

6 Stycznia 2020
Aby założyć własny biznes internetowy wcale nie trzeba dużego wysiłku. Początkujący przedsiębiorcy mogą rozpocząć swoją karierę od działalności w formie dropshippingu. Coraz częściej ten model sprzedaży powiązany jest z rozprowadzaniem towarów chińskiego pochodzenia. Czy dropshipping z Chin to naprawdę dobre i korzystne rozwiązanie?
Nie da się ukryć, że same zasady jak i prowadzenie dropshippingu są bardzo proste. Przedsiębiorca zakładający biznes na takich warunkach nie musi martwić się wysyłką oraz dostawą towaru. Tę część procesu wykonuje za niego hurtownia, w której sprzedawca nabywa towar. Zysk przynosi także brak konieczności magazynowania asortymentu, ponieważ sprzedawca w formule dropshipping posiada go tylko i wyłącznie w wirtualnej formie – towar materialny nigdy nie trafia do jego rąk. Po dokonanym przez klienta zakupie hurtownia automatycznie wysyła towar pod wskazany adres. Chcąc rozpocząć biznes w sieci, może pojawić się wiele pytań związanych m.in. z kwestiami logistycznymi. Szukając pomysłu na sposób prowadzenia firmy, oprócz dropshippingu, warto wziąć pod uwagę nawiązanie współpracy z firmą logistyczną. Sprawdź, na jakiej zasadzie działają Abonamenty dla firm»
Dropshipping może być prowadzony zarówno przez firmę, jak i przez osobę nieposiadającą działalności gospodarczej. W tym drugim przypadku sprawa jest o tyle trudna, że hurtownie niechętnie podejmują współpracę z klientami nabywającymi towar w znikomych ilościach. Kolejnym utrudnieniem jest limit kwoty miesięcznego dochodu w wysokości 50 proc. minimalnego wynagrodzenia brutto na dany rok (w 2020 roku jest to 1300 zł brutto). Gdy kwota zostanie przekroczona, właściciel jest zobowiązany do założenia firmy, co wiąże się ze znacznie większymi kosztami prowadzenia działalności.
W takim modelu sprzedaży najbardziej opłaca się rozprowadzać tani, drobny asortyment, na który nałożona jest duża marża. Do tej działalności świetnie więc sprawdzi się towar pochodzenia chińskiego. Coraz więcej osób prowadzących dropshipping handluje asortymentem zakupionym na Aliexpress bądź Alibabie. W jaki więc sposób prowadzić dropshipping z Chin? I czy jest to korzystne przedsięwzięcie?
Dropshipping z Chin – co należy wiedzieć?
Cały proces realizacji zamówienia przebiega na tych samych zasadach, co w przypadku dystrybucji towaru na terenie Polski:
- Sprzedawca wystawia towar w swoim sklepie internetowym,
- Nabywca kupuje towar na stronie sprzedającego,
- Sprzedawca kupuje towar na stronie producenta, podając do wysyłki dane ostatecznego nabywcy,
- Producent wysyła zakupione przedmioty do ostatecznego klienta.
Różnicą jednak jest cena. Jak powszechnie wiadomo, chińscy producenci zazwyczaj oferują produkty w bardzo korzystnych cenach, które w Polsce łatwo sprzedać z większą marżą. Trzeba jednak pamiętać, by poinformować kupującego o długim czasie oczekiwania na towar – zazwyczaj jego wysyłka trwa około miesiąca, podczas gdy Polskie produkty docierają do kupującego średnio w ciągu tygodnia.
Dropshipping z Chin wiąże się także z większym ryzykiem niż w przypadku zakupienia towaru w hurtowni znajdującej się na terenie Polski. Każda przesyłka ma do przebycia bardzo długą drogę. Dlatego właściciel sklepu korzystający z dropshippingu musi liczyć się z tym, że paczka może zaginąć i nigdy nie dotrzeć do kupującego. Dodatkowo nie ma on możliwości obejrzenia towaru, zanim zostanie on przekazany pod wskazany adres.
Dropshipping a opłata celna
Na etapie wysyłki pojawia się jeszcze jeden problem. Zazwyczaj, aby uniknąć dodatkowych opłat, chińscy dystrybutorzy wysyłają towar oznaczony jako „gift”. Jednak gdy przesyłka zostanie zatrzymana na granicy, konieczność uiszczenia opłaty celnej i podatku VAT spadnie na kupującego (czyli w przypadku transakcji łańcuchowej – na ostatecznego klienta).
Regulamin sklepu powinien więc jasno określać, że sklep internetowy, jedynie pośredniczy w handlu z chińskim dystrybutorem, przez co mogą być naliczone dodatkowe opłaty za sprowadzane przedmioty. Niestety, większość e-sklepów działających na tej zasadzie nie informuje o tym potencjalnych klientów. Taka praktyka jest niezgodna z prawem.
InPost współpracuje z Aliexpress
Od 2019 roku kupujący na globalnej platformie zakupowej Aliexpress, mogą skorzystać z dostawy zakupionych produktów do jednego z Paczkomatów InPost znajdujących się na terenie Polski. Zważając na fakt, że coraz więcej Polaków kupuje na Aliexpress, stając się partnerem strategicznym chińskiego e-sklepu chcieliśmy zwiększyć bezpieczeństwo oraz wygodę całego procesu dostawy. Dzięki nam przebiega ona szybko i sprawnie oraz nie generuje dużych kosztów.
Aby móc wybrać opcję dostawy do Paczkomatu InPost, trzeba zrobić zakupy powyżej 5$. Po znalezieniu produktów wystarczy zaznaczyć na stronie polską wersję językową oraz wybrać dostawę do Polski. W ustawieniach konta na Aliexpress należy podać dane do wysyłki i wybrać Paczkomat, do którego towar ma zostać dostarczony.
Dostawa z InPost to świetna alternatywna forma wysyłki, szczególnie dla tych, którzy zamawiają towar w dużych ilościach – czyli dla korzystających z dropshippingu! Korzystaj z przejrzystych zasad i szybkiego procesu dostawy i daj swoim klientom możliwość odbioru towaru gdziekolwiek chcą i kiedy chcą!
Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!
Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.
- Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
- Darmowe podjazdy kurierskie
- Ekspresowa dostawa
- Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
- Opłata paliwowa wliczona w cenę
- Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

