareklamowania nowego produktu to dobra okazja nie tylko do poinformowania ich o nowej pozycji w ofercie. W treści maila można umieścić np. kod rabatowy, który wzbudzi jeszcze większe zainteresowanie zakupem.

Po pewnym czasie od dokonania transakcji warto wysłać kolejną wiadomość z prośbą o wystawienie opinii. Dzięki temu zwiększa się szanse na pozyskanie kolejnych nabywców, a dokładniej tych osób, które bardziej od reklam w różnej formie przekonuje zdanie innych, którzy używali już danego produktu.

Pozycjonowanie strony

Istotna kwestia, którą trzeba rozważyć to cykl życia produktu a reklama. Prędzej czy później większość zainteresowanych osób go kupi, czego naturalną konsekwencją będzie późniejszy stały spadek sprzedaży. W takim momencie dalsze prowadzenie kampanii reklamowej wygeneruje tylko dodatkowe, niepotrzebne koszty.

Jak w takiej sytuacji dotrzeć do osób, które zakupem mogą być zainteresowane długo po skończeniu kampanii promocyjnej? Niezbędne jest stałe dbanie o pozycjonowanie strony. Składa się na nie szereg działań, dzięki którym witryna znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jest to możliwe dzięki właściwej optymalizacji, czyli m.in.:

  • zadbaniu o techniczną optymalizację strony (przyspieszenie szybkości jej wczytywania, dostosowanie pod kątem różnych typów urządzeń, stworzenie mapy strony niezbędnej do indeksowania witryny przez boty Google);
  • wypełnieniu witryny unikalnymi treściami;
  • publikowaniu tekstów na serwisach zewnętrznych w celu promowania produktu, jak i z myślą o link buildingu.​​​​​​​​​​​​​​

Reklamuj produkty z InPost i wykorzystaj potencjał reklamowy!

Reklama produktu w internecie jest tym skuteczniejsza, im popularniejsze strony wybierze się na jej publikację. Świetnym sposobem na dotarcie do nowych odbiorców w sieci jest nawiązanie współpracy z InPost. Oferujemy sposoby takie jak:

  • banery reklamowe wyświetlające się w obrębie witryny InPost;
  • banery informacyjne w newsletterze InPost;
  • banery i powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile.​​​​​​​

Potencjał internetu jako narzędzia promocji warto rozszerzyć o kampanię poza siecią. Doskonale nadaje się do tego Paczkomat®. Oferujemy wykorzystanie powierzchni ponad 20 tysięcy urządzeń rozstawionych w całej Polsce z możliwością:

  • oklejenia automatów okleiną reklamową;
  • wyświetlania reklam statycznych na ekranach maszyn;
  • samplingu – dystrybucji materiałów reklamowych w skrytkach automatów Paczkomat®.

Do wybrania naszej oferty zachęca nie tylko popularność dostaw do urządzeń Paczkomat®, ale także atrakcyjny cennik usług. Dzięki temu na taki sposób promocji mogą sobie pozwolić zarówno duże przedsiębiorstwa ze znacznymi budżetami na kampanie marketingowe, jak i mniejsze firmy. Dodatkowym atutem współpracy z nami jest szybki czas realizacji zlecenia.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!