
Na rynku pracy coraz częściej brakuje wykwalifikowanych pracowników – walka o specjalistów trwa. Oprócz wysokich zarobków i możliwości awansu w przyszłości profesjonaliści chcą pracować w miejscu cieszącym się dobrą opinią, gdzie panuje przyjazna oraz swobodna atmosfera. Z tego względu liczące się przedsiębiorstwa starają się przyciągnąć nowych kandydatów, budując wizerunek swojej marki. Czym dokładnie jest employer branding i dlaczego jest ważny?
Employer branding – co to takiego?
Employer branding (EB) to dokładnie opracowana strategia obejmująca wszystkie działania, które sprawiają, że firma staje się atrakcyjnym miejscem pracy dla kandydatów oraz pracowników. Jeśli zaplanowane aktywności zostają dobrze przeprowadzone, zainteresowanie danym przedsiębiorstwem wśród najlepszych specjalistów rośnie. Interesującą definicję employer brandingu przygotował prof. G. Martin z Edinburgh Business School. Głosi ona, że „kwintesencją EB jest przyciąganie utalentowanych osób do organizacji oraz zapewnianie, że zarówno obecni, jak i potencjalni pracownicy będą identyfikować się z firmą i dostarczać pożądanych przez nią wyników”. Choć to objaśnienie employer brandingu wydaje się nieskomplikowane, w rzeczywistości potrzebna będzie dobrze przemyślana strategia pozwalająca zrealizować wszystkie postawione cele.
Sprawdź nasze aktualne oferty pracy:
Dlaczego employer branding jest ważny? To korzyści dla pracownika i pracodawcy
Jeszcze kilka lat temu dbanie o odpowiedni wizerunek marki nie było koniecznością, dlatego zajmowały się tym wyłącznie duże korporacje. W obecnych czasach nie ma już innej drogi. Firmy, które chcą się liczyć na rynku i zatrudniać utalentowanych i zaangażowanych pracowników powinny przygotować plan działań employer brandingu, który uwzględni:
- spójny dialog wewnętrzny,
- szacunek i właściwe podejście do pracowników,
- atrakcyjny system wynagrodzeń, uwzględniający benefity pozapłacowe,
- sprawiedliwy proces oceniania wykonywanej pracy,
- stosowną kulturę przedsiębiorstwa,
- skuteczny plan przyciągania i utrzymywania pracowników,
- efektywny styl zarządzania, stający się częścią strategii biznesowej.
Firmy prowadzące employer branding zapewniają korzyści nie tylko sobie, ale również zatrudnionym osobom i potencjalnym zainteresowanym podjęciem pracy. W jaki sposób? Ich potrzeby oraz oczekiwania zostają wysłuchane, ponadto spełnia się je w dużym stopniu – dzięki temu chcą zostać w organizacji na dłużej. Równie chętnie poleca się wtedy przedsiębiorcę swojej sieci kontaktów. Pamiętajmy, że w dobrym miejscu pracy z pełnym zaangażowaniem można realizować wszystkie zawodowe wyzwania! A jakie korzyści dzięki employer brandingu zyska pracodawca? Oto kilka najważniejszych z nich:
- przyciąganie specjalistów i osób idealnie dopasowanych do danego stanowiska,
- mniejsza rotacja kadr,
- zdecydowanie wyższa wydajność pracowników,
- zaangażowany i zmotywowany zespół,
- szybka i skuteczna rekrutacja,
- przewaga nad konkurencją,
- więcej zadowolonych klientów.
Co liczy się przy wyborze pracy?
Dla większości osób najważniejszymi aspektami zatrudnienia są atrakcyjne zarobki oraz oferowane benefity pozapłacowe. Mając możliwość dużego wyboru pomiędzy różnorodnymi ofertami pracy, pracownik coraz częściej poszukuje czegoś więcej. W firmie spędzamy przecież większość dnia, dlatego chcemy czuć się w niej dobrze – niezależnie od stanowiska. Ważne są również możliwości rozwoju, a także zachowanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym. Odpowiadając na potrzeby pracowników, należy uwzględnić wszystkie wymienione powyżej kwestie. Do tego celu employer branding sprawdzi się wręcz idealnie. To jakim jest się pracodawcą, wpływa nie tylko na prowadzoną działalność, ale przede wszystkim na zaangażowanie aktualnego zespołu, a także efekty rekrutacyjne. Dobór właściwej kadry przyczynia się do sukcesu firmy oraz jej postrzegania w oczach klientów.
Praca w InPost Kraków/Warszawa – z nami zbudujesz karierę, o jakiej marzysz!
Co sprawia, że dane przedsiębiorstwo staje się idealnym miejscem do pracy? Dla InPost sprawa jest oczywista! Staramy się, aby każdy członek naszej ekipy czuł się u nas dobrze, bo wiemy, że życzliwa i swobodna atmosfera to podstawa dobrze funkcjonującej organizacji. Tylko wówczas można odnosić prawdziwe sukcesy, do których przyczyniają się wszyscy pracownicy. Wiemy też, jak ważna jest stabilność zatrudnienia. Wysokie ryzyko utraty pracy z dnia na dzień sprawia, że żyjemy w dużym stresie i nie będziemy w stanie zaplanować osobistego rozwoju. W InPost stawiamy na długotrwałą współpracę w oparciu o umowę o pracę.
Praca w InPost Warszawa/Kraków – dołącz do naszego teamu!
Środowisko, w jakim się znajdujesz ma dla Ciebie znaczenie? Dążysz do samorozwoju i zależy Ci na nowych wyzwaniach? Z optymizmem patrzysz w przyszłość? Szukasz pracy w Warszawie, Krakowie lub innym polskim mieście? Pragniesz stać się pracownikiem największego niezależnego operatora logistycznego w kraju? W takim razie idealnie pasujesz do naszej ekipy!