
Pixel Facebooka – jak dodać go na swoją stronę oraz jakie płyną z tego korzyści?
5 Czerwca 2022
Jeśli prowadzisz stronę firmową w social mediach i inwestujesz w kampanie reklamowe, a nie korzystasz z narzędzia analitycznego Pixel Facebooka, popełniasz duży błąd! Sprawdź, jak za jego pomocą możesz podnieść skuteczność swoich reklam i zwiększyć konwersję.
Pixel Facebook – co to jest i do czego służy?
Gigant z Doliny Krzemowej wyszedł naprzeciw firmom, które reklamują swój biznes na social mediach, a konkretnie na Facebooku i Instagramie. Udostępnił im darmowe narzędzie umożliwiające przede wszystkim optymalizację kampanii reklamowych.
Pixel Facebooka to kawałek kodu JavaScript, który możesz zainstalować na swojej stronie internetowej. Chociaż składa się on z kilku niepozornie wyglądających linijek tekstu, w rzeczywistości jest potężnym narzędziem analitycznym. Dzięki niemu Facebook „podgląda” zachowanie użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę. Zbiera on informacje o tym, co się dzieje na naszej stronie www, a następnie łączy aktywności z uruchomionymi kampaniami reklamowymi na FB.
Pixel Facebooka a konwersja – jak ją śledzić?
FB Pixel śledzi zachowania użytkowników na każdej podstronie, na której jest zainstalowany. To ogromna kopalnia wiedzy na temat obecnych i potencjalnych klientów. Ze zgromadzonych informacji możesz dowiedzieć się, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy, jakie podstrony odwiedzają, ile mają lat, skąd pochodzą, jakiej są płci, a nawet na jakim etapie procesu zakupowego zrezygnowali oni z dalszych kroków.
Za pomocą Piksela możesz monitorować dowolną konwersję, którą ustalisz: zakup danego produktu w sklepie, zapis do newslettera, na webinar i inne podobne zdarzenia. Opierając się na powyższych danych w Menedżerze Reklam, bez problemu ocenisz, które z uruchomionych kreacji reklamowych radzą sobie najlepiej, a które należy zmodyfikować, bo nie przynoszą zadowalających efektów. Dzięki temu będzie Ci o wiele łatwiej tworzyć skuteczne komunikaty, które przyniosą korzyść w postaci zwiększonej liczby konwersji.
Jak dodać Pixel Facebooka na swoją stronę?
Jeśli chcesz wykorzystać potencjał Pixela, musisz najpierw go utworzyć na Facebooku. Aby to zrobić, wejdź na Meta Business Suite, przejdź do zakładki „Menedżer zdarzeń”, a następnie kliknij button „Połącz dane”, wybierając opcję „Internet”, jeśli zależy Ci na zbieraniu danych z witryny internetowej. Na ekranie pojawi się okno, w którym podajesz nazwę Pixela. Zatwierdzasz ją przez kliknięcie „Utwórz”. Kolejny krok to podanie adresu URL witryny, z którą piksel ma być połączony.
Po wykonaniu tych czynności Pixel został utworzony, ale nadal jest nieaktywny. By to zmienić, musisz zaimplementować wygenerowany kod na powiązanej stronie internetowej. Jak to zrobić? Masz do wyboru dwie opcje: zainstalować go ręcznie lub użyć z integracji z partnerem.
Decydując się na pierwsze rozwiązanie, Facebook wyświetli kod, który należy umieścić w kodzie nagłówka każdej podstrony. Gdy to zrobisz i opublikujesz wersję witryny z aktywnym kodem Pixel, zacznie on od razu zbierać dane. Jeśli Twoja strona internetowa była tworzona na zlecenie i nie masz możliwości jej edytować, wystarczy że wyślesz programiście wygenerowany kod, a on go bez problemu umieści.
Natomiast jeśli Twoja witryna została stworzona na podstawie jednej z platform partnerskich Facebooka, możesz zainstalować Pixela za pomocą opcji „z wykorzystaniem integracji partnerskiej”. Plusem tego rozwiązania jest to, że konfiguracja odbywa się bez używania kodu.
Inne korzyści płynące z umieszczenia Pixela Facebooka na stronie
Chociaż śledzenie konwersji jest największym atutem Pixela, nie oznacza, że jedynym. Pixel zbiera ogrom informacji na temat użytkowników, które możesz wykorzystać do ulepszenia serwisu. W jaki sposób? Przykładowo: jeśli zgromadzone dane pokazują, że znaczna większość odbiorców przegląda nasze reklamy na smartfonach, lecz kupują produkt przez komputer – jest to sygnał, że być może proces zakupowy na urządzeniach mobilnych jest nieintuicyjny lub strona nie wyświetla się na nich prawidłowo. Oczywiście sytuacja może być odwrotna: że to strona na desktopy sprawia problem użytkownikom. Takie informacje są przydatne w modyfikacji strategii.
Pozyskane dane możesz wykorzystać do remarketingu, czyli kierowaniu ofert do osób, które odwiedziły Twoją stronę, ale nie dokonały ostatecznych działań. Dzięki temu możesz ponownie pokazać potencjalnemu klientowi na Facebooku ten sam produkt, który przeglądał, dodał do koszyka, ale nie kupił. Zwiększasz tym samym szansę na to, że dana osoba pod wpływem impulsu wróci i zakończy proces zakupowy.
Kolejnym plusem jest to, że Facebook wykorzystuje dane tych osób do budowania tzw. podobnych odbiorców. Jest to grupa użytkowników o takich samych bądź bardzo zbliżonych zainteresowaniach i cechach demograficznych, jak osoby, które odwiedziły Twoją stronę i dokonały konwersji. Dzięki temu możesz trafić z reklamami za pośrednictwem Facebooka do odbiorców, u których istnieje spora szansa, że dokonają zakupu.
Pamiętaj o tym, że masz obowiązek poinformować odwiedzających stronę www o użyciu piksela, który zbiera informacje na ich temat. Najczęściej robi się to za pomocą plików cookie.
Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!
Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 9,73 zł*.
- Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
- Darmowe podjazdy kurierskie
- Ekspresowa dostawa
- Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
- Opłata paliwowa wliczona w cenę
- Dedykowana opieka posprzedażowa