Gemius: Usługi kurierskie InPost na trzecim miejscu w Polsce

InPost wyprzedził takie tuzy jak Pocztex (Poczta Polska) UPS, Fedex oraz GLS

 

Według raportu "e-commerce w Polsce w 2017 roku, Gemius dla e-Commerce Polska" usługi kurierskie InPost są na trzecim miejscu wśród najchętniej wybieranych usług kurierskich w Polsce. InPost wystartował z usługami kurierskimi od zera w sierpniu 2015 roku i rozwijał je tylko w sposób organiczny, nie przejmując żadnej z istniejących na rynku firm kurierskich. 

„Kiedy podjęliśmy decyzję o rezygnacji z rynku listów zwykłych i koncentracji na obsłudze e-commerce oraz budowie od podstaw kompetencji na rynku kurierskim wiele osób zarzucało nam brak realizmu. Dzisiaj zaledwie dwa lata po uruchomieniu usług kurierskim mamy mocną trzecią pozycję wśród najchętniej wybieranych operatorów i jesteśmy najszybciej rosnącą firmą kurierską na rynku. To jest duży sukces pracowników, managerów oraz zarządu InPostu” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl.

Brzoska dodał, że o ile jeszcze w ubiegłym roku usługi kurierskie InPost były równie często wybierany co usługi Poczty Polskiej, to obecnie InPost wyraźnie pokonał państwowego operatora.

„Od ubiegłego roku zanotowaliśmy ponad trzykrotny wzrost jako najczęściej wybierana firma kurierska z 3% do 11%. Skalę naszego sukcesu pokazują nazwy firm, które zajęły kolejne za InPostem miejsca na liście Gemiusa: Poczta Polska, UPS, Fedex oraz GLS” – podkreśla Rafał Brzoska.

Jak wynika z raportu Gemiusa zarówno wśród klientów Paczkomatów, jak i klientów usług kurierskich InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oferowanych usług kurierskich oraz zaawansowania technologicznego pozostałych usług logistycznych.
Usługi kurierskie InPost są najczęściej wybierane przez konsumentów w przedziale wiekowym 15-24 lat. Co ważne, InPost jest jedyną firmą w Polsce, która łączy pod jednym dachem dostawy poprzez kuriera i Paczkomat.

„Raport Gemius e-commerce w 2017 roku stanowi bardzo dobrą prognozą na przyszłość, ponieważ klienci ci w perspektywie kilku lat będą dysponować rosnącymi dochodami i jako osoby, które od wychowały się już w epoce e-commerce będą preferować tę formę zakupów” – powiedział Brzoska.

Informacje dotyczące wysokiego miejsca usług kurierskich InPost to nie jedyne pozytywne informacje wynikające z raportu Gemiusa. Wcześniej informowaliśmy, że Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 % klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 %. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), które w 2015 roku wybierało 21 %, a w 2017 już tylko 13 % kupujących w sieci. 

Raport Gemiusa przynosi też inne bardzo dobre dla Grupy Integer.pl informacje. Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

inpost na szczycie

InPost na szczycie

Niezmiernie miło nam poinformować, że InPost jest głównym sponsorem Magdaleny Gorzkowskiej, która już jutro 7 kwietnia wyrusza na Mount Everest. Razem z nią na najwyższy szczyt na Ziemi wyrusza także Paczucha :)