24-godzinna przerwa serwisowa w terminie 10.10.2021, w godzinach 00:01-23:59

Drogi Kliencie,

Informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo i niezawodność naszych systemów informatycznych w terminie 10.10.2021, w godzinach 00:01-23:59 (24 godziny) planujemy prace serwisowe..

Jednocześnie zaznaczamy, że wspomniana przerwa serwisowa nie wpłynie na możliwość odbioru paczek z Paczkomatów przy użyciu kodu odbioru oraz kodu QR.

Podczas przerwy serwisowej będzie możliwe wybranie paczkomatu jako opcji dostawy i wyboru paczkomatu spośród listy urządzeń dostępnych na wyświetlanej mapie.

Zdalne otwarcie skrytki za pomocą aplikacji InPost Mobile nie będzie możliwe.

Usługa Paczka w Weekend będzie doręczana tylko w Sobotę 09.10.2021.

Poniżej szczegółowy zakres przerwy serwisowej, prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższą listą:

System obsługi Paczkomatów

Będzie działać:

  • Termin ważności etykiet zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;
  • Termin ważności odbioru dla paczek umieszczonych w Paczkomacie zostanie wydłużony o czas przerwy serwisowej;
  • Termin ważności kodu zwrotu zostanie wydłużony o czas okna serwisowego;
  • Będzie możliwy odbiór paczek umieszczonych w Paczkomatach (przy użyciu kodu odbioru, QR kodu).
  • Będzie możliwy wybór paczkomatu jako opcji dostawy i wybór paczkomatu wyświetlonego na mapie.

Nie będzie działać:

  • Nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych dla Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek (POP lub PaczkoPunkt) – utworzenie przesyłek i wygenerowanie etykiet będzie możliwe po zakończeniu okna serwisowego;
  • Nie będzie możliwości tworzenia i umieszczania przesyłek w Paczkomacie w trakcie przerwy serwisowej;
  • Nie będzie możliwości generowania etykiet, tworzenia i opłacania przesyłek, umieszczania ich w paczkomatach w oparciu o następujące usługi: ShipX, Szybkie Nadania, Szybkie Zwroty, aplikacja InPost Mobile oraz Manager Paczek;
  • Nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
  • Nie będą wysyłane komunikaty SMS/e-mail/Push do Klientów/Odbiorców dotyczące m.in. kodów odbioru czy statusów przesyłek. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej InPost Mobile oraz na platformie WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
  • Nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz w Paczkomatach;
  • Nie będzie możliwości przekierowywania przesyłek;
  • Nie będzie działać usługa Urząd24;
  • Centrum obsługi klienta nie będzie funkcjonować;
  • Nie będzie możliwości tworzenia paczek za pomocą usługi xFile (Klienci Offline);
  • Nie będzie działać usługa Lodówkomaty;
  • Nie będą generowane raporty z QlikView.

System logistyczny

Nie będzie działać:

  • Brak możliwości generowania etykiet, tworzenia i opłacania przesyłek kurierskich przez API, APIv2, Szybkie Zwroty, APIv4, WebTrucker , Managera Paczek https://manager.paczkomaty.pl/ czy ShipX (APIX);
  • Brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;
  • W trakcie okna serwisowego statusy przesyłek kurierskich nie będą aktualizowane na stronie www, w aplikacji mobilnej, na platformach Allegro czy WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane.
  • Nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl.

InPost Mobile

  • Aplikacja mobilna będzie niedostępna (brak możliwości zalogowania, brak możliwości odebrania paczki zdalnie przez aplikację mobilną). Aplikacja będzie działała w trybie offline, co oznacza, że użytkownik nie zostanie automatycznie wylogowany oraz będzie mógł sprawdzić pobrane wcześniej dane takie jak QR kod czy kod odbioru. Podczas prac serwisowych przy próbie otwarcia zdalnego, aplikacja zwróci błąd z komunikatem ogólnym: "Upsss... coś poszło nie tak... Spróbuj ponownie za chwilę."

Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Dziękujemy za wyrozumiałość.

Z pozdrowieniami,

Zespół InPost