Już 30% firm wybiera usługi fulfillment – sprawdź dlaczego!
Dla biznesu

Już 30% firm wybiera usługi fulfillment – sprawdź dlaczego!

4 Maja 2021

Dla sklepów internetowych każda zmiana, która pozwala usprawnić i ulepszyć działanie biznesu jest chętnie wprowadzana. Prowadzenie e-commerce wiąże się z wieloma wyzwaniami, z którymi trzeba się zmierzyć, żeby odnieść sukces. Na rynku pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, dlatego dbałość o każdy aspekt ma duże znaczenie – należy zachęcić klienta do zakupu i jak najlepiej go obsłużyć. Odpowiedni asortyment, poprawne działanie witryny, sprawna obsługa klienta i wreszcie przeprowadzenie usług logistycznych na wysokim poziomie, to kluczowe elementy dobrego sklepu internetowego. E-commerce rozwija się dynamicznie, a potrzeby klientów się zmieniają. Aby za tym nadążyć i odnieść sukces, trzeba sięgać po różne rozwiązania. Jednym z nich jest fulfillment, czyli outsourcing usług logistycznych. Współpraca z zewnętrzną firmą logistyczną czy firmą kurierską usprawni biznes i da przewagę nad konkurencją. Klienci chętniej zrobią zakupy w sklepie internetowym, który działa szybko i sprawnie. Dowiedz się, jakie korzyści oferuje fulfillment i dlaczego jest to coraz chętniej wybierana forma współpracy z firmami logistycznymi.

 

 

Plusy fulfillmentu dla e-commerce

Dynamiczny rozwój branży e-commerce jest coraz bardziej zauważalny. Sklepy stacjonarne są mniej chętnie wybierane ze względu na ograniczoną dostępność otwarcia oraz asortymentu. Klienci wolą skorzystać ze sklepu internetowego ze względu na wygodę oraz większe możliwości. Zakupy można robić z wielu krajów, łatwo porównuje się ceny tych samych produktów, zatowarowanie jest znacznie większe, opis produktów dokładniejszy. Jednak najważniejsza korzyść to przede wszystkim dostępność przez całą dobę każdego dnia. Mimo, że towar nie jest dostępny od ręki, to czas realizacji zamówień w ostatnich latach ulega skróceniu.

Wszystkie działania mogące zminimalizować czas oczekiwania na zamówione towary powinny być wprowadzane przez właścicieli sklepów internetowych, aby odpowiedzieć na potrzeby osób robiących zakupy w sieci. Skupiając się na rozwoju biznesu trzeba sięgać po różne rozwiązania i współprace, które oferują inne firmy, bo nie tylko konkurencyjne stawki składają się na sukces sklepu. Obsługa zamówienia od początku do końca powinna być przeprowadzona profesjonalnie, a logistyka to nieodłączny element e-commerce. Właśnie dlatego powstała usługa InPost Fulfillment. Magazynowanie, pakowanie i obsługa zwrotów produktów to wyzwanie. Dzięki oddelegowaniu zewnętrznej firmie logistycznej tych i innych zadań związanych z obsługą zamówień, można zyskać wiele korzyści.

  • Zlecenie logistyki na zewnątrz pozwala firmom na skupienie się na rozwoju oraz zajęcie się sprzedażą. Obowiązki oddelegowane są specjalistom, co jest formą dbałości o własny biznes. Kluczowe znaczenie ma również oszczędność czasu - nie trzeba się martwić o wynajęcie powierzchni magazynowej, zatrudnianie pracowników oraz dystrybucję paczek. Możesz skupić się w pełni na innych działaniach w firmie i oddelegować obsługę zamówień profesjonalistom.
  • Opłata tylko za wykorzystywaną część magazynu. W zależności od tego, ile jest produktów i jaką powierzchnię magazynową się wynajmuje, ceny ulegają zmianie. Dzięki temu w okresie peaku sprzedażowego czy składania mniejszej ilości zamówień, koszty magazynowania są zmienne, nie płaci się za pustą przestrzeń. Wahania popytowe są nieodłącznym elementem sektora e-commerce. Samodzielne wynajęcie magazynu, bez współpracy z firmą logistyczną niestety wiąże się ze stałymi opłatami. Korzystanie z usługi InPost Fulfillment to oszczędność - płacisz tylko za miejsce, z którego korzystasz. Właściciel sklepu internetowego nie ma potrzeby zatrudniać również dodatkowych pracowników. W InPost pracują wyspecjalizowane osoby, które wiedzą jak zarządzać obsługą zamówień.
  • Bezpiecznie przechowywane towary na magazynie to konieczność. Zadowolenie klienta wiąże się z otrzymaniem zakupionego produktu szybko i bez uszkodzeń. Duży magazyn i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych sprawiają, że produkt jest chroniony i przechowywany w odpowiednich warunkach. Dzięki wystarczającej ilości miejsca, dostęp do produktów jest sprawniejszy i nie ma problemów z kompletowaniem zamówienia. Przekłada się to na szybszą wysyłkę. Kurierzy mają również więcej paczek w jednym miejscu, nie tracą więc czasu na dojazd do osobnych magazynów sklepów internetowych.
  • Operator logistyczny dba o proces obsługi zamówienia od momentu magazynowania, po dostarczenie paczki do klienta. W ramach usługi fulfillment, InPost zarządza magazynem, sprawdza i raportuje o jego stanie, przyjmuje do realizacji zamówienia, pakuje i kompletuje przesyłki, przygotowuje elementy sprzedaży i wysyłki, zajmuje się zwrotem towarów oraz współpracuje z firmami transportowymi. Proces obsługi zamówienia jest długi, wymaga zaangażowania wielu osób posiadających różne umiejętności. Zlecając zadania zewnętrznej firmie, sklep internetowy jest odciążony i powierza logistyczne sprawy w ręce profesjonalistów.

Chcesz usprawnić swój biznes? Odpowiemy na Twoje pytania - wystarczy, że wypełnisz formularz»

 

Co oferuje InPost Fulfillment?

Usługi logistyczne mają ogromne znaczenie w e-commerce. Sprzedaż produktów przez Internet wiąże się z tym, że zamówienie ostatecznie musi być dostarczone do kupującego. Zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe korzystają z usługi fulfillment, która pomaga usprawnić działania, co przekłada się na wiele korzyści. Fulfillment polega na obsłudze zamówień złożonych w sklepach online, którą zajmują się firmy logistyczne. Oddelegowanie procesów związanych z dystrybucją paczek oznacza dbałość o profesjonalizm i o potrzeby klientów. Posiadając centrum logistyczne, InPost odpowiednio zarządza zamówieniami. Co konkretnie może zaoferować InPost w ramach współpracy i jakie są jej etapy?

  • Właściciel sklepu internetowego w pierwszej kolejności musi dostarczyć towar na magazyn. Operator logistyczny dysponuje ogromną powierzchnią magazynu, dzięki czemu jest odpowiednia ilość miejsca na przesyłki. Dostawca zajmuje się rozładunkiem towaru, który ma być przechowywany.
  • W kolejnym etapie produkty są przyjmowane na magazyn po wcześniejszej szczegółowej kontroli przeprowadzanej przez wykwalifikowanych pracowników.
  • Nowoczesna infrastruktura dedykowana dla branży e-commerce pozwala na właściwe magazynowanie towarów tak, aby nie zostały uszkodzone, a dostęp do nich nie był utrudniony.
  • Operator logistyczny zajmuje się zarządzaniem zamówieniami oraz procesem wdrożenia ich do systemu, dzięki czemu wszystkie sprawy są w odpowiednich rękach.
  • W momencie złożenia zamówienia przez klienta, następuje kompletowanie oraz pakowanie towarów, które są odpowiednio zabezpieczane do wysyłki.
  • W kolejnym etapie następują procedury związane z wydaniem zamówienia złożonego przez klientów.
  • Dostawa to ostatni element. Klient może wybrać jakąkolwiek opcję dostawy dostępną na rynku - zarówno krajową, jak i międzynarodową. Jest to możliwe dzięki współpracy z firmami transportowymi. W tej kwestii InPost wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Zamawiając w sklepie internetowym, który korzysta z usługi InPost Fulfillment, towar może być dostarczony już kolejnego dnia! Wystarczy złożyć zamówienie do godziny 20:00.

Oprócz podstawowych zadań w ramach fulfillment, InPost zajmuje się również obsługą zwrotów (weryfikacja towaru oraz integracja ze stanem magazynowym), zakupem opakowania (do dyspozycji są foliopaki, koperty bąbelkowe, kartony oraz polecane opakowania eko), etykietowaniem (wysyłka odbywa się po zaaplikowaniu etykiety na paczkę), dołączaniem dodatkowych elementów (są to m.in. materiały reklamowe, instrukcje obsługi czy inne dokumenty). Możliwe jest także pakowanie towarów delikatnych i oznaczenie ich jako wrażliwych. Wysyłka odbywa się po zabezpieczeniu towaru, dzięki czemu klienci otrzymają go w nieuszkodzonym stanie, co pozwoli uniknąć reklamacji. Wybierając usługę InPost Fulfillment, sklep internetowy dba o obsługę klienta, daje mu też możliwość wyboru pożądanej formy dostawy. Paczkomaty oraz kurier InPost są chętnie wybierane, jednak możliwe jest również skorzystanie z ofert innych przewoźników. Logistyka e-commerce, czyli obsługa zamówień składanych w sklepie internetowym i dystrybucja paczek to ważne elementy, dlatego oddelegowanie tych zadań zewnętrznej firmie pomoże usprawnić działanie biznesu.

 

Wybierz fulfillment i postaw na rozwój swojego biznesu

Dzięki usłudze InPost Fulfillment, logistyka e-commerce jest prowadzona na wysokim poziomie. Korzyści mają zarówno właściciele sklepów internetowych, jak i klienci, którzy otrzymują swoje zamówienie szybko, kompletnie i bez uszkodzeń. Dla sklepów online najważniejsze plusy wynikające z oddelegowania obsługi logistycznej to zmniejszenie opłat (zmienne koszty związane z magazynowaniem oraz eliminacja kosztów związanych z zatrudnieniem i szkoleniem pracowników, wykorzystanie modelu pay-as-you-go polegającego na naliczeniu opłat dopiero po wykonaniu usług), oszczędność czasu i wygoda (dystrybucją paczek zajmują się pracownicy firmy logistycznej, a właściciel sklepu internetowego może w tym czasie zająć się rozwijaniem biznesu, dbaniem o stronę internetową, prowadzeniem kampanii marketingowych, rozwinięciem oferty oraz procesem sprzedaży), postawienie na profesjonalizm (wykwalifikowani pracownicy magazynu potrafią odpowiednio zarządzać procesami wysyłki, dzięki czemu klient otrzyma zamówione produkty w krótkim czasie), transparentność (stały kontakt z InPost pozwala na śledzenie danych na temat dostaw, zamówień i stanów magazynowych w czasie rzeczywistym), integracja z najpopularniejszymi platformami sprzedażowymi, magazynowymi i księgowymi (dzięki temu zarządzanie zamówieniami jest proste i właściwie prowadzone), szybkie dostosowywanie się do zmian rynkowych (właściciele sklepów online mogą nie dysponować wystarczającą powierzchnią swojego magazynu, a na magazynie firmy logistycznej jest odpowiednio dużo miejsca, jeśli w danym okresie w roku towary kupowane są częściej), zabezpieczenie przestrzeni magazynowej oraz zapewnienie odpowiednich standardów pracy - tym zajmują się firmy logistyczne. Korzyści jest wiele, dlatego już 30% firm wybiera fulfillment. Bez względu na wielkość sklepu internetowego, takie rozwiązanie na pewno będzie pomocne dla biznesu i złoży się na jego sukces.

Rozwiń swój biznes z InPost Fulfillment

Magazynowanie, pakowanie, wysyłka – nie musisz tego robić sam! Oddaj to w ręce profesjonalistów.

Poświęć 1 minutę i zostaw kontakt do siebie, aby zyskać więcej czasu i zredukować koszty.


  • Błyskawiczna dostawa
  • Redukcja kosztów
  • Zero problemów z wysyłką
  • Obsługa szczytów sprzedaży
  • Oferta szyta na miarę
  • Brak minimalnej liczby wysyłek

Wypełnij formularz, a szybko oddzwonimy

Lista i opis usług świadczonych przez InPost Sp. z o. o. oraz szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Ci prawach, znajdują się w Polityce prywatności