Dropshipping – jak wybrać hurtownię, która pomnoży Twoje zyski?

E-commerce Porady Dla biznesu
Dropshipping – jak wybrać hurtownię, która pomnoży Twoje zyski? Dropshipping – jak wybrać hurtownię, która pomnoży Twoje zyski?

14 Stycznia 2020

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Przeniesienie procesu wysyłki towaru na hurtownię oraz możliwość rozpoczęcia działalności bez inwestowania w towar – tak można krótko opisać dropshipping. Staje się on coraz bardziej popularny, ponieważ niesie ze sobą wiele udogodnień i pozwala zaoszczędzić sporą ilość środków początkującym przedsiębiorcom. Jak jednak wybrać odpowiedniego dostawcę?

Dropshipping – bardzo dobre rozwiązanie logistyczne dla e-commerce

Własny sklep internetowy może przerodzić się w biznes generujący duże zyski – jego prowadzenie wcale nie jest skomplikowane, a sieć pozwala dotrzeć do nieograniczonej liczby potencjalnych klientów. O ile założenie platformy sprzedażowej i zadbanie o marketing nie stwarza wielkich problemów, o tyle magazynowanie towarów oraz przygotowywanie zamówień są zadaniami pochłaniającymi dużo czasu oraz energii. Dropshipping zalicza się do najłatwiejszych modeli sprzedaży online, ponieważ pozwala przedsiębiorcom skupić się wyłącznie na handlu – logistyką zajmuje się hurtownia. Jeśli prowadzisz e-sklep korzystając z dropshippingu:

  • nie musisz kupować towaru, dzięki czemu nie zamrażasz środków i nie ryzykujesz, że Twoje zapasy nie zostaną wyprzedane;
  • nie wynajmujesz kosztownego magazynu;
  • nie wysyłasz zamówień do klientów;
  • nie zajmujesz się pakowaniem sprzedawanych produktów;
  • nie przejmujesz się dbaniem o stan i ilość asortymentu;
  • jednym kliknięciem importujesz zdjęcia oraz opisy towarów do swojego sklepu.

Jak widać dropshipping ma wiele zalet i pozwala zaoszczędzić cenny czas, który zdecydowanie lepiej poświęcić na rozwijanie swojego biznesu. Kiedy użytkownik dokona zakupu na Twojej platformie, zamówienie jest automatycznie przekazywane do hurtowni. Zajmujesz się zatem wyłącznie zdobywaniem nowych klientów, kontaktem z kupującymi, sprzedażą oraz promocją swojego sklepu.

Dropshipping – najważniejszy jest kompetentny dostawca

Aby model dropshippingowy był jak najbardziej skuteczny i przerodził się w realne zyski, trzeba podjąć współpracę z dobrym hurtownikiem. Jego znalezienie to często nie lada wyzwanie, ponieważ na rynku działa wiele firm i trudno jednoznacznie określić, która z nich spełni Twoje oczekiwania. Nie warto jednak śpieszyć się z podjęciem decyzji, należy dokładnie sprawdzić ofertę kontrahentów. Wówczas w przyszłości unikniesz takich problemów, jak:

  • brak informacji o aktualnych stanach magazynowych;
  • wydłużony czas realizacji zamówień, co bardzo irytuje klientów;
  • pomyłki w przygotowywaniu paczek, za które odpowie sprzedawca;
  • zastrzeżenia dotyczące jakości towarów, których nie możemy skontrolować;
  • zbyt niskie marże.

Dropshipping – jak wybrać najlepszą hurtownię?

Znalezienie odpowiedniego dostawcy może być czasochłonne, ale nie musi stanowić wielkiego problemu. W swoich poszukiwaniach wystarczy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, które pozwolą rozwiać wszelkie wątpliwości i istotnie wpłyną na współpracę. O jakich czynnikach mowa? Oto one:

  • asortyment – hurtownik przede wszystkim powinien oferować rozmaite produkty, ponieważ oznacza to, że będziemy mogli wprowadzić więcej towarów do naszego sklepu – jak wiadomo, klienci lubią mieć wybór. Należy zatem szukać hurtowni posiadającej szeroki wachlarz artykułów – również w różnych wersjach kolorystycznych. Przy okazji będziemy mogli też w razie konieczności bez problemu zmieniać sprzedawane towary;
  • doświadczenie na rynku – od współpracy z hurtownią zależy to, w jaki sposób nasz biznes działa, ale nie tylko. Trzeba też pamiętać o kupujących, których wrażenia mogą mieć niewątpliwe znaczenie w drodze do sukcesu. Warto zatem zwrócić uwagę na to jak długo dany dostawca istnieje na rynku oraz ilu klientów obsługuje. Wieloletnie doświadczenie gwarantuje wyższą jakość usług i jest dowodem ugruntowanej pozycji;
  • sprawny kontakt – żadna udana współpraca nie odbędzie się bez dobrej komunikacji pomiędzy partnerami. Musisz mieć pewność, że hurtownik szybko i bez zbędnych opóźnień odpowie na ważne dla Ciebie pytania. Kontakt ma znaczenie również po wysłaniu towarów do klienta – mogą pojawić się zwroty lub reklamacje. Profesjonalna hurtownia przejmie na siebie odpowiedzialność za niezadowolenie konsumenta, a także wymieni wadliwy produkt.

Dropshipping – na co zwrócić uwagę przy wyborze hurtowni?

Oprócz wyżej wymienionych czynników istnieje jeszcze kilka innych aspektów, które powinniśmy wziąć pod uwagę przed podpisaniem umowy z dostawcą:

  • sprawdzenie możliwości technicznych połączenia e-sklepu z bazą produktową hurtowni dropshippingowej oraz budowy pliku produktowego;
  • sposób realizowania płatności;
  • ceny towaru i ewentualne rabaty;
  • możliwość zamieszczania w przesyłce materiałów marketingowych sklepu, co pomoże budować wizerunek naszej marki;
  • pozwolenie (lub jego brak) na wykorzystywanie zdjęć bądź ulotek promocyjnych dostawcy;
  • zasady obsługi posprzedażowej;
  • ewentualne dodatkowe opłaty związane z realizacją zamówień. 

Jeśli szukasz pomysłu na swój sklep internetowy, sprawdź, jak działa InPost Fulfillment. Oddelegowanie obowiązków związanych z magazynowaniem, konfekcjonowaniem i dostawą towarów zdecydowanie pomoże w rozwoju firmy. Dowiedz się więcej o usłudze InPost Fulfillment i wypełnij krótki formularz zgłoszeniowy»

Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment

Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.

Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.


  • Błyskawiczna dostawa
  • Redukcja kosztów
  • Zero problemów z wysyłką
  • Obsługa szczytów sprzedaży
  • Oferta szyta na miarę
  • Brak minimalnej liczby wysyłek

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!