Zamawiasz produkty i płacisz za pobraniem? Teraz zrobisz to w każdym Paczkomacie® InPost!

Całodobowy dostęp 7 dni w tygodniu, intuicyjna i prosta obsługa, szybkość dostawy — te zalety najczęściej wymieniają klienci, którzy skorzystali z Paczkomatów® InPost. Teraz, aby jeszcze bardziej usprawnić korzystanie z innowacyjnych terminali do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek, we wszystkich automatach zainstalowano czytniki kart płatniczych.

 

Dzięki temu w każdym z 1100 Paczkomatów® InPost w Polsce klienci będą mogli zapłacić w wygodny i szybki sposób za nadanie paczki lub odebranie przesyłki za pobraniem. Dodatkowo, ponad połowa terminali jest już wyposażona w czytniki do płatności zbliżeniowych, co wpisuje się w preferencje polskich konsumentów. Według badań  firmy First Data niemal 60 procent dorosłych Polaków chce płacić kartami zbliżeniowymi i ma zaufanie do takiej formy rozliczeń1.

Płatności bezgotówkowe stają się coraz popularniejsze, co znajduje potwierdzenie we wzroście wskaźnika ubankowienia Polaków. Na koniec II kwartału 2014 r. znajdowało się na rynku polskim  35,2 mln kart płatniczych. Co również jest istotne, rynek nowoczesnych technologii płatniczych w Polsce rozwija się bardzo szybko — według danych szacunkowych na koniec II kwartału 2014 r. było w obiegu ok. 24,1 mln kart z funkcją zbliżeniową, co stanowi 68,5% wszystkich kart płatniczych, a 21% posiadających je Polaków deklaruje korzystanie z nich przynajmniej raz w tygodniu. Ofertę bezstykowych płatności zbliżeniowych uzupełnia możliwość rozliczania się smartfonem za pomocą technologii NFC – z obydwu rozwiązań można już korzystać w wielu Paczkomatach® InPost. Co więcej, od teraz każda nowa maszyna, która zostanie zainstalowana na polskim lub zagranicznym rynku, również będzie spełniała wspomniane wyżej standardy.

„Polacy coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę – polubili karty płatnicze i związaną z nimi wygodę. Znacznie wyróżniają się też płatności zbliżeniowe cieszące się w Polsce dużą popularnością i zaufaniem. Dzięki nowatorskiej technologii proces płacenia jest skrócony do minimum. Decyzja o wdrożeniu czytników kart we wszystkich naszych urządzeniach jest elementem realizacji strategii ciągłego ulepszania funkcjonalności Paczkomatów® InPost. Teraz klient może nadać przesyłkę lub odebrać zamówiony towar nawet bez portfela — wystarczy odpowiednio przystosowany smartfon. Oczekujemy, że dzięki tej innowacyjności korzystanie z Paczkomatów® InPost stanie się jeszcze przyjemniejszą i efektywniejszą formą dostawy zakupów dokonanych online” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 5.000 e-sklepów funkcjonujących pod własną domeną (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost korzysta już 12 mln użytkowników, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

Dla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki, blisko 60% produktów jest odbieranych z innowacyjnych terminali poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych, co dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost. Ograniczone opcje dostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%).

„Zainteresowanie Paczkomatami® InPost wśród polskich konsumentów jest coraz większe i wszystko wskazuje na to, że popularność korzystania z terminali w dalszym ciągu będzie dynamicznie rosła. Widać, że Polacy znaleźli w tym innowacyjnym rozwiązaniu to, czego dawno oczekiwali od dostawcy specjalizującego się w rynku e-commerce. Tak duże zainteresowanie rozwiązaniami oferowanymi przez naszą firmę to efekt nie tylko globalnego wzrostu zainteresowania e-handlem, ale także rozwoju mobilnych technologii, które umożliwiają korzystanie z oferty e-sklepów praktycznie z dowolnego miejsca na świecie. Paczkomaty® InPost doskonale wpisują się w ten trend i dzięki zlikwidowaniu problemu „ostatniej mili” są idealnym rozwiązaniem problemów typowych dla tradycyjnych metod dostarczania przesyłek” – dodaje Rafał Brzoska.

Problem „ostatniej mili” doskonale ilustrują statystyki pokazujące, iż tradycyjny kurier może dostarczyć maksymalnie 60 paczek dziennie, jeśli ma dokładne dane i zastanie adresatów w domu, podczas gdy dostawca do Paczkomatów® InPost rozwozi w tym samym czasie 600-700 paczek, znacząco obniżając koszty dostawy, czyniąc z Paczkomatów® InPost najtańszą formę dostawy w czasie D+1.

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także: Arabię Saudyjską, Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość i innowacyjność InPost potwierdzają liczne, międzynarodowe nagrody: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.