Sklep internetowy na abonament. Poznaj zalety!
E-commerce Porady

Sklep internetowy na abonament. Poznaj zalety!

1 lutego 2020

Chcesz, aby Twój sklep internetowy dobrze funkcjonował, jednak nie chcesz przeznaczać na niego zbyt dużo środków? Możesz skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje platforma typu SaaS. W skrócie: załóż swój e-sklep za niewielki miesięczny abonament i ciesz się zarobionymi pieniędzmi. Koniecznie zapoznaj się z zaletami tej metody! ​​​​​​​

Wybór platformy, na której stworzysz swój e-sklep, jest bardzo ważny. Będzie ona miała znaczny wpływ na funkcjonowanie oraz rozwój zakładanego przez Ciebie biznesu. Na osoby, które chcą rozpocząć działalność swojego e-commerce, czeka dużo rozwiązań, oferujących naprawdę korzystne warunki. Jednym z nich jest platforma typu SaaS.​​​​​​​

Platforma SaaS (Software as a Service) bazuje na chmurze. Oznacza to, że osoba zakładająca sklep może skorzystać z gotowego oprogramowania, wynajmując je od dostawcy. Taka opcja sprawia, że wszelkie obowiązki związane z utrzymaniem sklepu oraz wsparciem technicznym spadają na dostawcę oprogramowania. Jednak nie za darmo. Abonament miesięczny za wynajem oprogramowania wynosi zazwyczaj od 50 do kilkuset złotych.

SaaS to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie posiadają wiedzy oraz zaplecza technicznego, które umożliwiają prowadzenie e-commerce od strony informatycznej. Na platformie SaaS można korzystać z gotowych szablonów, dzięki czemu właściciel e-biznesu nie będzie miał za dużo do zrobienia na start – wystarczy personalizacja e-sklepu, dodanie regulaminu oraz produktów na stronę i można rozpoczynać działalność.

Zalety sklepu internetowego na abonament

Założenie e-biznesu na platformie SaaS ma bardzo wiele zalet. Szczególnie docenią je osoby, które nie mają zbyt wielkiego pojęcia o prowadzeniu tego typu działalności.

E-przedsiębiorstwo, prowadzone na platformie SaaS, nie generuje dużych kosztów, dlatego chętnie korzystają z tego rozwiązania osoby, które nie posiadają zaplecza finansowego. Zazwyczaj miesięczna cena abonamentu wynosi od 50 zł do kilkuset złotych. Widełki cenowe dotyczą przede wszystkim ograniczeń, jakie narzucają gotowe rozwiązania. Im droższą platformę wybierzesz, tym więcej możliwości ingerencji w powstający e-sklep zyskasz. Za każdą rzecz, którą zamówisz na stronę internetową swojego e-commerce (np. grafikę, która nie znajduje się w wersji podstawowej oprogramowania) będziesz musiał zapłacić.

Gotowe rozwiązania umożliwiają start e-biznesu nawet w kilka dni od jego zarejestrowania. Dzięki temu masz szansę szybko rozpocząć zarabianie pierwszych pieniędzy. Pamiętaj jednak, że dotyczy to wyłącznie podstawowych i opracowanych rozwiązań. Każdy zamówiony specjalnie na twoje potrzeby element strony wiąże się z dodatkowym oczekiwaniem.

Korzystając z opcji sklepu na abonament, możesz być pewny, że nie pozostaniesz sam z problemami swojego e-commerce. W cenę abonamentu wliczone jest kompleksowe wsparcie – w tym hosting, wsparcie techniczne czy wdrożenie procedur związanych z bezpieczeństwem. Dzięki pomocy dostawcy nie musisz martwić się, że nie poradzisz sobie z którymś z aspektów prowadzenia e-sklepu. 

Internetowy sklep na abonament umożliwia połączenie z wieloma innymi funkcjami – m.in. z systemami płatności, firmami kurierskimi, czy serwisami zewnętrznymi (np. Allegro). Dodatkowo jest on cały czas aktualizowany, dzięki czemu e-przedsiębiorstwo stale zyskuje nowe możliwości.

Aktualizacja oprogramowania jest wliczona w cenę abonamentu, dlatego nie musisz się martwić, że platforma Twojego sklepu internetowego nie będzie działać jak należy. Tymi aspektami obsługi sklepu zajmie się firma, która wynajmuje Ci oprogramowanie.

Platforma typu SaaS umożliwia zintegrowanie sklepu z hurtownią, z której pozyskujesz swoje produkty. Dzięki temu cały proces sprzedaży staje się jeszcze łatwiejszy. Dodatkowo dostawca oprogramowania dba także o wirtualne zatowarowanie sklepu, kontrolę stanów magazynowych, czy wprowadzanie nowych produktów na stronę.

Sklep internetowy na abonament – to się opłaca!

Jeżeli chcesz rozpocząć działalność swojego e-commerce na klarownych zasadach oraz za niewielkie pieniądze – to e-sklep na abonament jest rozwiązaniem dla Ciebie. Nie musisz posiadać profesjonalnej wiedzy technicznej związanej z prowadzeniem e-commerce. Wystarczy, że skorzystasz z gotowych rozwiązań, oferowanych przez dostawcę oprogramowania.

Pamiętaj jednak, że taki sposób często wiąże się z brakiem możliwości elastycznego prowadzenia e-sklepu – nie będziesz mógł ingerować w większość działań podejmowanych przez dostawcę oprogramowania.Będziesz również zobowiązany do korzystania tylko i wyłącznie z dodatków, szablonów oraz funkcji, które oferuje platforma, na której zakładasz swój e-commerce.

Jeśli jednak to Twoja pierwsza działalność internetowa, takie rozwiązanie z pewnością okaże się dla Ciebie korzystne. Platforma SaaS pomoże Ci wdrożyć się w prowadzenie działalności e-commerce, pokazując różnorodne możliwości i zyski, jakie może osiągnąć dobrze prowadzony sklep internetowy.

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.