Budowanie wizerunku firmy – krok po kroku
Dla biznesu

25 lutego 2024
Przedsiębiorstwa dążą do tego, aby być rozpoznawalne i cieszyć się dobrą opinią wśród konsumentów. Aby móc się pochwalić pozytywnym odbiorem, trzeba zadbać o budowę wizerunku firmy. Kluczową rolę w osiągnięciu sukcesu odgrywa również reklama, która pomaga zbudować świadomość marki i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Zobacz, od czego zacząć branding, jak przejść przez proces budowania wizerunku firmy oraz w jaki sposób się reklamować!
Od czego zacząć budowanie wizerunku firmy?
W początkowej fazie tworzenia wizerunku firmy liczy się przede wszystkim zdefiniowanie jej wartości, celów i tego, jak chce się ją przedstawić światu. Należy zastanowić się nad tym, co ma osiągać marka zarówno w perspektywie najbliższego czasu, jak i za kilka lat. Warto zbadać rynek pod tym kątem, aby przekonać się, czego brakuje w branży i w jakie nisze można się wpasować.
Kształtowanie wizerunku firmy już na początku wymaga określenia tonu komunikacji, jaki się przyjmie. Ten w dużej mierze zależy od branży, ponieważ żartobliwe treści znacznie łatwiej wdrożyć np. w działalność kosmetyczną czy sprzedażową niż medyczną i naukową. Tzw. tone of voice determinuje to, jak inni będą postrzegać brand i czy wyda on się im przyjazny i profesjonalny.
Dużą część wizerunku firmy stanowi jej identyfikacja wizualna. Na początku działalności powinno się określić m.in. dominujące kolory, logo czy font, jakie będzie się wykorzystywać na materiałach reklamowych. Spójność w każdym przekazie pomoże utrzymać jednolity wizerunek i zapisze się w świadomości odbiorców.
Na budowanie pozytywnego wizerunku firmy wpływa jakość obsługi konsumentów. Już w fazie początkowej należy zatroszczyć się zarówno o sprawnie działającą stronę, jak i kanały komunikacji, do których będzie mógł sięgnąć każdy zainteresowany. Witryna internetowa marki powinna funkcjonować doskonale na różnych typach urządzeń.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Proces budowania wizerunku firmy
Tworzenie wizerunku marki krok po kroku to wieloetapowe przedsięwzięcie, do którego powinno się podejść z najwyższą starannością. Dotyczy to zarówno nowych przedsiębiorstw, jak i tych, które chcą zmienić to, jak są postrzegane wśród klientów. Najpierw należy zadbać o prawidłowe procesy sprzedażowe i zamieszczenie w swoich mediach wszelkich danych kontaktowych czy opisów usług, zanim udostępni się je odbiorcom.
Warto zestawić swoje działania i profile z tymi oferowanymi przez konkurencję, aby zorientować się w sytuacji w branży. Pomaga to dostrzec mocne i słabe strony zarówno u siebie, jak i pozostałych firm. Powinno się opracować schemat tożsamości brandu, który będzie wyznacznikiem do tworzenia późniejszych treści i nowych materiałów w ramach kampanii reklamowych.
Kolejny etap budowania wizerunku marki to zaprojektowanie aspektów wizualnych, w tym m.in. loga. Trzeba zatroszczyć się o to, aby znajdowało się ono zarówno w social mediach, jak i na stronie czy samych produktach. Należy pamiętać, że branding to nie tylko działania marketingowe.
Na tworzenie wizerunku firmy wpływają w dużej mierze jej działania i to, co oferuje klientom. Wysokiej klasy produkty, sprawna obsługa zamówień, szacunek do kontrahentów i pracowników czy etyczne decyzje to podstawa. To ważne, ponieważ niezadowoleni klienci nie wrócą do oferty, jeśli ta ich zawiedzie, nawet gdy marka będzie mieć estetyczne logo.
W końcu trzeba też wspomnieć o tym, że dbanie o wizerunek ma miejsce przez cały okres działania przedsiębiorstwa, a nie tylko na początku. Niekiedy jedna nieprzemyślana decyzja może nadszarpnąć zaufanie odbiorców i odbić się negatywnie na wynikach sprzedaży. Pozytywne doświadczenia klientów powinny zawsze stanowić priorytet.
Reklama InPost – oryginalny sposób na budowanie wizerunku firmy
Przykładów wizerunków firm jest mnóstwo – niektórym przedsiębiorstwom idzie to lepiej, inne powinny jeszcze nieco nad tym popracować. W InPost mamy ogromne doświadczenie w tym zakresie, dlatego postanowiliśmy wyjść z pomocą dla innych marek. Proponujemy kilka oryginalnych sposobów na kreowanie swojego oblicza w oczach klientów.
Jedna z propozycji to oklejanie urządzeń Paczkomat® reklamami firm na minimum czterech kolumnach skrytek. W wyróżnieniu się na tle konkurencji pomoże także sampling produktów w skrytkach urządzeń. Możemy wyświetlać Twoje reklamy również na ekranach automatów Paczkomat, które znajdują się w całym kraju.
Jeśli chodzi o promocję w internecie, proponujemy obecność banerów na naszej oficjalnej stronie. Ponadto mamy pokaźne grono subskrybentów newslettera, a Ty masz opcję wykupienia wzmianki o swoim brandzie w naszych e-mailach. Do tego dochodzą jeszcze powiadomienia web push oraz mobile push w aplikacji InPost Mobile.
Zwiększ konwersję w swoim sklepie i zbuduj wizerunek eksperta na rynku razem z nami. Napisz do nas poprzez formularz kontaktowy, a wspólnie wzniesiemy Twój biznes na wyżyny!
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

