Aż 96% klientów zadowolonych z usług InPost

Aż 96% klientów twierdzi, że obsługa w placówkach InPost jest dobra i bardzo dobra – tak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych w placówkach największego prywatnego operatora pocztowego w Polsce.

 

Statystyki potwierdzają również atrakcyjność cenową świadczonych przez spółkę usług – aż 83% ankietowanych uważa je za konkurencyjne lub bardzo konkurencyjne w stosunku do oferty innych firm na rynku. Badania wskazują również na zadowolenie klientów z dostępności placówek InPost – aż 76% respondentów twierdzi, że stacjonarne punkty obsługi znajdują się blisko lub bardzo blisko miejsca ich zamieszkania lub pracy.

Klienci, którzy wzięli udział w badaniu, wysoko ocenili InPost, biorąc pod uwagę wszystkie 3 kluczowe kryteria: jakość usług, poziom oferty i jej cenę oraz dostępność placówek – aż 86% ankietowanych pozytywnie oceniło dotychczasową współpracę z InPost w zakresie usług pocztowych.

Z przeprowadzonych badań wynika również, że 96% klientów pozytywnie ocenia jakość obsługi w placówkach InPost, uznając ją jako „bardzo dobrą” lub „dobrą”. Cena usług oferowanych przez prywatnego operatora jest z kolei „dobra” lub „bardzo dobra” dla 83% ankietowanych.

 „Na pierwszym miejscu zawsze stawiamy zadowolenie naszego Klienta, dlatego wyniki tego typu badań traktujemy bardzo poważanie. Liczby nie kłamią i pokazują mocne oraz słabe strony przedsiębiorstwa. Cieszy nas tak znakomita opinia osób, które korzystają już z naszych usług, bo prawdziwą sztuką jest nie tylko zdobycie Klienta, ale przekonanie go w dłuższym okresie, że to nasza oferta jest dla niego najlepsza. Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że spełniamy oczekiwania konsumentów i podążamy we właściwym kierunku, stawiając na intensywny rozwój sieci placówek oraz odważne wdrażanie innowacyjnych rozwiązań pocztowych, takich jak np. Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, do której należy InPost.

Badanie potwierdza także zadowolenie Klientów z funkcjonowania całej sieci POK InPost w Polsce. Aż 76% ankietowanych uważa, że znajdują się one „blisko” lub „bardzo blisko” ich miejsca zamieszkania (w przypadku obsługi przedsiębiorstw kryterium dostępności mierzone było według odległości POK od miejsca pracy). Ponadto 72% ankietowanych twierdzi, że placówki są „dobrze” lub „bardzo dobrze” oznakowane. Z dodatkowych usług świadczonych przez InPost usatysfakcjonowanych jest natomiast blisko ¾ ankietowanych (74%).

InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę listów na stronach inpost.pl.

W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku poziom ten wzrósł do 300 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni o powierzchni 10 tysięcy m2, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.

Ponadto w listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro PaczkomatyÒ InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Będzie to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Z kolei w grudniu 2014 InPost sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej SA. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego wymagającego zaawansowanych usług pocztowych. W ostatnim czasie InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

InPost i PGP oferują atrakcyjne ceny usług pocztowych – nawet o 40% niższe niż konkurencja – oraz najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). Spółki notują także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5.

Grupa Integer.pl, do której należą InPost oraz PGP, uznawana jest za jednego z największych innowatorów polskiego sektora pocztowego: dzięki wprowadzeniu EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru) spółka istotnie usprawniła obsługę przesyłek. To coraz częściej stosowane na świecie rozwiązanie ma wiele zalet: jest praktyczne (informacja o odbiorze jest udostępniania nadawcy w czasie rzeczywistym), ekologiczne (dzięki wyeliminowaniu papieru) oraz ekonomiczne (wersja elektroniczna jest tańsza od papierowej, w dodatku ewidencja i przechowywanie są prostsze).

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.