Jak się reklamować? Poradnik, jak prowadzić skuteczny marketing, dopasowany do budżetu i marki
E-commerce

7 lutego 2024
Dzięki odpowiedniej reklamie można stworzyć korzystną wizytówkę swojego sklepu i dotrzeć z ofertą do szerokiego grona konsumentów. Jak pokazać się odbiorcom, przyciągnąć ich uwagę oraz zachęcić do zakupu lub innego typu działania? Można to zrobić przez internet albo za pośrednictwem działań z zakresu marketingu offline. Podpowiadamy, jak się reklamować i gdzie się ogłaszać.
Jak się reklamować, czyli dostępne sposoby na promocję swojej firmy
Świat marketingu jest rozbudowany i oferuje niezwykle wiele form promocji. Co więcej, ma on również dość dynamiczny charakter. Oznacza to, że bardzo szybko się zmienia oraz proponuje coraz to nowsze sposoby dotarcia do odbiorców.
Nie mniej metody reklamy można podzielić na dwie, najbardziej podstawowe grupy. Mowa tu o promocji offline, a także nowoczesnych formach komunikowania online. Który typ marketingu warto wybrać i jak wykorzystać oferowane przez niego możliwości?
Jak znaleźć skuteczną formę reklamy?
Skuteczna reklama to taka, która dociera do przedstawicieli grupy docelowej i wywiera na nich określony wpływ, a tym samym przynosi oczekiwane rezultaty (np. wzrost sprzedaży czy świadomości marki).
Aby znaleźć skuteczną formę reklamy, trzeba przede wszystkim dobrze sprecyzować swoją grupę docelową. Wyróżnioną część społeczeństwa należy następnie zrozumieć. Chodzi tu o zgłębienie ich preferencji zakupowych, nawyków konsumenckich czy w ogóle lifestyle’ów.
Na tej podstawie będzie można zadecydować, jaki kanał komunikacji stanowi najtrafniejsze rozwiązanie do promocji usług. Jednak warto pamiętać, aby rewidować swoje decyzje na podstawie danych, które dostarczają narzędzia do analityki. W końcu zwyczaje konsumentów mogą się zmieniać i trzeba za nimi nadążać.
Dlatego, jeśli po pewnym czasie wybrana forma komunikacji przestanie przynosić pozytywne efekty, to można rozważyć wprowadzenie nowych rozwiązań, które pozwolą poszerzyć zasięgi i skuteczniej zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty firmy. Drobne zmiany po dogłębnej analizie również są wskazane.
Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.
Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!
Marketing online – gdzie i jak reklamować się w internecie?
W internecie znajduje się mnóstwo platform, gdzie można się reklamować. Promocja w sieci kojarzona jest głównie z aktywnością na portalach społecznościowych. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ social media marketing rzeczywiście cieszy się dużą popularnością.
Zainteresowanie tą formą działalności reklamowej wynika z tego, że oferuje ona wiele opcji dotarcia do klientów – zarówno potencjalnych, jak i stałych. W końcu ci drudzy też potrzebują informacji o promocjach, nowych produktach czy wydarzeniach organizowanych przez firmę.
Mimo wszystko warto pamiętać, że media społecznościowe nie są jedyną przestrzenią do marketingu w sieci. Gdzie jeszcze reklamować swoje usługi lub produkty? W samej przeglądarce internetowej. Promocja w Google to jeden z najlepszych sposobów na dotarcie do użytkowników, którzy szukają w informacji na interesujący ich temat.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak skutecznie reklamować się w internecie na różnych platformach, to mamy dla Ciebie kilka porad. Zobacz, co warto robić w poszczególnych kanałach komunikacyjnych.
Jak reklamować się na Facebooku?
Facebook to jedna z podstawowych platform, na której można prowadzić działania marketingowe. Jednak trzeba mieć świadomość, że z tego medium obecnie korzystają głównie osoby w średnim wieku lub starsze. Młodzież coraz rzadziej zagląda na ten portal, ale nie znaczy to, że nie ma jej tam wcale.
W kontekście Facebooka ważne jest również to, że za jego pośrednictwem da się prowadzić działania marketingowe na kilka sposobów. Pierwszy z nich zakłada stworzenie firmowego profilu, a drugi otwarcie sklepu w ramach platformy.
Na klasycznej stronie marki można budować społeczność, zwiększać świadomość brandu i realizować działania marketingowe poprzez:
- publikowanie postów (a także promowanie ich);
- tworzenie wydarzeń;
- prowadzenie kampanii reklamowych.
Jednak w ramach firmowego profilu nie da się sprzedawać produktów albo usług. Tę opcję daje dopiero sklep na Facebooku. Podczas zakładania takiej platformy sprzedażowej można zsynchronizować profil ze stroną partnerską typu Shopify, WooCommerce czy PrestaShop. Jednak istnieje też opcja sprzedawania bezpośrednio z Facebooka.
Przez wszystkie kroki zakładania takiego sklepu bez problemu przeprowadzi Cię Menedżerze sprzedaży, czyli narzędzie do zarządzania asortymentem i handlem na Facebooku.
Jak reklamować się na Instagramie?
Instagram to platforma, która w dużej mierze jest powiązana z Facebookiem. Z tego względu niektóre działania marketingowe wyglądają tutaj podobnie. W celu potwierdzenia tego stwierdzenia warto wspomnieć o tym, że zakładanie sklepu na Instagramie też realizuje się przy pomocy Menedżera sprzedaży.
Podstawową formą promocji na platformie, która stoi zdjęciami i filmami, jest promowanie postów. W ramach takiego działania można całkiem dokładnie określić najważniejsze cechy swojej grupy docelowej.
Po wpisaniu danych, takich jak wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania czy zachowania w aplikacji, Instagram dobiera użytkowników, którym wyświetli się sponsorowany post. W ten sposób wykonuje za Ciebie pracę polegającą na tworzeniu bazy odbiorców, a więc przyspiesza całą kampanię.
W ramach Instagrama możesz też tworzyć reklamy w rolkach (Reels) czy relacjach. Oprócz tego masz do dyspozycji formaty takie jak kolekcja lub karuzela produktowa. Za pomocą tych publikacji jesteś w stanie zaprezentować wiele różnych produktów naraz i przypisać każdemu z nich własny link, który odeśle do strony sklepu.
Jak reklamować się na YouTubie?
Marketing w sieci można realizować także z wykorzystaniem YouTube’a. Ta platforma oferuje dwa podstawowe sposoby dotarcia do odbiorców. W pierwszym przypadku właściciel sklepu (albo ktoś z jego pracowników) wchodzi w buty twórcy.
Oznacza to potrzebę założenia kanału i nagrywania contentu. Filmiki nie muszą być bezpośrednio związane z produktami sprzedawanymi przez firmę. Mogą po prostu nawiązywać do branży, w której działa przedsiębiorstwo.
Gdy treści będą ciekawe, to istnieje szansa na zyskanie sporej widowni. Tacy obserwatorzy później często stają się klientami. Jednak trzeba podkreślić, że tworzenie contentu na YouTube’a nie jest taką łatwą sprawą i wymaga poświęcenia pewnych zasobów – zwłaszcza czasu.
Jeśli ktoś nie chce nagrywać lub nie ma do tego przestrzeni, to może potraktować YouTube jako stronę do reklamowania się za pomocą krótkich spotów, które wyświetlane są przed albo w trakcie filmów innych twórców. Oprócz tego YouTube daje możliwość promowania się przy pomocy form graficznych – banerów typu in-video, display czy kart sponsorowanych.
Dodatkowo warto pamiętać, że na YouTubie da się reklamować poprzez współpracę z influencerami. Do najpopularniejszych form reklamy przy pomocy znanych twórców można zaliczyć filmiki, których tematem jest unboxing albo recenzja towarów.
Dobrym sposobem na wiarygodną promocję są również filmy, które nie omawiają bezpośrednio artykułów marki, ale zawierają lokowanie produktu. Mowa tu o niezbyt nachalnym polecaniu danego towaru podczas vloga lub innej formy treści typowej dla danego influencera.
Jak reklamować się na Pinterest?
Facebook, Instagram czy YouTube to najpopularniejsze platformy do reklamowania biznesu. Jednak istnieją też jeszcze inne serwisy społecznościowe, które umożliwiają prowadzenie kampanii w ciekawy sposób.
Jedno z takich mediów to Pinterest. Ten portal stanowi przestrzeń do dzielenia się zdjęciami i filmami, które zawierają podpięte linki do różnych miejsc w całej sieci (w tym do sklepów internetowych). Dzięki temu formatowi Pinterest traktowany jest jako miejsce do szukania inspiracji w kontekście mody, aranżacji wnętrz, gotowania oraz wielu innych tematów.
Popularność Pinteresta sprawia, że warto skorzystać z jego płatnych reklam. Sprzedawcy mogą zaplanować tutaj działania promocyjne przy pomocy trzypoziomowej struktury. W pierwszej kolejności trzeba przejść do segmentu o nazwie „Kampania” i wybrać tam cel promocji, a także opcjonalny limit wydatków na jej poczet.
Później należy przejść do punktu „Grupa reklam”. Tam musisz podjąć decyzje dotyczące miejsca wyświetlania reklam w ramach Pinteresta, budżetu, daty emisji oraz opcji kierowania (targetowania).
Na koniec pozostaje stworzyć Pin, który będzie pełnił funkcję reklamy. Trzeba zadbać o to, aby zawierał on unikatowy materiał i adres URL, który pozwoli użytkownikom przejść do strony sklepu.
Jak reklamować się na Snapchacie?
Reklama w mediach społecznościowych może odbywać się również przy pomocy aplikacji Snapchat. W ramach tej platformy funkcjonuje kilka ciekawych formatów do promowania biznesu.
Najpopularniejsze rozwiązanie to Snap Ad, czyli pełnoekranowa reklama graficzna lub wideo. Taki rodzaj promocji wyświetlany jest pomiędzy stories innych użytkowników, oficjalnymi stories, a także u wydawców premium. Reklama może zawierać załączniki, które rozbudowują jej funkcjonalność (np. web view, app install czy deep link). Cały materiał promocyjny musi zmieścić się w przedziale czasowym od 3 do 10 sekund.
Innym rozwiązaniem, które proponuje Snapchat, jest Story Ad. Ten rodzaj promocji ma formę kolekcji zawierającej od 3 do 20 reklam typu Snap Ad. Materiały wyświetlane są w sekcji Discover i sprawdzają się zwłaszcza w przypadku przekazów, które wykorzystują storytelling (opowiadanie dłuższych historii) lub prezentują wiele produktów.
Wśród ciekawych form reklamy na Snapchacie warto wskazać także promowanie poprzez filtry. Są to nakładki, które użytkownicy mogą nakładać na swoje zdjęcia lub filmiki. Oryginalne filtry pozwalają tworzyć śmieszny i atrakcyjny content, co następnie trafia do znajomych snapowicza. Dzięki temu reklama poprzez filtry zbliża markę do różnych odbiorców oraz kreuje w nich pozytywne skojarzenia z firmą.
Jak reklamować się na LinkedIn?
LinkedIn to kolejna platforma, która pozwala dotrzeć do wielu konsumentów i skutecznie zaprezentować im swoją firmę. To medium ma charakter biznesowy, a więc zamieszczane w nim treści powinny być nieco poważniejsze niż w przypadku innych portali społecznościowych.
Decydując się na promowanie przedsiębiorstwa na LinkedInie, pamiętaj, że nawet zwykła aktywność w ramach platformy ma wpływ na kreowanie wizerunku Twojej firmy. Tworzenie sieci kontaktów, postowanie, komentowanie publikacji czy reagowanie na wpisy innych użytkowników pozwala budować świadomość marki i docierać do nowych odbiorców, którzy obracają się w podobnych segmentach rynku.
Jednak LinkedIn daje też możliwość skorzystania z płatnych reklam (LinkedIn Ads). W ramach platformy występuje kilka formatów, które służą do promocji biznesu. Mowa tu przede wszystkim o treściach sponsorowanych z pojedynczym zdjęciem, karuzelą lub materiałem wideo.
Za pośrednictwem LinkedIn Ads można stworzyć reklamy konwersacyjne lub natywne, które wysyłane są w formie prywatnych wiadomości do użytkowników platformy. Ciekawe rozwiązanie to również promowanie ofert pracy na LinkedIn. Wtedy łatwiej da się pozyskać pracowników.
Jak skutecznie reklamować się w Google?
Reklamę za pośrednictwem mediów społecznościowych warto uzupełnić o działania w wyszukiwarce. Jak promować się w Google – najpopularniejszej przeglądarce? Można to robić na kilka sposobów. Wśród podstawowych rozwiązań należy wskazać korzystanie z Google Ads, czyli z płatnych reklam.
Jednak dobrze pamiętać, że w wyszukiwarce da się też promować bez ponoszenia kosztów. Jak reklamować się w internecie za darmo? Najlepszym sposobem na wyróżnienie swojego biznesu na tle konkurencji jest zadbanie o pozycjonowanie strony sklepu.
Dzięki działaniom z zakresu SEO (ang. Search Engine Optimization) da się dostosować własny serwis internetowy do wymogów wyszukiwarek. Tym samym można zapewnić mu wysoką pozycję w SERP (ang. Search Engine Results Page), czyli stronie wyświetlającej wyniki na konkretne zapytanie użytkownika. W rezultacie Twoja witryna będzie częściej wybierana przez internautów szukających informacji na tematy związane z branżą, w której funkcjonujesz.
Jakie formy reklamy offline warto włączyć do działań marketingowych swojej firmy?
Promocja online jest istotna zwłaszcza dla firm, które działają w e-commerce. Jednak reklama offline również wydaje się bardzo ważna, ponieważ pozwala docierać do starszych konsumentów czy prowadzić działania z zakresu marketingu 360 stopni (wielokanałowej komunikacji).
Jedną z najpopularniejszych form promocji offline są reklamy outdoorowe, czyli zewnętrzne. Mowa tu przede wszystkim o billboardach, plakatach na przystankach autobusowych lub tramwajowych i innych rozwiązaniach, które umożliwiają pozyskanie atencji odbiorcy, gdy znajduje się on poza domem.
Sprawdzonym sposobem na przyciągnięcie uwagi konsumentów jest także stosowanie reklamy indoor (wewnętrznej). Chodzi tu o elementy promocyjne takie jak:
- standy i ekspozytory;
- tzw. potykacze;
- roll-upy;
- naklejki witrynowe, ścienne lub podłogowe.
Oprócz tego dużą popularnością wciąż cieszą się reklamy telewizyjne i radiowe. Spoty dystrybuowane za pomocą tych tradycyjnych mediów trafiają przede wszystkim do starszej publiki, a więc stanowią dobry sposób promocji ofert skierowanych do seniorów.
Jak reklamować się z InPost?
Reklama InPost to oferta, w której znajduje się wiele opcji promowania biznesu. W ramach tej usługi przedsiębiorca ma szansę skorzystać zarówno z działań marketingu online, jak i offline. Wśród naszych rozwiązań znajdują się m.in.:
- możliwość oklejania automatów Paczkomat®;
- opcja wyświetlania reklam na ekranach maszyn do wysyłania i odbierania przesyłek;
- sposobność wprowadzenia samplingu produktów dla klientów, którzy korzystają z dostaw InPost.
Powyższe propozycje to przykłady działań offline, a jakie są rozwiązania w przypadku marketingu internetowego? Dla osób, które chcą promować się w sieci, oferujemy np. możliwość prezentowania banerów reklamowych na naszej stronie internetowej inpost.pl.
Oprócz tego biznesowi klienci dostają szansę komunikowania się z odbiorcami za pomocą banerów czy powiadomień PUSH z aplikacji InPost Mobile. Dodatkowo przedsiębiorcy mogą zawrzeć komunikat marketingowy w newsletterze InPost, który ma pokaźne grono odbiorców! Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź na inpost.pl/reklama lub pod razu zgłoś chęć współpracy przez poniższy formularz, a specjaliści przedstawią ofertę idealną dla Twojego biznesu.
Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!
Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.
Możliwości jest naprawdę sporo:
- oklejanie urządzeń Paczkomat
- reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
- sampling produktów reklamowych
- banery reklamowe na stronie InPost
- reklama w newsletterze InPost
- powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile
Czytaj również
Jak pozyskać klienta na usługi? Cenne wskazówki i sposoby reklamowe
Pozyskiwanie klientów to trudne zadanie, zwłaszcza dla nowych firm. Jak to zrobić? Wykorzystaj moc rekomendacji, wydarzeń branżowych i i...
Jak poprawić wizerunek firmy? Przydatne wskazówki i tipy
Pozytywny wizerunek firmy ma ogromne znaczenie na konkurencyjnym rynku biznesowym. W InPost wierzymy, że zapewnić go może strategia skon...
Reklamy video – co warto o nich wiedzieć? Czy są skuteczną formą promocji?
Treści video generują tysiące, a nawet miliony odsłon. Właśnie dlatego są one formą reklamy tak chętnie wybieraną przez reklamodawców. C...

