

6 Stycznia 2020
Coraz popularniejszą formą zakupów staje się ta bez konieczności wychodzenia z domu. W Internecie aż roi się od nowo powstałych e-sklepów, które oferują ten sam towar, co ich stacjonarne odpowiedniki. Takie rozwiązanie ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Koniecznie się z nimi zapoznaj!
Już od kilku lat Internet stanowi nie tylko miejsce, które służy ludziom do komunikacji i pozyskiwania informacji. W dużej mierze stał się przestrzenią do robienia zakupów. Bezsprzecznie jest to bardzo wygodna forma kupowania i sprzedawania różnorodnych produktów. Dostrzegły to także liczne przedsiębiorstwa, otwierając coraz więcej e-sklepów.
Zalety zakupów w sklepie internetowym
Nie da się ukryć, że zakupy w sklepach internetowych niosą ze sobą bardzo dużo korzyści. Nie stałyby się aż tak popularne bez powodu. Wśród zalet można wymienić m.in.:
-
Korzystną cenę
Kiedy mówimy o zakupach online, pierwsze, co przychodzi nam na myśl to niższy koszt. Tak jest w rzeczywistości. Przedsiębiorstwa, które podjęły się działalności online, zazwyczaj oferują bardzo korzystne ceny – o wiele bardziej atrakcyjne niż te, jakie znajdziemy stacjonarnie. Robiąc zakupy przez Internet, jesteśmy w stanie kupić więcej, płacąc o wiele mniej.
Jest to bardzo korzystne, szczególnie dla osób, które potrzebują zakupić rzeczy w dużych ilościach. Szczególnie opłaca się to, gdy koszt wysyłki ponosi się tylko raz. Taka oferta zachęca do nabywania większej ilości towarów, na czym zyskuje nie tylko klient, ale również sprzedawca.
-
Dostępność towarów
W Internecie jest wszystko, czego potrzebujemy. Internetowe sklepy starają się dopasować swoją ofertę do wymagań klientów. Dzięki temu nie musimy długo poszukiwać produktów, które postanowiliśmy zakupić – w przeciwieństwie do sklepów stacjonarnych, gdzie musimy zatopić się w labiryncie regałów.
Z poszukiwaniem wiąże się także dostępność produktu. W Internecie zazwyczaj kupowane rzeczy są dostępne od ręki – czego nie można powiedzieć o ich stacjonarnych odpowiednikach. Czasem poszukiwania w sklepie kończą się fiaskiem. Zaletą e-sklepów jest to, że mamy znacznie większe pole manewru. Jedna fraza wpisana w wyszukiwarkę pozwala nam prześledzić wszystkie wyniki, w których znajduje się pożądany przez nas produkt. Tym samym zyskujemy możliwość porównania cen oraz sprawdzenia, w jakim e-sklepie rzecz jest aktualnie dostępna.
-
Zakupy bez wychodzenia z domu
Możliwość uniknięcia kolejek oraz tłocznych centrów handlowych, to z pewnością duża zaleta zakupów online. Co ciekawe, sprawdza się ona nie tylko podczas wyprzedażowych czy świątecznych szczytów. Stawiając na wygodę, możemy kupować produkty, siedząc na kanapie i popijając herbatę. To doskonałe rozwiązanie, szczególnie dla tych, którzy nie lubią zakupowego szaleństwa lub z powodu braku czasu nie mogą sobie na nie pozwolić.
Z brakiem konieczności wychodzenia z domu na zakupy wiąże się także możliwość zamówienia rzeczy dostarczanych przez kuriera. Dostawa pod drzwi jest bardzo korzystnym rozwiązaniem, szczególnie że w dokładnie ten sam sposób możemy zwrócić towar, jeżeli nie będzie nam on odpowiadał. Wygodną opcją jest także zamówienie produktów do paczkomatu i odebranie ich w wolnej chwili.
Wady handlu internetowego
Choć mogłoby się wydawać, że internetowa forma zakupów to niesamowity wynalazek, pozwalający uniknąć kolejek, tłoku oraz konieczności spędzenia kilku godzin w centrum handlowym, ma ona również swoje wady.
-
Zakup w ciemno
Największą wadą e-zakupów jest kupowanie w ciemno. Oznacza to, że często nie wiadomo, jak wyglądają zakupione przedmioty oraz skąd tak naprawdę (i czy w ogóle) zostają wysłane. Zazwyczaj skuszeni niską ceną, nie myślimy o takich rzeczach. Jednak przed podjęciem decyzji o zakupie, warto zapoznać się z opiniami o firmie czy sprzedającym. Dodatkową ochroną będzie zamówienie paczki kurierem z możliwością płatności przy odbiorze.
Kupując w ciemno, trzeba również pogodzić się z faktem, że nie wszystko będzie pasować – dotyczy to szczególnie odzieży i dodatków. Problemem także staje się towar, który przychodzi uszkodzony. Choć zazwyczaj istnieje możliwość zwrotu bądź reklamacji, na odzyskanie środków pieniężnych trzeba jednak trochę poczekać.
-
Internetowi oszuści
Kupując przez Internet, nie wiemy kto znajduje się po drugiej stronie – szczególnie w przypadku małych sklepów, które nie mają swoich stacjonarnych odpowiedników. Każdą aukcję oraz stronę należy dokładnie sprawdzić, nim zakupy zostaną sfinansowane. Można zrobić to za pomocą numeru KRS lub opinii o firmie, które znajdują się w Internecie.
Aby uniknąć oszustw, warto zamawiać przedmioty z możliwością odbioru osobistego lub za pobraniem. Umożliwia to otwarcie paczki przy kurierze, sprawdzenie jej zawartości i ewentualne odesłanie paczki z powrotem do nadawcy, bez uiszczania opłaty.
Wady i zalety handlu internetowego
Zakupy przez Internet mają wiele zalet nie tylko dla kupujących, ale i sprzedających. W ten sposób przedsiębiorstwa mogą dotrzeć do większego grona odbiorców. Aby kupować bezpiecznie, trzeba być uważnym i postępować rozsądnie – uchroni nas to przed nieuczciwością sprzedawców.
Choć mogłoby się wydawać, że koszt przesyłki i oczekiwanie na nią można wpisać w kolumnę wad, warto zapoznać się z ofertą InPost, która realizuje zlecenia m.in. dla Allegro. 95 proc. naszych paczek dociera już następnego dnia! Jeśli prowadzisz sklep internetowy, mogą Cię zainteresować również Abonamenty dla Firm, dzięki którym zaoszczędzisz na przesyłkach! Sprawdź ofertę dla firm i wybierz abonament idelanie dopasowany do potrzeb Twojego e-commerce»
Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!
Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.
- Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
- Darmowe podjazdy kurierskie
- Ekspresowa dostawa
- Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
- Opłata paliwowa wliczona w cenę
- Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

