Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Reklama to jeden ze sposobów!

Dla biznesu E-commerce
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Reklama to jeden ze sposobów! Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Reklama to jeden ze sposobów!

1 Grudnia 2023

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Sklepy internetowe borykają się niekiedy z problemem niskiej sprzedaży lub takiej, która nie satysfakcjonuje właściciela witryny. Aby poprawić swoje wyniki, należy podjąć co najmniej kilka kroków. Jednym z ważnych aspektów jest odpowiednio przygotowana analiza strony czy reklama firmy. Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego? I jak możemy Ci w tym pomóc?

Zwiększanie sprzedaży w sklepie internetowym – zacznij od analizy strony!

Na proces sprzedaży w internecie składa się wiele aktywności, które trzeba podjąć. Gdy wyniki nie są satysfakcjonujące, powinno się przeprowadzić analizę strony. Bardzo często to właśnie funkcjonowanie witryny stanowi problem obniżający liczbę dokonywanych przez klientów transakcji. Od czego zacząć?

Najpierw warto wykonać samodzielnie proces zakupowy na stronie i w ten sposób sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo i czy kolejne kroki podejmuje się intuicyjnie, a także czy nie występują żadne problemy z ładowaniem witryny i przechodzeniem do kolejnych etapów.

Najlepiej zastanowić się, co irytuje użytkowników podczas korzystania ze strony. Być może są to zbyt duże banery reklamowe, które pojawiają się co chwilę i trzeba je wyłączać? Niektóre panele sprzedażowe pozwalają na odczytanie danych dotyczących np. odsetka porzucanych koszyków.

Porzucony koszyk to zjawisko, kiedy klient rezygnuje z zakupu produktów tuż przed finalizacją zamówienia. Dodał przedmioty do koszyka i nie dokończył całego procesu. Jeśli zdarza się to często, to znak, że coś jest nie tak z końcówką procedury na stronie internetowej. Być może konsument nie znajduje dogodnej opcji dostawy lub wymaga się od niego rejestracji?

W odpowiedzi na pytanie, jak zwiększyć sprzedaż w internecie, pomaga również analiza poszczególnych produktów i kategorii. Należy sprawdzić, czy menu jest wystarczająco intuicyjne i czy łatwo wyszukać w nim pożądane towary. Następnie warto skupić się na jakości opisów poszczególnych przedmiotów. Czy zaspokajają one ciekawość użytkownika i pomagają dostrzec korzyści płynące z zakupu?

Ważną rolę odgrywają zdjęcia produktów, jakie umieszcza się na stronie. Powinny jak najlepiej prezentować towar z każdej strony, aby klient nie czuł potrzeby poszukiwania go na innej witrynie, bo prawdopodobnie wtedy złoży już zamówienie u konkurencji.

Oferujemy atrakcyjne rozwiązania reklamowe dla Twojej firmy. Sprawdź pełną ofertę reklamową i wybierz najlepszy sposób.

Reklamuj się tam, gdzie Twoi klienci odbierają paczki!

Jak zoptymalizować swój sklep internetowy, aby zwiększyć sprzedaż?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie poprzez optymalizację? W e-commerce bardzo ważny jest ruch klientów przychodzących z wyszukiwarki Google. Gdy użytkownicy szukają jakichś produktów dla siebie, to zwykle właśnie tam wpisują, czego potrzebują. Rzadziej wchodzą bezpośrednio na witryny sklepów.

Dzięki takiemu rozwiązaniu mają szerszy wybór produktów i łatwiej znaleźć im ten spełniający oczekiwania w dobrej cenie. Aby Twój towar wyświetlił się użytkownikowi, e-sklep musi być odpowiednio zoptymalizowany. Do stworzenia opisów produktów i kategorii najlepiej zatrudnić sprawdzonego copywritera lub agencję contentową. Analizą słów kluczowych i naturalnie wplecionym CTA powinni się zająć eksperci.

Do podwyższania pozycji w wyszukiwarce służy również linkowanie wewnętrzne. Warto mieć w swoim sklepie zakładkę blogową, w której umieszcza się artykuły powiązane tematycznie z profilem firmy. Na witrynie z częściami do samochodów mogą znaleźć się poradniki dotyczące np. doboru najlepszego auta dla rodziny czy ubezpieczenia w razie wypadku.

Zakładka blogowa pozwala nie tylko na budowanie pozycji eksperta w branży, ale i daje przestrzeń do umieszczania linków do konkretnych produktów czy kategorii. Takie działanie przyczynia się do umacniania pozycji w wyszukiwarce. Warto zadbać również o linkowanie zewnętrzne np. poprzez zakup artykułów sponsorowanych.

Przy optymalizacji pomocne okazują się unikatowe grafiki. Najlepiej mieć zatem własne zdjęcia produktów, a także dbać o stosowne opisy towarów. Ważną rolę odgrywa dopasowanie witryny do różnych urządzeń. Musi ona działać dobrze zarówno na komputerze, jak i na smartfonie.

​​​​​​​Czynniki zwiększające sprzedaż w sklepach internetowych

Pierwszym krokiem do tego, jak rozkręcić sprzedaż internetową, jest atrakcyjna oferta dla klientów. Asortyment powinien być szeroki, a produkty dostępne. Często zdarza się, że witryna oferuje duży wybór towarów, ale wielu rzeczy nie da się zamówić, ponieważ nie pozwala na to stan magazynowy. Wtedy konsument od razu przechodzi do konkurencji.

Strona internetowa ma być estetyczna, minimalistyczna i prosta w nawigacji. Im łatwiej coś znaleźć i zamówić, tym lepiej. Na karcie produktu powinien być dobrze widoczny przycisk dodania przedmiotu do koszyka. Cena i inne ważne informacje muszą być odpowiednio wyeksponowane.

Nie należy oferować konsumentom zbyt wygórowanych cen. W tym celu najlepiej śledzić koszty u konkurencji, aby nie przesadzić ani w jedną, ani w drugą stronę. Zbyt tani asortyment również może wzbudzać wątpliwości np. co do jakości towaru. Powinno się oferować jak najwięcej sposobów dostaw i sprawdzonych metod płatności za zamówienie. Najchętniej wybieraną formą doręczeń w Polsce jest Paczkomat® InPost

Szybkie nadania przesyłek wpływają na zadowolenie klienta i to, że wraca na daną witrynę. Aby zapewnić sobie jak najsprawniejszą obsługę zamówień, warto pomyśleć o usłudze InPost Fulfillment. Wtedy konfekcjonowanie, magazynowanie i wysyłka towarów leży po stronie InPost. Usprawnia to cały proces i zwiększa pozytywne doświadczenia konsumentów.

Rozwijaj swój biznes, a magazynowanie, kompletowanie i dostawę zostaw nam! Zobacz wszystkie korzyści, jakie przyniesie Twojemu biznesowi współpraca z InPost.

Czas na integrację z InPost Fulfillment!

Poza tym ogromnie pomocne okazują się kampanie marketingowe, na które składają się zarówno działania online, jak i outdoorowe. Kreatywna promocja produktów oraz całej marki to klucz do budowania wizerunku w świadomości odbiorców i możliwość ciągłego pozyskiwania nowych klientów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Postaw na programy lojalnościowe

Wśród skutecznych technik sprzedaży internetowej wyróżnia się organizację programów lojalnościowych. Są to działania prowadzące do umacniania relacji ze stałymi klientami. Mogą przybierać różne formy. Jedna z nich to zbieranie określonych liczb punktów za każde zakupy, które później da się wymienić na zniżki czy produkty.

Niektóre sklepy organizują specjalne promocje czy wyprzedaże, z których mogą korzystać jedynie uczestnicy programu. Aby dołączyć do grona klubowiczów, zazwyczaj trzeba jedynie założyć konto na stronie sklepu czy w aplikacji mobilnej. Warto przygotować również oferty dla osób dołączających do akcji, aby regularnie zwiększać grono korzystających z tej opcji konsumentów.

Sposoby na zwiększenie wartości zamówień w sklepie internetowym

Sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż, może być właśnie program lojalnościowy. Czasami klienci decydują się na większe zakupy, aby zdobyć więcej punktów, czy skorzystać z promocyjnej oferty. Inna taktyka to usługa darmowej wysyłki od określonej wartości zakupów. Konsumenci często wolą dołożyć kolejny produkt do zamówienia, niż zapłacić za wysyłkę, nawet gdy ostatecznie kosztuje ich to nieco więcej.

Ciekawą technikę stanowi cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa. Polega ona na tym, że gdy klient ogląda jakiś produkt lub dodaje go do koszyka, witryna automatycznie proponuje mu inny towar, który jest z nim powiązany i również się przyda. Działa to tak, że gdy ktoś kupuje okulary przeciwsłoneczne, można zasugerować mu także stylowe etui czy chusteczki do czyszczenia szkieł. Kiedy jednak decyduje się na buty, warto zaproponować mu skarpetki czy wkładki.

Dobrze sprawdzają się m.in. zestawy produktów. Kiedy ktoś poszukuje kremu do twarzy, może zainteresować go np. komplet z tonikiem i żelem do mycia cery. Cena powinna być nieco korzystniejsza niż suma wszystkich rzeczy z osobna, aby użytkownik poczuł, że stanowi to dla niego okazję. Warto też zaznaczyć, że jest to koszt warty uwagi.

Jakie formy reklamy pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Sprzedawcy, którzy zastanawiają się, jak zwiększyć sprzedaż online, często sięgają po reklamę. To doskonałe rozwiązanie, ale klucz stanowi dobór odpowiedniej formy promocji do profilu działalności i grupy docelowej. W e-commerce sprawdza się co najmniej kilka metod. Są to:

  • Google Ads – kampanie reklamowe w wyszukiwarce pozwalają na dostanie się do pierwszych wyników, jakie widzi użytkownik.
  • Influencer marketing – podejmowanie współpracy z influencerami, którzy polecają produkt czy usługę swoim obserwatorom.
  • Artykuły sponsorowane – pomagają w umacnianiu pozycji marki oraz sieci linków zewnętrznych.
  • Banery reklamowe – wykupienie szyldów na często odwiedzanych przez użytkowników stronach internetowych.
  • Social media – budowanie społeczności na firmowych profilach w mediach społecznościowych, a także prowadzenie tam płatnych kampanii.
  • Billboardy – jedna z tradycyjnych form reklamy, polegająca na rozwieszaniu plakatów promocyjnych np. w dużych miastach.

Czego nie możesz ignorować, jeśli zależy Ci na wyższej sprzedaży w e-sklepie?

Wszelkie metody sprzedaży internetowej wymagają dbałości o szczegóły i pilnowania, aby procesy przebiegały prawidłowo. Nie wolno ignorować żadnych awarii czy niewłaściwego działania funkcjonalności na stronie. Kiedy tylko pojawi się jakaś usterka, należy ją jak najszybciej naprawić. Czasami okazuje się np. że któraś z bramek płatniczych nie odpowiada. Może to prowadzić do utraty klientów, którzy akurat w tym czasie chcieli dokonać transakcji w witrynie.

Warto regularnie analizować dane i sprawdzać, jak zmieniają się liczba zakupów czy porzucanych koszyków. Jeśli dochody maleją, trzeba poszukać przyczyny i oferować klientom jeszcze lepszą obsługę. Nie powinno się ignorować nowych trendów np. w wyglądzie witryn czy formach promocji. Innowacyjność i dopasowanie do nowoczesnych usług sprzyja rozwojowi sprzedaży i podoba się użytkownikom.

Pozycjonowanie jest bardzo ważne w docieraniu do nowych osób. Nie można więc ignorować swoich słabych wyników w wyszukiwarkach, a raczej trzeba zainwestować w bloga i udoskonalić ofertę w taki sposób, aby pojawiać się w nich coraz wyżej i wyżej. Należy pilnować, aby produkty zawsze były na stanie i aby nie brakowało towaru dla klientów.

Nieustanna dbałość o rozwijanie swojej oferty i ocieranie do nowych odbiorców to sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż internetową. Kiedy prowadzi się profile w social mediach, nie powinno się ignorować wiadomości klientów. Warto odpisywać im na Facebooku czy innych kontach, aby podtrzymywać relacje.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym z InPost?

Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć obroty w sklepie online, wykorzystaj naszą ofertę marketingową dla firm. Pomagamy sprzedawać towary przedsiębiorcom z przeróżnych branż. Proponujemy działania outdoorowe i internetowe. Możemy okleić nasze automaty Paczkomat Twoimi materiałami promocyjnymi w wybranym miejscu.

Jeśli chcesz szerzyć informację o swoich nowych produktach, najlepiej zastanów się nad samplingiem próbek w skrytkach. Chętnie też wyświetlimy reklamę Twojej marki w formie grafiki na ekranach maszyn.

Sposobem na to, jak podnieść sprzedaż w sklepie, jest nasz newsletter. Możemy wysłać Twoją reklamę do kilku milionów subskrybentów. Poza tym oferujemy umieszczanie banerów na naszej oficjalnej witrynie czy generowanie powiadomień PUSH w aplikacji InPost Mobile.

Chcesz podjąć współpracę reklamową z InPost? Zgłoś się do nas przez poniższy formularz jeszcze dziś, aby poznać szczegóły szerokiej oferty.

Reklama Twojej firmy z InPost? To zawsze dobry pomysł!

Poświęć 1 minutę i zostaw nam swój kontakt, a przedstawimy Ci ofertę skrojoną na miarę.

Możliwości jest naprawdę sporo:


  • oklejanie urządzeń Paczkomat
  • reklama na ekranach urządzeń Paczkomat
  • sampling produktów reklamowych
  • banery reklamowe na stronie InPost
  • reklama w newsletterze InPost
  • powiadomienia push w aplikacji InPost Mobile

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na wszystkie pytania.

Dzieje się u nas dużo dobrego. Chcesz być na bieżąco? Jeśli to jeszcze przed Tobą, wyraź zgodę na otrzymywanie od InPost sp. z o.o. informacji o promocjach, produktach i usługach InPost sp. z o.o., innych spółek z Grupy Integer oraz podmiotów współpracujących z tymi spółkami za pośrednictwem:

Powyższe zgody są dobrowolne. Możesz wycofać je w każdym czasie poprzez wysłanie żądania na następujący adres e-mail: [email protected]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Administratorem Twoich danych osobowych jest InPost sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-727), przy ul. Pana Tadeusza 4.

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach znajduje się w Polityce Prywatności.

Czytaj również

Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?

Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...

Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?

Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!