Mój Paczkomat zniknął! Co teraz?

Dokonujecie zakupów w Waszym ulubionym e-sklepie, przechodzicie do wyboru opcji dostawy, wybieracie „Odbiór w Paczkomacie” i… Waszego Paczkomatu nie ma na liście! Gdzie się podziała maszyna? Wasze wątpliwości rozwieje trzecia odsłona naszego cyklu, w którym odpowiadamy na najczęściej zadawane nam na Facebooku pytania.
Mój Paczkomat zniknął! Co teraz?

Przede wszystkim – bez obaw. Ilość maszyn w żadnym przypadku się nie zmniejsza. Wręcz przeciwnie – jest ich coraz więcej (obecnie to aż 1300 maszyn w całej Polsce!).

Jesteś odbiorcą, który nie znalazł swojego ulubionego Paczkomatu na liście oferowanej przez sklep?

W tej sytuacji upewnijcie się, czy Paczkomat, który chcieliście wybrać na stronie sklepu, wyświetlany jest również na stronie Znajdź Paczkomat. Jeśli jest widoczny na stronie – skontaktujcie się ze sprzedającym i poinformujcie go, że najprawdopodobniej… ma nieaktualną bazę Paczkomatów.

Jeśli zaś nie znajdujecie Paczkomatu ani na stronie sklepu, ani na naszej stronie – oznacza to, że został on chwilowo wyłączony z sieci. Ile potrwać może taka chwila? Wszystko zależy od przyczyny wyłączenia Paczkomatu. Maszyna może być serwisowana – w tej sytuacji „znika” na kilka dni (choć zwykle trwa to znacznie krócej). Paczkomat może być też relokowany (zmienia swoje miejsce zamieszkania) – ten proces trwa jednak znacznie dłużej. I podkreślmy: maszyna znika wówczas również… fizycznie. A to oznacza, że może znaleźć się w innym miejscu.

Jesteś nadawcą, a odbiorca poprosił Cię o wysłanie przesyłki do Paczkomatu, którego nie widzisz na stronie?

I tu powodem jest najpewniej chwilowe wyłączenie Paczkomatu z sieci. Jeśli możecie wstrzymać się z wygenerowaniem etykiety – poczekajcie kilka godzin i sprawdźcie, czy Paczkomat nie został włączony ponownie. Jeśli zaś czasu nie macie – skontaktujcie się z Klientem i poproście o wybór innej maszyny.

PS Widzicie, że jakiś nowy Paczkomat pojawił się w Waszej okolicy, ale wciąż nie ma go na naszej stronie? Najprawdopodobniej jesteśmy w trakcie testowania tej świeżynki. Ten proces również musi potrwać dłuższy czas – w żadnym wypadku nie chcielibyśmy bowiem oddawać w Wasze ręce maszyny, co do której wzorowego działania nie mamy stuprocentowej pewności.

inpost na szczycie

InPost na szczycie

Niezmiernie miło nam poinformować, że InPost jest głównym sponsorem Magdaleny Gorzkowskiej, która już jutro 7 kwietnia wyrusza na Mount Everest. Razem z nią na najwyższy szczyt na Ziemi wyrusza także Paczucha :)