Korzystasz z Paczkomatów® InPost? Śledź drogę przesyłki jeszcze dokładniej!

Paczkomaty® InPost – największa na świecie sieć umożliwiająca samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek w trybie 24/7 – wprowadzają kolejne istotne udogodnienie dla swoich klientów. Od lutego użytkownikom terminali została zaproponowana nowa funkcjonalność z obszaru zaawansowanego śledzenia przesyłek. Dzięki niej osoby, które zdecydują się na dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost, będą mogły dokładnie prześledzić całą trasę przesyłki. Rozszerzeniu ulegną również statusy wysyłane klientom – uwzględniać będą dodatkowe informacje, co sprawi, że korzystanie z urządzeń stanie się jeszcze bardziej komfortowe.

 

Spośród partnerów logistycznych polskich sklepów internetowych Paczkomaty® InPost cieszą się największą popularnością. Statystyki zaprezentowane w raporcie opublikowanym przez Idealo.pl pokazują, że wygodną dostawę do automatycznego terminala oferuje ponad połowa (58%) e-sklepów1. Usługi kurierskie i pocztowe oferowane przez pozostałych operatorów są wybierane o wiele rzadziej.

Rozbudowana opcja śledzenia przesyłek to kolejne usprawnienie, jakie w ostatnich miesiącach opracowała Grupa Integer.pl – właściciel Paczkomatów® InPost. W IV kwartale 2014 roku wszystkie terminale zostały wyposażone w czytniki kart płatniczych, a w ponad połowie z nich możliwe jest dokonywanie płatności zbliżeniowych. W tym samym czasie spółka postawiła również na rozwój usługi zwrotów – za pomocą samoobsługowych urządzeń możliwy jest zwrot towarów do większości e-sklepów bez jakichkolwiek opłat (serwis Szybkiezwroty.pl).

Teraz – w trosce o zapewnienie użytkownikom jeszcze wyższego komfortu oraz jak największej transparentności usługi – Paczkomaty® InPost umożliwią klientom dokładną obserwację całej trasy przesyłki, z uwzględnieniem np.: postoju w Sortowni Głównej, przyjęcia w danym oddziale InPost czy ponownego „wyjścia zamówionego towaru” z oddziału.

Osoby, które nadadzą lub odbiorą przesyłkę za pomocą innowacyjnego terminala, będą otrzymywały również – w wiadomościach e-mail - linki do śledzenia rozszerzonych wersji statusów przesyłki.

„Nieustannie kontynuujemy rozwój naszych urządzeń – tak, aby korzystanie z nich było jeszcze bardziej komfortowe dla naszych Klientów. Mimo, że Paczkomaty® InPost już od dawna uważane są za jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań na rynku pocztowo-kurierskim, to cały czas mamy w planach kolejne usprawnienia usługi. Obserwujemy sektor, w którym działamy, a przede wszystkim słuchamy i szanujemy zdanie konsumentów, dzięki czemu wiemy, na czym zależy im najbardziej. Taka filozofia sprawia, że nie tylko utrzymujemy zaufanie tzw. heavy userów, ale także konsekwentnie i w szybkim tempie zwiększamy liczbę nowych użytkowników, którzy dopiero poznają zalety naszej metody dostarczania towarów” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl. 

Dostawę za pomocą Paczkomatów® InPost umożliwia obecnie blisko 6.500 e-sklepów na świecie (m.in. Merlin, MediaMarkt, Saturn, Gandalf.com.pl, Answear.com) oraz 30.000 sprzedawców oferujących swoje produkty na Allegro. Według badań Grupy Integer.pl, w sumie z Paczkomatów® InPost skorzystało już ponad 20 milionów klientów, a 98% paczek jest gotowych do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Aż 98% użytkowników deklaruje chęć ponownego skorzystania z usługi, a 97% z nich poleca je znajomym.

W listopadzie InPost zawarł porozumienie z Allegro o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online. Teraz w opcjach przesyłki każdy e-sprzedawca może dodać nowe możliwości: Allegro Paczkomaty® InPost (7,99 zł) i Allegro Polecony InPost (3,94 zł). Jest to najtańsza dostępna forma dostawy – zarówno w odniesieniu do listu poleconego, jak i paczki. W każdej z tych opcji klienci mają zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.

Dla e-sklepu powodami wyboru dostawy za pomocą Paczkomatów® InPost jest konkurencyjna cena przesyłki i komfort dla klienta. Jak pokazują statystyki Grupy Integer.pl, ponad połowa przesyłek jest odbieranych z innowacyjnych terminali między godziną 17 a 20, a 30% w trakcie weekendu. Popularność korzystania z terminali poza standardowymi godzinami pracy tradycyjnych firm kurierskich i punktów usługowych dowodzi dużego zapotrzebowania na nieograniczone czasowo rozwiązania. Analitycy Deloitte wskazują, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji „kilknij i odbierz”, której najdoskonalszą wersję stanowią właśnie Paczkomaty® InPost, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Ze statystyk wynika, że 80% klientów sklepów internetowych jest bardziej skłonnych do dokonania zakupów, jeśli e-sklep oferuje wysyłkę właśnie do Paczkomatu® InPost2. Ograniczone opcje dostawy są z kolei powodem rezygnacji z zakupów dla blisko ¾ kupujących (73%)3.

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie.

Paczkomaty® InPost działają już na 5 kontynentach, między innymi w takich krajach jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Polska, Irlandia, Islandia, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Czechy, Słowacja, Kolumbia, Kanada, Australia, Arabia Saudyjska, Malezja. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – około 4000 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają nagrody: polscy internauci już po raz trzeci wyróżnili InPost nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

O międzynarodowym uznaniu InPost świadczą liczne wyróżnienia: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014, czterokrotne zwycięstwo w prestiżowym konkursie World Mail Award w latach 2010 – 2013, nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, które Paczkomaty® InPost otrzymały 2014 w Wielkiej Brytanii, czy Postal Technology International Award w kategorii ‘Retail Innovation of the Year’ za ‘Innowację Roku’.