Paczkomat drugą najbardziej popularną formą dostaw

50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat jako motywację do zakupów w sieci.

 

Według raportu Gemiusa e-commerce w Polsce w 2017 roku, Paczkomat® InPost jest drugą, po dostawach kurierem najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W 2017 roku wybierany jest przez 22 % klientów, podczas gdy w 2015 było to 11 %. Paczkomaty tym samym zdeklasowały dostawy pocztą (w praktyce takie usługi oferuje tylko Poczta Polska), które w 2015 roku wybierało 21 %, a w 2017 już tylko 13 % kupujących w sieci. 

"Tegoroczne badania Gemiusa przyniosły nam rewelacyjne informacje. Paczkomat® InPost staje się synonimem zakupów w sieci i jest drugą najbardziej popularną formą dostaw po dostawach kurierem. Warto przy tym zaznaczyć, że liczących się firm kurierskich jest blisko dziesięć, a Paczkomat® InPost jest naszym unikalnym rozwiązaniem – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes spółki Integer.pl.

Dodał, że smaczkiem tego badania jest fakt, że Paczkomat® InPost jest wybierany blisko dwa razy częściej niż dostawa poprzez okienko pocztowe. „Nikt z nas nie lubi czekać w kolejkach, a są one znakiem rozpoznawczym punktów pocztowych dominującego operatora. Samoobsługowy Paczkomat® będzie w stanie w praktyce w ciągu kilku najbliższych lat w większości zastąpić tradycyjną pocztę. Już teraz można w nim nie tylko odebrać, ale także nadać przesyłkę zarówno krajową jak i zagraniczną oraz zapłacić za te usługi kartą. To nie koniec jego funkcjonalności, bo cały czas pracujemy nad nowymi” – podkreśla Brzoska.

Raport Gemiusa przynosi też inne bardzo dobre dla Grupy Integer.pl informacje. Obecnie 50% klientów polskiego e-commerce wskazuje Paczkomat® InPost jako formę dostawy motywującą do zakupów online, podczas gdy jeszcze 2 lata temu było to 41% osób.

Nic lepiej nie motywuje do pracy nad jakością usług jak informacja, że oferowane rozwiązanie jest doceniane przez coraz większą grupę klientów. Fakt, że dla 50% kupujących w sieci Paczkomat® jest motywatorem do zakupów powinien być też mocnym sygnałem dla sklepów internetowych. Oznacza on bowiem jedno, nie udostępniasz możliwości dostaw poprzez Paczkomat® to klient może ze swoimi pieniędzmi udać się do konkurenta, który ma taki sam produkt, ale jego przewagą jest możliwość dostaw poprzez Paczkomat®” - zaznacza Rafał Brzoska.

Paczkomat jest mężczyzną?

Ciekawostką jest fakt, że zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn udział osób wybierających Paczkomat dynamicznie rośnie. Jednak o ile w 2015 roku 12% kobiet i 9% mężczyzn korzystających z e-handlu wybierał Paczkomat to w 2017 roku ten parytet się odwrócił i w 2017 roku większość klientów Paczkomatów stanowili mężczyźni 27% (osób wybiera tą formę dostarczenia zakupów) wobec 18% wśród kobiet.

Jak wynika z raportu Gemiusa wśród klientów Paczkomatów® InPost można znaleźć przede wszystkim ludzi młodych, z wyższym wykształceniem, czyli lepiej zarabiających, którzy są najzasobniejszymi i najbardziej przyszłościowymi klientami branży e-commerce. Przykładają oni przy tym niezwykłą wagę do szybkości, terminowości oraz zaawansowania technologicznego oferowanych usług.

W grupie wiekowej 25-34 lata aż 56% jako formę dostawy, motywującą do zakupów w Internecie wskazało Paczkomat® InPost, a średnie i wyższe wykształcenie ma odpowiednio 54% i 58%.

Raport Gemius e-commerce w 2017 roku stanowi bardzo dobrą prognozą na przyszłość, ponieważ klienci ci w perspektywie kilku lat będą dysponować rosnącymi dochodami i jako osoby, które od wychowały się już w epoce e-commerce będą preferować tę formę zakupów – powiedział Rafał Brzoska.

O Integer.pl

Grupa Integer jest liderem nowoczesnego sektora logistycznego w Polsce. Poprzez nowatorskie rozwiązanie takie jak Paczkomaty® InPost zrewolucjonizował rynek logistyki dla e-commerce w Polsce i Europie.

Paczkomaty® InPost oprócz Polski i Wielkiej Brytanii - w których funkcjonują kolejno największe sieci - są obecne we Francji i Włoszech, które są kluczowymi dla InPost rynkami. Ponadto w sieci InPost Paczkomaty® funkcjonują w m.in. Czechach, Słowacji, Węgrzech. Oprócz tego Paczkomaty® z powodzeniem są wykorzystywane w sieciach lokalnych firm kurierskich lub pocztowych w takich krajach jak Chile, Estonia, Litwa i Łotwa, Australia, Kolumbia, Islandia czy Irlandia. Na koniec 2016 roku na całym świecie działało ponad 6000 Paczkomatów®, z tego ponad 5000 w sieci InPost.

Najwyższą jakość Paczkomatów® InPost podkreśla otrzymanie licznych wyróżnień międzynarodowych m.in.: tytuł ‘Supplier of the Year’ podczas Post Expo 2014 czy nagroda „The Delivery Excellence Award 2014” w kategorii: „Best Carrier Contribution to Delivery Innovation”, a ponad to wszystko 4 nagrody World Mail Awards otrzymane w latach: 2010, 2011 oraz 2013. W czerwcu 2016 r InPost został po raz kolejny laureatem konkursu World Post & Parcel Awards i otrzymał nagrodę w kategorii Customer Service. 

inpost na szczycie

InPost na szczycie

Niezmiernie miło nam poinformować, że InPost jest głównym sponsorem Magdaleny Gorzkowskiej, która już jutro 7 kwietnia wyrusza na Mount Everest. Razem z nią na najwyższy szczyt na Ziemi wyrusza także Paczucha :)