Reklama wizerunkowa – co to takiego i jakie ma korzyści?

Reklama
Reklama wizerunkowa – co to takiego i jakie ma korzyści? Reklama wizerunkowa – co to takiego i jakie ma korzyści?

3 Października 2024

Skuteczny marketing to niezbędny element prowadzenia biznesu w każdej branży. Aktualnie istnieje wiele różnych sposobów na docieranie do swojej grupy docelowej. Istotnym elementem jest budowanie wiarygodnego wizerunku, w czym pomaga odpowiedni rodzaj promocji. Poznaj nie tylko definicję reklamy wizerunkowej, ale także jej korzyści i sposoby na skuteczne zaprojektowanie przekazu!

 

Na czym polega reklama wizerunkowa?

Reklama i marketing to dość obszerny zakres działań. Z tego powodu wykształciło się kilka rodzajów przekazu, które mają konkretne zastosowania. Jeden z nich to reklama wizerunkowa, czyli zespół działań, których głównym celem jest zbudowanie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki. Uznaje się ją więc za element strategii komunikacji.

Z tym pojęciem ściśle wiąże się też samo budowanie świadomości brandu. Taki przekaz pozwala danej firmie zaistnieć wśród odbiorców i wywołać pozytywne skojarzenia. Dzięki temu klienci będą wiedzieli, jakimi wartościami kieruje się dana marka.

Kampania wizerunkowa zawiera w sobie takie elementy jak logo i kolorystyka brandu, działanie na emocjach i budowanie zaufania.

Reklamę wizerunkową można aktualnie umieszczać w różnych kanałach nadawczych. Z tego powodu wyróżnia się m.in.:

  • kampanię wizerunkową w internecie przeprowadzoną przy pomocy takich narzędzi jak media społecznościowe (Instagram, Facebook, YouTube, TikTok) czy strony internetowe;
  • kampanię wizerunkową w mediach tradycyjnych – czyli w telewizji, radiu lub w prasie.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Korzyści, jakie niesie kampania wizerunkowa

Do podstawowych zalet prowadzenia kampanii wizerunkowej zalicza się budowanie pozytywnego wizerunku i samej świadomości marki. Jednak może ona przynieść także inne korzyści, do których zalicza się np.:

  • rozwijanie relacji z potencjalnymi klientami;
  • budowanie przewagi konkurencyjnej;
  • wspieranie pozostałych działań marketingowych;
  • opcjonalne zwiększenie sprzedaży.

Taka reklama musi być odpowiednio zaplanowana i zaprojektowana, aby przyniosła oczekiwane efekty. Można je mierzyć m.in. poprzez wskaźniki jej zapamiętywania, liczbę odwiedzin witryny bądź wysyłanych wiadomości lub też częstotliwość wyświetlania przez jednego użytkownika.

Natomiast przy samym projektowaniu przekazu warto mieć na uwadze kilka najważniejszych zasad:

  1. Dostosowanie formatu reklamy do nośnika przekazu.
  2. Zachowanie spójnego przekazu mimo różnych form kreacji.
  3. Wyróżnienie się na tle konkurencji.
  4. Stawianie na wysoką jakość i budowanie zaufania do marki.

Pamiętaj, że przykłady reklamy wizualnej opierają się na emocjach oraz docierają do szerokiego grona odbiorców. Znajdują się wśród nich potencjalni klienci, ale też ci aktualni. Dlatego zadbaj nie tylko o rozpoznawalność, ale także o podtrzymywanie relacji.

InPost reklama – w jaki sposób możemy pomóc Ci w kampanii wizerunkowej?

W InPost mamy kilka różnych ofert dla każdej branży – niezależnie od tego, czy dana marka działa w budownictwie, IT, przemyśle spożywczym, księgowości czy jakiejkolwiek innej dziedzinie. W prowadzeniu kampanii wizerunkowej mogą pomóc następujące elementy:

  • banery reklamowe online umieszczane na naszej witrynie internetowej inpost.pl. Dzięki temu możesz dotrzeć do swoich odbiorców, którzy jednocześnie należą do grona naszych klientów;
  • sampling produktów to sposób na zbudowanie świadomości marki. Polega na umieszczaniu próbek produktów w skrytkach naszych automatów. Konsument, który przyjdzie odebrać swoją paczkę, zapozna się przy okazji z wyrobem twojej firmy;
  • oklejanie urządzeń Paczkomat® – to specjalna opcja reklamy, która działa dla ciebie przez cały czas. Co więcej, w nocy nasze urządzenia są podświetlane, dzięki czemu będziesz docierać z przekazem do większej liczby odbiorców.

Reklama wizerunkowa służy do budowania pozytywnych skojarzeń i świadomości marki wśród potencjalnych nabywców. Tak forma przekazu operuje przede wszystkim emocjami. Skorzystaj z oferty reklamowej InPost, aby zwiększyć zasięg swojej firmy!

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe

Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...

Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy

Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...

Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?

Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!