Aż 96% klientów zadowolonych z usług InPost

Aż 96% klientów twierdzi, że obsługa w placówkach InPost jest dobra i bardzo dobra – tak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych w placówkach największego prywatnego operatora pocztowego w Polsce.

 

Statystyki potwierdzają również atrakcyjność cenową świadczonych przez spółkę usług – aż 83% ankietowanych uważa je za konkurencyjne lub bardzo konkurencyjne w stosunku do oferty innych firm na rynku. Badania wskazują również na zadowolenie klientów z dostępności placówek InPost – aż 76% respondentów twierdzi, że stacjonarne punkty obsługi znajdują się blisko lub bardzo blisko miejsca ich zamieszkania lub pracy.

Klienci, którzy wzięli udział w badaniu, wysoko ocenili InPost, biorąc pod uwagę wszystkie 3 kluczowe kryteria: jakość usług, poziom oferty i jej cenę oraz dostępność placówek – aż 86% ankietowanych pozytywnie oceniło dotychczasową współpracę z InPost w zakresie usług pocztowych.

Z przeprowadzonych badań wynika również, że 96% klientów pozytywnie ocenia jakość obsługi w placówkach InPost, uznając ją jako „bardzo dobrą” lub „dobrą”. Cena usług oferowanych przez prywatnego operatora jest z kolei „dobra” lub „bardzo dobra” dla 83% ankietowanych.

 „Na pierwszym miejscu zawsze stawiamy zadowolenie naszego Klienta, dlatego wyniki tego typu badań traktujemy bardzo poważanie. Liczby nie kłamią i pokazują mocne oraz słabe strony przedsiębiorstwa. Cieszy nas tak znakomita opinia osób, które korzystają już z naszych usług, bo prawdziwą sztuką jest nie tylko zdobycie Klienta, ale przekonanie go w dłuższym okresie, że to nasza oferta jest dla niego najlepsza. Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że spełniamy oczekiwania konsumentów i podążamy we właściwym kierunku, stawiając na intensywny rozwój sieci placówek oraz odważne wdrażanie innowacyjnych rozwiązań pocztowych, takich jak np. Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, do której należy InPost.

Badanie potwierdza także zadowolenie Klientów z funkcjonowania całej sieci POK InPost w Polsce. Aż 76% ankietowanych uważa, że znajdują się one „blisko” lub „bardzo blisko” ich miejsca zamieszkania (w przypadku obsługi przedsiębiorstw kryterium dostępności mierzone było według odległości POK od miejsca pracy). Ponadto 72% ankietowanych twierdzi, że placówki są „dobrze” lub „bardzo dobrze” oznakowane. Z dodatkowych usług świadczonych przez InPost usatysfakcjonowanych jest natomiast blisko ¾ ankietowanych (74%).

InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę listów na stronach inpost.pl.

W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do 300 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni o powierzchni 10 tysięcy m2, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.

Ponadto w listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro PaczkomatyÒ InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Z kolei w grudniu 2014 InPost sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego wymagającego zaawansowanych usług pocztowych. W ostatnim czasie InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

InPost i PGP oferują atrakcyjne ceny usług pocztowych – nawet o 40% niższe niż konkurencja – oraz najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). Spółki notują także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5.

Grupa Integer.pl, do której należą InPost oraz PGP, uznawana jest za jednego z największych innowatorów polskiego sektora pocztowego: dzięki wprowadzeniu EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru) spółka istotnie usprawniła obsługę przesyłek. To coraz częściej stosowane na świecie rozwiązanie ma wiele zalet: jest praktyczne (informacja o odbiorze jest udostępniania nadawcy w czasie rzeczywistym), ekologiczne (dzięki wyeliminowaniu papieru) oraz ekonomiczne (wersja elektroniczna jest tańsza od papierowej, w dodatku ewidencja i przechowywanie są prostsze).

Promocja Legimi i InPost

Wakacyjny ebook - lekka lektura na lato

Czym byłby wakacyjny odpoczynek bez dobrej książki? Dzięki promocji InPost i Legimi w trakcie najbliższego urlopu z pewnością nie będziesz się nudzić. Wystarczy odebrać paczkę z Paczkomatu i postępować zgodnie ze wskazówkami, które znajdziesz poniżej. 
Nowa oferta InPost i Allegro

Nowa oferta InPost i Allegro. Sprawdź, co się zmieni

Codziennie z platformy Allegro korzystają miliony osób i to właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy nową, jeszcze lepszą ofertę Allegro InPost. Od 9 lipca 2018 r. dostawy zarówno do Paczkomatów jak i do domu już następnego dnia w atrakcyjnej cenie. Zobacz, co dokładnie się zmieni.