Świąteczny szczyt zakupowy - damy radę!

W branży handlowej i logistycznej okres przedświąteczny zwykło nazywać się peakiem (z ang. "peak" oznacza "szczyt"). Trudno o bardziej trafne określenie sytuacji, w której obroty w branży e-commerce wzrastają po wielokroć. Zarówno sklepy, jak i firmy pocztowe i kurierskie intensyfikują swoje działania, aby obsłużyć jak największą ilość Klientów, przy zachowaniu wysokiej jakości usług. Połowa listopada za nami, co oznacza, że właśnie wchodzimy w najgorętszy okres zakupowy.
Świąteczny szczyt zakupowy - damy radę!

W InPost prace nad prawidłowym przebiegiem peaku rozpoczęliśmy już w... marcu. Obecnie z czystym sumieniem możemy stwierdzić, że jesteśmy przygotowani na przyjęcie i prawidłowe obsłużenie rekordowej ilości przesyłek. Skąd wiemy, że będzie rekordowa? Gdy w styczniu bieżącego roku podjęliśmy się podsumowania poprzedniego okresu szczytowego, pisaliśmy o dwucyfrowym tempie wzrostu branży e-commerce w Polsce.

Tendencja ta pozostaje niezmienna. Jak czytamy na portalu Interia: ciekawie przedstawia się dynamika z jaką rósł rynek e-commerce w Polsce. Najszybciej, bo w tempie 16,2 proc. rynek handlu internetowego rozwijał się w roku 2011, kolejne dwa lata to okres spowolnienia do 15,7 proc. w 2012 r. i ostre hamowanie do 13,4 proc. w roku 2013. Kolejne lata przyniosły odbicie i stabilizację na poziomie 15,3 proc. w 2014 r. i 15,4 proc. w roku obecnym.

Te opinie potwierdzają również inni branżowi eksperci:

Badanie potwierdza, że zakupy w internecie robimy coraz chętniej i przeznaczamy na nie coraz większe kwoty, które obecnie stanowią średnio 80 zł miesięcznie. Jak potwierdzają wyniki – aż 54% polskich internautów kupuje produkty bądź usługi na polskich stronach internetowych: to o 9 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym - pisze Patrycja Staniszewska, Członek Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jakie kroki podjęliśmy, aby przedświąteczne nasilenie przebiegło bez zakłóceń?

  • Mamy więcej Paczkomatów niż dotychczas. W całej Polsce stoi już przeszło 1300 maszyn. Wszystkie w najwyższej gotowości 
  • Przygotowujemy całą armię Mobilnych Paczkomatów w celu wsparcia naszych maszyn. W razie gdyby którykolwiek z Paczkomatów cieszył się jeszcze większym powodzeniem i sytuacja groziłaby jego przepełnieniem, przygotowaliśmy ogromną liczbę kurierów, którzy będą wydawać przesyłki z samochodów dostawczych. Specjalnie oznakowani pracownicy InPost będą czuwać w najbliższych okolicach stacjonarnych Paczkomatów, a odbiór przesyłek będzie wyglądał podobnie do „zwykłego” odbioru (różnicą będzie jedynie to, że do odbioru przesyłki potrzebny będzie Wam numer telefonu i trzy ostatnie cyfry numeru paczki). Wszystko będzie odbywać się z zachowaniem przyjętych procedur dotyczących bezpieczeństwa przesyłek. 
  • Jesteśmy przygotowani na nieprzewidziane sytuacje. W momentach wyjątkowych, będziemy kontaktować się z odbiorcami przesyłek celem umówienia alternatywnej formy dostawy – tak, aby żaden Klient nie musiał czekać na swoją upragnioną przesyłkę. 
  • Motywujemy odbiorców do szybszego odbierania przesyłek

Podsumowując - obsługą tegorocznego peaku udowodnimy z pewnością, że na rynku logistycznym InPost jest najlepszym i najbardziej skutecznym partnerem branży e-commerce.