InPost gwarantuje dostawę przed Świętami!

InPost gwarantuje dostawę przed Świętami!

17 Grudnia 2019

 

Zamów prezenty do 20 grudnia, a otrzymasz je jeszcze przed Świętami!

 

Święta to magiczny, ale również „gorący” okres. Wiemy, jak trudne i wymagające jest skompletowanie wszystkich prezentów na czas, zwłaszcza w kontekście natłoku świątecznych obowiązków i planów. Wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom, z przyjemnością informujemy, że nie musicie się już spieszyć – wprowadzamy gwarantowaną dostawę przed Świętami!

Aby przybliżyć Wam szczegóły oferty, przygotowaliśmy dla Was pytania i odpowiedzi, które rozwieją (mamy nadzieję!) wszystkie wątpliwości, związane z dostawą prezentów świątecznych do wybranych przez Was Paczkomatów InPost. Zapraszamy do zapoznania się z poniższym materiałem. 

Czy usługa gwarantowanej dostawy jest dodatkowo płatna?
Nie, usługa jest całkowicie bezpłatna.

Kiedy mam szansę na dostawę przed Świętami? Jaki status powinna mieć moja przesyłka, żebym miał pewność, że dotrze przed Świętami?
Aby paczka dotarła do Ciebie przed Świętami, musi być dostarczona do InPost do godziny 18:00. W zależności od zamówionej paczki oznacza to odpowiednio:

  • Paczka musi być przekazana kurierowi InPost przez nadawcę maksymalnie do piątku, 20 grudnia, do godz. 18:00. Oznacza to, że przed tą godziną paczka powinna mieć status „Odebrana przez kuriera od klienta”.
  • Paczka musi być umieszczona przez nadawcę w Paczkomacie do piątku, 20 grudnia, do godz. 18:00. Oznacza to, że przed tą godziną paczka powinna mieć status „Nadana w Paczkomacie”.
  • Paczka musi być przekazana do POP (Punkt Obsługi Paczek) do piątku, 20 grudnia, do godz. 18:00. Oznacza to, że przed tą godziną paczka powinna mieć status „Nadana w POP”.
  • Paczka musi być dostarczona bezpośrednio do Oddziału InPost do piątku, 20 grudnia, do godz. 18:00. Oznacza to, że przed tą godziną paczka powinna mieć status „Przyjęta w Oddziale”.

Czy gwarancja dotyczy całej Polski? 
Tak, dotyczy paczek nadanych w całej Polsce i wszystkich Oddziałów InPost.

Jak mogę sprawdzić czy sprzedawca wysłał paczkę do godziny 18:00?
Twoja paczka powinna otrzymać jeden z poniższych statusów w piątek przed godziną 18:00:

  • „Odebrana przez kuriera” – w przypadku, gdy sklep/nadawca przekazał paczkę bezpośrednio kurierowi.
  • „Nadana w Paczkomacie” – jeśli sklep/nadawca nadał paczkę w Paczkomacie.
  • „Nadana w POP” – jeśli sklep/nadawca nadał paczkę w POP.
  • „Przyjęta w Oddziale” – jeśli sklep/nadawca nadał paczkę bezpośrednio w Oddziale InPost.

Jeśli status Twojej paczki brzmi „Gotowa do nadania” – prosimy o kontakt ze sklepem. Możliwe, że sklep przygotował Twoją przesyłkę, ale nie przekazał ją kurierowi lub nie nadał jej osobiście. W takim wypadku paczka może nie dotrzeć do Ciebie przed Świętami.

Czy nadawca musi umieścić paczki w Paczkomacie do godziny 18:00?
Tak. Aby paczka dotarła do Ciebie do 24 grudnia do godz. 15:00, musi zostać umieszczona w Paczkomacie do piątku, 20 grudnia, do godz. 18:00.

Co w sytuacji, gdy nadawca dostarczy paczkę do POP do 18:00? Czy będzie obowiązywać gwarancja dostawy przed Świętami?
Aby paczka dotarła do Ciebie do 24 grudnia do godz. 15:00, przekazanie paczki do POP musi nastąpić maksymalnie w piątek, 20 grudnia, do godziny 18:00.

Co dokładnie oznacza „przed Świętami”? Kiedy dokładnie paczki zostaną umieszczone w Paczkomacie? 
Gwarantujemy, że paczki zostaną dostarczone do Ciebie maksymalnie do 24 grudnia do godz. 15:00, ale postaramy się, aby dotarły jeszcze szybciej.

Co w sytuacji, gdy paczka zostanie zmagazynowana w Paczkomacie lub POP, a nie dostarczona do wybranego przeze mnie Paczkomatu? 
W przypadku przepełnionego Paczkomatu, paczka zostanie przekazana do MPOK-u (tzw. Mobilny Paczkomat) lub innego Paczkomatu, zlokalizowanych w pobliżu docelowego Paczkomatu. W dniach 23 i 24 grudnia, paczki będą magazynowane wyłącznie w Paczkomatach, aby była możliwość ich odbioru 24/7. W tych dniach nie będziemy magazynować paczek w POP. 

Co oznacza wybrany Paczkomat? Czy jest to Paczkomat wybrany przy zakupie czy może Paczkomat magazynujący?
Wybrany Paczkomat oznacza Paczkomat wybrany przy zakupie. W przypadku przepełnionego Paczkomatu, paczka zostanie przekazana do MPOK-u (tzw. Mobilny Paczkomat) lub innego Paczkomatu, zlokalizowanych w pobliżu docelowego Paczkomatu. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby paczka była dostępna do odbioru w wybranym Paczkomacie.

Czy gwarancja dotyczy tylko przesyłek paczkomatowych czy również kurierskich?
Gwarancja dostawy dotyczy paczek paczkomatowych, ale dołożymy wszelkich starań, żeby paczki kurierskie również dotarły przed Świętami.

Czy gwarancją są objęte paczki paczkomatowe zamówione do POP?
Zalecamy jednak, aby przed zamówieniem do konkretnego POP sprawdzić, w jakich dniach i godzinach POP jest czynny, gdyż godziny otwarcia punktów w dniach 24-31 grudnia mogą się różnić od standardowych.

Czy gwarancja obejmuje tylko umieszczenie w Paczkomacie? Co w sytuacji, gdy paczki zostaną umieszczone w maszynie do Wigilii, ale Paczkomat ulegnie awarii? 
W sytuacji awarii Paczkomatu dołożymy wszelkich starań, aby wszystkie paczki umieszczone w Paczkomacie miały możliwość odbioru. W przypadku skomplikowanej awarii, paczki zostaną przekazane do wydania w MPOK-u (tzw. Mobilny Paczkomat), zlokalizowanego w pobliżu pierwotnie wybranego Paczkomatu lub przekazane do wydania w inny sposób, który ustalimy z Tobą indywidualnie, zgodnie z obowiązującym regulaminem.

Co w sytuacji, gdy sklep poinformuje mnie, że paczka została umieszczona w Paczkomacie do 18:00, natomiast nie otrzymam informacji od InPost o zarejestrowaniu paczki? 
W przypadku nadania paczki w Paczkomacie, Klient powinien otrzymać status paczki „Nadana w Paczkomacie” najpóźniej w piątek do godziny 18:00. Jeśli taki status się nie pojawi, oznacza to, że sklep nie nadał skutecznie paczki w wymaganym terminie. W takiej sytuacji prosimy Cię o kontakt bezpośrednio ze sklepem.

Co w przypadku przesyłek paczkomatowych ponadgabarytowych? Czy gwarancja dostarczenia tutaj także obowiązuje?
W przypadku paczek paczkomatowych, których wymiary nie będą spełniać wymogów (błędne oznaczenie wielkości, zbyt duże wymiary), gwarancja dostarczenia nie obowiązuje.

Co jeżeli paczka, mimo gwarancji, nie dotrze? Czy mam składać od razu reklamację? 
Jeśli paczka została nadana i otrzymała do piątku 20 grudnia, do godziny 18:00, jeden z poniższych statusów:

  • „Odebrana przez kuriera” – w przypadku, gdy sklep przekazał paczkę bezpośrednio kurierowi.
  • „Nadana w Paczkomacie” – jeśli sklep nadał paczkę w Paczkomacie.
  • „Nadana w POP” – jeśli sklep nadał paczkę w POP.
  • „Przyjęta w Oddziale” – jeśli sklep nadał paczkę bezpośrednio w Oddziale InPost...

ale nie została dostarczona do 24 grudnia do godz. 15:00, Klient ma prawo zgłosić reklamację zgodnie z obowiązującymi regulaminami. Każde zgłoszenie rozpatrywane jest indywidualnie.

Mamy nadzieję, że wprowadzenie gwarantowanej dostawy przed Świętami przez InPost sprawi, że będą one dużo, dużo spokojniejsze i jeszcze przyjemniejsze niż poprzednie.