Paczka za pobraniem - zrób to szybko i sprawnie z InPost
Dla biznesu

Paczka za pobraniem - zrób to szybko i sprawnie z InPost

12 Grudnia 2019

Wysyłanie przesyłki za pobraniem stanowi jedną z najbezpieczniejszych form zakupu towaru przez Internet. Nic więc dziwnego, że klienci często wybierają tę formę, płacąc za zamówienie dopiero przy odbiorze. Umożliwienie im takiej opcji wymaga od sprzedającego wiedzy na temat tego rodzaju zamówienia.

Wysłanie za pobraniem – dlaczego warto?

Zbyt mały wybór wśród rodzajów przesyłek może sprawić, że potencjalny klient przejdzie z jednej strony internetowej do konkurencyjnej. Dlatego też wysłanie paczki za pobraniem może pomóc w zdobywaniu nowych klientów. Faktem jest, że zapłatę za zakupiony towar właściciel sklepu otrzyma trochę później. Natomiast klient szybciej dostanie swój towar. Dlaczego? Firma nie musi czekać, aż pieniądze wpłyną na konto, dzięki czemu może bezzwłocznie wysłać przesyłkę do kupującego.

Jak wysłać paczkę za pobraniem z InPost (tylko Manager Paczek)?

Nadanie paczki za pobraniem za pośrednictwem InPost stanowi usługę, której nie trzeba się obawiać. W celu jej zrealizowania wystarczy wypełnić dane w formularzu on-line w Managerze Paczek. Stąd też nawet osoba rzadko wysyłająca przesyłki nie powinna mieć problemów z ich nadaniem. Poniżej przedstawiamy dokładnie 4 kroki, które maksymalnie upraszczają wysłanie paczki za pobraniem.

  1. Spakowanie paczki – na samym początku warto sprawdzić, czy wszystkie elementy w paczce zostały dokładnie zabezpieczone. Szczególnie jeśli przewozimy tak delikatne materiały jak szkło czy sprzęt elektroniczny. Ponadto musimy paczkę zmierzyć, aby poznać jej dokładne wymiary i zaznaczyć odpowiedni gabaryt w formularzu.
  2. Dane dostawy – przygotowana do wysyłki paczka za pobraniem może zostać zaadresowana bezpośrednio do klienta, do Paczkomatu lub do Punktu Obsługi Paczek.
  3. Opłacenie, wydrukowanie i naklejenie etykiety 
  4. Nadanie przesyłki za pobraniem. Jakie mamy opcje do wyboru?
  • nadanie przesyłki kurierem – ten rodzaj nadania paczki jest jedną z najwygodniejszych form, ponieważ po wykonaniu wszystkich formalności przez Internet wystarczy poczekać na kuriera.
  • nadanie przesyłki w Paczkomacie – od Ciebie zależy moment wysłania paczki. Aby to zrobić wystarczy nacisnąć na ekranie Paczkomatu napis „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, a następnie ją zeskanować i włożyć przygotowaną przesyłkę do skrytki, która się otworzyła.
  • nadanie przesyłki w Punkcie Obsługi Paczek, czyli miejscu obsługiwanym przez konkretną osobę.

Jak odebrać paczkę za pobraniem z InPost

Odebranie paczki wysłanej za pośrednictwem InPost zostało bardzo uproszczone. Niezależnie od formy jej nadania, klient zostanie poprowadzony przez odbiór przesyłki krok po kroku. Dlatego też, jeżeli tylko możliwa jest opcja wysłania paczki za pobraniem, to dlaczego z niej nie skorzystać? Klienci często nie mają albo czasu na natychmiastową zapłatę, albo wygodniej im zapłacić gotówką.

Istnieją trzy drogi, którymi może dotrzeć do nich upragniony zakup, a zarazem trzy możliwości jego odbioru:

  1. Odebranie przesyłki kurierskiej – jak wiadomo, kurier przyjeżdża bezpośrednio do klienta i osobiście przekazuje mu przesyłkę. Nie może zostawić paczki w innym miejscu bez zgody adresata. Tak, więc warto uprzedzić klienta o porach dnia, w których paczka będzie do niego dostarczona.

Zdarzają się sytuacje, w których kurier za pobraniem nie ma możliwości przekazania przesyłki adresatowi. Wtedy przesyłka pobraniowa zostaje przez niego zostawiona w Punkcie Obsługi Paczek, gdzie klient w dogodnych dla niego godzinach może ją odebrać.

  1. Odebranie przesyłki w Paczkomacie – część Paczkomatów jest wyposażona w terminale płatności. Jeżeli właśnie taki Paczkomat wybrał Twój klient, to odbierając paczkę może za nią zapłacić zarówno kartą, jak i gotówką.

Tradycyjnie po tym jak przesyłka pobraniowa zostaje umieszczona w Paczkomacie, klient otrzymuje sms. Wiadomość zawiera kod, dzięki któremu może on odebrać paczkę. Po wpisaniu numeru telefonu oraz kodu na ekran terminala Paczkomatu, klient zostaje przekierowany na stronę z płatnością. Dopiero po opłaceniu przesyłki, skrytka się otwiera, a klient może odebrać swoją paczkę.

  1. Odebranie przesyłki w Punkcie Odbioru Paczek – zazwyczaj paczka trafia do POP w momencie, gdy:

  • klient wybrał taką opcję,

  • kurier dwukrotnie nie zastał adresata w domu,

  • w wybranym przez niego Paczkomacie zabrakło miejsca, a klient zgodził się na przekierowanie przesyłki do POP.

W każdej z powyższych możliwości klient otrzymuje kod potrzebny do odbioru paczki. Osoba obsługująca POP przyjmuje płatność gotówką lub kartą.

Wysłanie za pobraniem może być ryzykowne dla osoby sprzedającej, jednak dla kupującej jest to wygodna i komfortowa opcja. Obecnie zamówienia w bardzo szybkim tempie realizowane są przez internet. Klienci nie zawsze mają czas na płatność. Zatem wysyłanie paczek pobraniowych może sprawić, że z chęcią zamówią w tym samym miejscu po raz kolejny.