Z tych narzędzi marketingowych najchętniej korzystamy!
E-commerce

Z tych narzędzi marketingowych najchętniej korzystamy!

18 Marca 2020

Dobrze opracowana strategia promocji w Internecie zdecydowanie pomaga w rozwoju biznesu i zdobywaniu nowych klientów. Bez niej właściwie nie można się obejść. Odbiorcy oczekują sprawnej komunikacji z marką i ufają przedsiębiorstwom, które świadomie budują swój wizerunek. Z jakich narzędzi marketingowych najlepiej więc korzystać, żeby zaangażowanie w przygotowanie kampanii odniosło jak najlepszy efekt? 

Narzędzia marketingowe zwiększają szanse na sukces

Prowadzenie profesjonalnej strony internetowej, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, obecność na najpopularniejszych portalach społecznościowych - to tylko kilka przykładów działań z zakresu marketingu internetowego. Są one niezbędne do osiągania wyznaczonych celów. Najczęściej będzie chodziło o dotarcie z przekazem do określonej grupy docelowej oraz tworzenie długotrwałych relacji z odbiorcami – w każdej chwili mogą oni przecież przekształcić się w nowych klientów, szczególnie gdy dobrze zapoznali się już z naszymi produktami. Bardzo dużo pracy i kreatywności wkładamy w opracowanie strategii oraz we wdrożenie wybranych działań marketingowych. Warto pamiętać, że korzystanie z narzędzi marketingowych może być bardzo pomocne, dlatego nie powinniśmy pomijać tego aspektu działań promocyjnych. Dzięki nim zwiększymy skuteczność naszych kampanii, bez problemów zmierzymy osiągnięte efekty i szybciej zorientujemy się, co wymaga ewentualnej poprawy. Należy mieć też na uwadze, że narzędzia marketingowe powinny zostać dobrane do prowadzonych działań.

Rodzaje narzędzi marketingowych – na co się zdecydować?

Każdego roku przybywa firm, które stawiają na promocję w sieci. Wzrasta więc zapotrzebowanie na unikalne rozwiązania wspierające aktywności mające na celu zwiększenie sprzedaży, czy kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w Internecie. Najpopularniejsze, a zarazem najskuteczniejsze, narzędzia marketingowe zostały opracowane przez doświadczonych specjalistów doskonale znających branżę i specyfikę marketingu online – bez obaw możemy im zaufać. Oczywiście do każdego działania z zakresu marketingu internetowego przypisane są inne narzędzia, dlatego postanowiliśmy je pogrupować. Wybierz te, które wpisują się w strategię promocyjną Twojej firmy.

  1. Narzędzia marketingowe związane ze stroną internetową:

  • Google Analytics – internetowe narzędzie służące do analizy statystyk stron WWW;
  • Google Keyword Planner – narzędzie pozwalające zaprojektować lub rozwinąć kampanie prowadzone z myślą o tej wyszukiwarce Google. Przydaje się również do ustalenia stawek oraz budżetów poszczególnych kampanii;
  • Google Search Console – darmowa platforma internetowa, dzięki której sprawdzimy status indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google i zoptymalizujemy jej widoczność;
  • Hotjar – kompleksowe narzędzie marketingowe do zbierania informacji  o zachowaniu  użytkowników strony.

 

  1. Narzędzia marketingowe służące do monitoringu sieci:

  • Google Alerts – narzędzie umożliwiające śledzenie pojawiających się treści na temat naszej marki;
  • Mention – narzędzie do wyszukiwania wzmianek o firmie;
  • Brand24 - narzędzie służące do monitoringu sieci pod względem zdefiniowanych zapytań;
  • Buzzsumo – platforma, za pomocą której monitorujemy zaangażowanie użytkowników.

 

  1. Narzędzia SEO:

  • Senuto – serwis zbierający dane na temat widoczności ponad 100 milionów słów kluczowych oraz ponad 5 milionów domen w kraju;
  • SurferSEO – nowoczesne narzędzie analizujące witryny z top 47 wyników wyszukiwania w celu dostarczenia informacji o ich wspólnych cechach;
  • Semrush – narzędzie służące do badania efektywności kampanii SEO i SEM,
  • Ahrefs - narzędzie służące do analizy profilu linkowego, monitoringu pozycji oraz analizy treści publikowanych w sieci.

 

  1. Narzędzia marketingowe do mediów społecznościowych:

  • Sotrender – narzędzie analityczne, które mierzy skuteczność komunikacji w mediach społecznościowych;
  • Social Blade – platforma, za pomocą której śledzimy statystyki i analizy mediów społecznościowych;
  • Facebook Audience Insights – narzędzie pozwalające sprawdzić zainteresowania, demografię, czy średnią aktywność użytkowników z wybranej grupy docelowej;
  • Socjomatik – narzędzie, dzięki któremu możemy zarządzać wszystkimi mediami społecznościowymi w jednym miejscu. 

 

  1. Narzędzia marketingowe związane z grafiką:

  • Canva – internetowe narzędzie służące do przygotowywania niezwykle interesujących projektów graficznych – zarówno do wydruku, jak i na potrzeby Internetu;
  • Snapseed – przydatna aplikacja do edycji zdjęć;
  • Adobe Stock – serwis, w którym możemy wyszukać olbrzymią ilość zdjęć do wykorzystania w materiałach reklamowych;
  • Photoscape – program do edycji grafiki i zdjęć.

Jak widać, istnieje obecnie bardzo szeroki wybór rozmaitych narzędzi marketingowych, dlatego z pewnością znajdziemy rozwiązania idealnie dopasowane do realizowanych aktywności online. Szybko zorientujemy się, które narzędzia marketingowe najbardziej posłużą prowadzonym działaniom. Zdecydowanie warto korzystać z nowoczesnych technologii, aby ulepszyć strategię promocyjną oraz wyprzedzić konkurencję, co nie należy do łatwych zadań. Trzeba jednak pamiętać, że narzędzia marketingowe sprawdzają się w długofalowej perspektywie – efektów nie zobaczymy od razu.