Korzystasz z Paczkomatów® InPost? Śledź drogę przesyłki jeszcze dokładniej!

Paczkomaty® InPost – największa na świecie sieć umożliwiająca samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek w trybie 24/7 – wprowadzają kolejne istotne udogodnienie dla swoich klientów. Od lutego użytkownikom terminali została zaproponowana nowa funkcjonalność z obszaru zaawansowanego śledzenia przesyłek. Dzięki niej osoby, które zdecydują się na dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost, będą mogły dokładnie prześledzić całą trasę przesyłki. Rozszerzeniu ulegną również statusy wysyłane klientom – uwzględniać będą dodatkowe informacje, co sprawi, że korzystanie z urządzeń stanie się jeszcze bardziej komfortowe.

 

Spośród partnerów logistycznych polskich sklepów internetowych Paczkomaty® InPost cieszą się największą popularnością. Statystyki zaprezentowane w raporcie opublikowanym przez Idealo.pl pokazują, że wygodną dostawę do automatycznego terminala oferuje ponad połowa (58%) e-sklepów1. Usługi kurierskie i pocztowe oferowane przez pozostałych operatorów są wybierane o wiele rzadziej.

Rozbudowana opcja śledzenia przesyłek to kolejne usprawnienie, jakie w ostatnich miesiącach opracowała Grupa Integer.pl – właściciel Paczkomatów® InPost. W IV kwartale 2014 roku wszystkie terminale zostały wyposażone w czytniki kart płatniczych, a w ponad połowie z nich możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych. W tym samym czasie spółka postawiła również na rozwój usługi zwrotów – za pomocą samoobsługowych urządzeń możliwy jest zwrot towarów do większości e-sklepów bez jakichkolwiek opłat (serwis Szybkiezwroty.pl).

Teraz – w trosce o zapewnienie użytkownikom jeszcze wyższego komfortu oraz jak największej transparentności usługi – Paczkomaty® InPost umożliwią klientom dokładną obserwację całej trasy przesyłki, z uwzględnieniem np.: postoju w Sortowni Głównej, przyjęcia w danym oddziale InPost czy ponownego „wyjścia zamówionego towaru” z oddziału.

Osoby, które nadadzą lub odbiorą przesyłkę za pomocą innowacyjnego terminala, będą otrzymywały również – w wiadomościach e-mail - linki do śledzenia rozszerzonych wersji statusów przesyłki.

„Nieustannie kontynuujemy rozwój naszych urządzeń – tak, aby korzystanie z nich było jeszcze bardziej komfortowe dla naszych Klientów. Mimo, że Paczkomaty® InPost już od dawna uważane są za jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań na rynku pocztowo-kurierskim, to cały czas mamy w planach kolejne usprawnienia usługi. Obserwujemy sektor, w którym działamy, a przede wszystkim słuchamy i szanujemy zdanie konsumentów, dzięki czemu wiemy, na czym zależy im najbardziej. Taka filozofia sprawia, że nie tylko utrzymujemy zaufanie tzw. heavy userów, ale także konsekwentnie i w szybkim tempie zwiększamy liczbę nowych użytkowników, którzy dopiero poznają zalety naszej metody dostarczania towarów” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl. 

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 6.500 e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

W listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty® InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Dla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki Grupy Integer.pl, ponad połowa przesyłek jest odbieranych z innowacyjnych terminali między godziną 17 a 20, a 30% w trakcie weekendu. Popularność korzystania z terminali poza standardowymi godzinami pracy tradycyjnych firm kurierskich i punktów usługowych dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost2. Ograniczone opcje dostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%)3.

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie.

Paczkomaty® InPost działają już na 5 kontynentach, między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – około 4000 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.