Zwroty w e-commerce – jak wpływają na sprzedaż, trendy, dane

Dla biznesu E-commerce
Zwroty w e-commerce – jak wpływają na sprzedaż, trendy, dane Zwroty w e-commerce – jak wpływają na sprzedaż, trendy, dane

31 Października 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Jeszcze kilka lat temu zwroty były prawdziwą zmorą zarówno sklepów internetowych, jak i ich klientów. Dodatkowe koszty, niejasne procedury, zwyczajny brak zaufania sprawiały, że wiele osób wręcz rezygnowało z zakupu danego towaru z obawy przed niezgodnością z opisem i brakiem możliwości zwrotu. Obecnie sytuacja znacznie się poprawiła, m.in. dzięki takim usługom, jak Szybkie Zwroty.

 

Zwroty w e-commerce 

Większość osób prowadząca sklep internetowy ma obowiązek umożliwić swoim klientom odesłanie produktów bez podawania przyczyny. Aby zadbać o jakość obsługi konsumentów i zwrotów w e-commerce, należy zatroszczyć się o jasne zasady nadawania paczek. Sprawdź, jak zapewnić kupującym najlepszą i bezpieczną procedurę odsyłania zamówień!

Co zniechęca konsumentów do zakupów w Internecie? 

Jak wynika z raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2024” jedną z największych obaw klientów przed zakupami w Internecie jest kwestia dostępu do informacji na temat ewentualnego zwrotu przesyłki i reklamacji. Właśnie dlatego prowadząc sklep internetowy, tematu zwrotów nie można lekceważyć. 

Odzież czy obuwie to tylko przykłady kategorii produktów, po odebraniu których wiele osób jest zawiedzionych, gdyż otrzymany towar nie spełnia ich oczekiwań.

Nieraz nawet po zakupach w sklepie stacjonarnym i wcześniejszym przymierzeniu ubrania klient decyduje się na zwrot. Stąd pojawiła się potrzeba zorganizowania całego procesu w taki sposób, by nabywca czuł się komfortowo i wiedział, że w każdej chwili ma szansę oddać nabyty towar. Właśnie w tym celu powstała platforma Szybkie Zwroty oraz API do Szybkich Zwrotów.

W InPost rozumiemy, jak duże znaczenie ma wysoka jakość obsługi klienta, chociażby ze względu na wzrost konwersji. Dlatego też każdy sprzedawca może dołączyć do grona naszych partnerów i proponować swoim konsumentom najlepsze i najnowocześniejsze rozwiązania.

Jak działa platforma Szybkie Zwroty? 

Strona https://szybkiezwroty.pl/ oraz aplikacja InPost Mobile pozwalają szybko i bezproblemowo dokonać zwrotu towaru do wybranych sklepów internetowych, które współpracują z InPost. Wystarczy zaledwie kilka chwil, które należy poświęcić na wypełnienie formularza zwrotu, a następnie nadanie przesyłki poprzez dowolny Paczkomat InPost.

W ten sposób użytkownik nie musi poświęcać zbyt wiele czasu na rozmowy wyjaśniające z pracownikami sklepu, uzupełnianie druków, a potem przechodzić przez cały skomplikowany proces nadania. Paczkę można łatwo nadać w poprzez dowolny Paczkomat InPost przez 24 godziny na dobę.

Dzięki usłudze Szybkie Zwroty klienci nie muszą drukować żadnych etykiet. Kod nadania pojawia się w ich aplikacji mobilnej lub na stronie www oraz jest wysyłany mailowo. Skrytkę da się otworzyć nawet zdalnie bez konieczności dotykania ekranu maszyny! To ogromne ułatwienie, a także ekologiczna opcja, która nie wymaga marnowania papieru.

Żeby dołączyć do grona sklepów na platformie https://szybkiezwroty.pl/ oraz aplikacji InPost Mobile, wystarczy skontaktować się z Twoim opiekunem InPost lub uzupełnić formularz https://szybkiezwroty.pl/pl/biznes/formularz.

Dużym atutem korzystania z platformy Szybkich Zwrotów jest to, że nie wymaga od sklepu żadnych prac technicznych i integracji. Wystarczy podpisanie umowy z InPost i aktywacja usługi.

Jak działa API Szybkie Zwroty? 

Dla bardziej wymagających przedsiębiorstw w InPost przygotowaliśmy rozwiązanie umożliwiające bezpośrednią integrację sklepu z InPost. Dzięki API klient będzie mógł zlecić zwrot towaru w panelu klienta w Twoim sklepie lub w inny preferowany przez Ciebie sposób. 

Co więcej, integracja otwiera dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak np. Zakodowanie własnego QR lub Barkodu na etykiecie zwrotu dla przyspieszenia procesu obsługi zwrotów. Dokumentację API Szybkich Zwrotów możesz znaleźć na dedykowanej stronie.  

Szybkie Zwroty dla e-commerce 

Bezpieczne, wygodne i szybkie zwroty w e-commerce to klucz do zadowolenia konsumentów. Dostępność do takiej usługi zmniejsza szanse na to, że kupujący nie zdecydują się na zamówienie właśnie na Twojej stronie. Kiedy internauci wiedzą, że mogą w razie potrzeby odesłać towar, znacznie chętniej dokonują transakcji. Jak wynika z raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2024”, możliwość darmowego odesłania towaru przez automat, np. Paczkomat InPost jest formą zwrotu najbardziej motywującą do zakupów internetowych.

Jeśli chcesz oferować swoim klientom Szybkie Zwroty, koniecznie skontaktuj się z nami przez https://szybkiezwroty.pl/pl/biznes/formularz. Chętnie przedstawimy Ci wszelkie szczegóły.

Decydując się na zwroty z InPost, zyskujesz pewność, że Twoi klienci oddadzą towar łatwo i wygodnie. Proces rejestracji i nadania paczki w ramach Szybkich Zwrotów jest banalnie prosty i z zaufanym partnerem, jakim jest InPost,. To znaczenie zwiększa wiarygodność sklepu, którą wśród wysokiej konkurencji tak trudno dziś zbudować. 

Zwroty w sklepie internetowym a doświadczenia zakupowe 

Bardzo ważnym krokiem podczas budowy i rozwijania sklepu internetowego będzie odpowiednie opracowanie procedur zwrotu i jasne zakomunikowanie ich odbiorcom. W InPost zwroty realizuje się w kilku krokach:


 

Regulacje prawne dotyczące zwrotów w sklepie internetowym 

Minimalnym okresem przysługującym konsumentowi na odstąpienie od umowy zakupu w sklepie internetowym jest 14 dni. Sklep może jednak dowolnie wydłużać ten czas i znane są witryny, które pozwalają zwrócić towar np. w terminie do 100 dni od daty zakupu.

Co ciekawe, niektóre z badań mówią, że mimo wydłużenia tego okresu odsetek zwrotów nie rośnie, tylko wręcz przeciwnie – spada! Warto pamiętać, że w momencie, gdy klient decyduje się na zwrot towaru, sprzedawca ma obowiązek zwrócić mu koszty przesyłki.

Mimo że prawo do zwrotu produktu przysługuje każdemu klientowi i powinno to być oczywiste, warto o nim przypominać. Komunikaty informujące o opcji darmowego zwrotu mogą działać na konsumentów zachęcająco, szczególnie gdy okres jest dłuższy niż standardowe 14 dni. 

Dlaczego sprawny zwrot towaru ułatwia prowadzenie sklepu? 

Maksymalnie uproszczona, jasna i sprawna procedura zwrotów to ważny czynnik sukcesu w prowadzeniu sklepu internetowego. Choć oczywiste jest, że sklep koncentruje się na sprzedaży towarów, a nie na przyjmowaniu zwrotów, ułatwienie samych zwrotów zdecydowanie odciąża personel i pozwala skoncentrować się na ważniejszych sprawach. 

Proste i szybkie zwroty w e-commerce to jeden z kluczowych elementów sprawnie funkcjonującego sklepu. Chcesz oferować klientom to, co najlepsze? Przejdź na szybkiezwroty.pl/biznes, by dołączyć do grona partnerów i móc udostępniać swoim konsumentom łatwe, darmowe nadania zwrotów! 

Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!

Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.


  • Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
  • Darmowe podjazdy kurierskie
  • Ekspresowa dostawa
  • Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
  • Opłata paliwowa wliczona w cenę
  • Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!