A Ty – chciałbyś być klientem własnego e-sklepu?
Dla biznesu

A Ty – chciałbyś być klientem własnego e-sklepu?

11 Grudnia 2019

 

Zastanawiasz się, jak odnieść sukces w branży e-commerce? Chcesz posiadać znakomity sklep internetowy, w którym klienci uwielbiają kupować? Prowadzenie własnej platformy sprzedażowej czasem stanowi nie lada wyzwanie, a samo sprzedawanie przez Internet zazwyczaj nie wystarcza – nawet gdy oferujesz doskonałej jakości produkty. Co zatem zrobić, aby wspiąć się na szczyt i rozwinąć swój biznes? Wbrew pozorom to nie takie trudne zadanie!

Internetowa platforma sprzedażowa – co irytuje kupujących?

Coraz częściej, zamiast wybrać się na zakupy do centrum handlowego, wolimy włączyć komputer i w zaciszu własnego domu poszukać przedmiotów, które nas interesują. Wystarczy zaledwie kilka kliknięć myszką, przelew i oczekiwanie na kuriera. Jednak kupowanie online nie zawsze odbywa się bez problemów. Platformy sprzedażowe potrafią zbyt długo się ładować, a nierzadko zdarza się, że po kliknięciu w reklamę dany produkt jest już niedostępny. Wówczas reakcja może być tylko jedna: zdenerwowanie i rozczarowanie – klient szybko zamyka stronę i nie wchodzi na nią po raz kolejny. Problemy pojawiają się najczęściej w okresie szczytu zakupowego, np. w Black Friday, przed Bożym Narodzeniem lub w czasie sezonowych wyprzedaży. Co jeszcze irytuje konsumentów? Oto najczęstsze powody:

  • uciążliwy proces kupowania przy użyciu telefonu – branża e-commerce coraz bardziej skłania się ku urządzeniom mobilnym, bo to właśnie ich najczęściej używamy. Sklep niedostosowany do smartphonów utrudni oglądanie oferty i zamawianie artykułów;
  • brak dogodnych metod płatności – dwie lub trzy opcje zapłacenia za towar to zdecydowanie za mało w obecnych czasach – klienci pragną mieć wybór. Niektórzy płacą tradycyjnym przelewem, inni wolą płatność za pobraniem. Brak ulubionej metody zapłaty za zamówienie stanowi jeden z najczęstszych powodów porzuceń koszyka;
  • nieciekawe i zbyt krótkie opisy produktów – w przypadku zakupów na internetowej platformie sprzedażowej konsumenci nie mogą na własne oczy zobaczyć towarów, a więc obawiają się złej decyzji zakupowej. Z tego powodu zwracają dużą uwagę na zdjęcia i opisy – powinny one nie tylko zgrabnie tłumaczyć funkcje danego artykułu, ale również zachęcać do kupna. Ciekawe opisy pomogą budować wizerunek marki;
  • nieprawidłowe zabezpieczenie produktów przed wysyłką – otrzymanie uszkodzonego zamówienia z pewnością rozczaruje nawet najbardziej wyrozumiałego klienta – nikt nie chce płacić za towar z widocznymi wadami;
  • utrudniony kontakt z obsługą platformy sprzedażowej – po opłaceniu koszyka lub w trakcie dokonywania transakcji mogą pojawić się dodatkowe pytania. Wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź lub jej brak sprawia, że kupujący traci zaufanie i zaczyna obawiać się, czy otrzyma zamówienie.

Prowadzenie platformy sprzedażowej – odpowiednia komunikacja

Chcesz, żeby Twój sklep internetowy szybciej się rozwijał? Pragniesz powiększać grono stałych klientów? W takim razie koniecznie zadbaj o sprawną i płynną komunikację. Daj odczuć konsumentom, że są Twoim priorytetem i mogą zwrócić się do obsługi z każdym pytaniem dotyczącym zamówienia albo konkretnego produktu. Przede wszystkim postaw na naturalność i nie twórz niepotrzebnego dystansu – po drugiej stronie zawsze znajduje się człowiek. Obecność marki w mediach społecznościowych jest już koniecznością. Klienci lubią wykorzystywać współczesne portale do komunikacji – zadbaj, aby zawsze otrzymywali odpowiedź. Oczywiście nie zaniedbuj także infolinii i odpisywania na e-maile.

Platforma sprzedażowa – siła marketingu internetowego

Dobrze działający i intuicyjny e-sklep zapełniony wartościowymi produktami to za mało, żeby odnieść sukces sprzedażowy. Musimy jeszcze dotrzeć do odbiorców odpowiednio opracowaną strategią promocyjną – nie wystarczy nieprzemyślana reklama od czasu do czasu. Co więc należy zrobić? Marketing internetowy platformy sprzedażowej powinien obejmować:

  • kampanie Google Ads,
  • odpowiednią optymalizację serwisu pod kątem wyszukiwarek,
  • content marketing,
  • budowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych,
  • e-mail marketing,
  • czasem nawet kampanie z udziałem influencerów.

Na dobrze opracowane działania reklamowe warto zaplanować osobny budżet, który z całą pewnością szybko się zwróci. Przed wdrożeniem konkretnych rozwiązań w życie trzeba zastanowić się, które metody będą najlepsze w przypadku konkretnego biznesu. Sposoby promocji w Internecie dobrze będzie też modyfikować w zależności od potrzeb. Dopiero po upływie czasu będziemy w stanie stwierdzić, co się sprawdza, a co niekoniecznie.

Internetowa platforma sprzedażowa – skomplikowany proces zamówienia

Czy sprawdzałeś kiedykolwiek, jak przebiega proces składania zamówienia w Twoim e-sklepie? Czy jest on prosty, szybki i bezproblemowy? Czy potencjalni klienci muszą się rejestrować, żeby kupić jakiś artykuł? Aktywacja konta zawsze zajmuje czas i wymaga wprowadzania danych, na co nie wszyscy mają ochotę. Wszystkie napotkane trudności przed ostatecznym sfinalizowaniem transakcji mogą spowodować porzucenie koszyka. Postaraj się jak najbardziej ułatwić i usprawnić kupowanie na Twojej platformie sprzedażowej – zobaczysz, że liczba kupujących znacząco się zwiększy.