Szybkie Zwroty – sprawdź, czego jeszcze nie wiesz
Porady

2 Września 2024
Zakupy online są szybkie i wygodne, a do tego często pozwalają konsumentom nabyć upatrzone produkty w lepszych cenach. Jedyny minus takich sprawunków to brak możliwości zobaczenia wybranego towaru na własne oczy przed złożeniem zamówienia. Jednak to już żaden problem – niechciane towary da się ekspresowo odesłać za pomocą usługi Szybkie Zwroty! Sprawdź, na czym ona polega.
Prawo konsumenta do zwrotu kupionych rzeczy online – jak działa?
Zamówiony produkt nie spełnia oczekiwań? Zdarza się i tak. Głowa do góry. To żaden powód do zmartwienia! Prawo konsumenckie pozwala zwracać zakupione towary w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki i to bez konieczności podawania przyczyny.
Skorzystanie z tego przywileju wymaga spełnienia trzech warunków:
-
oddania nabytych artykułów w nienaruszonym stanie – czyli oryginalnie zapakowanych;
-
kupowania produktów od podmiotów gospodarczych – prawo konsumenckie nie działa w przypadku robienia zakupów u osób prywatnych;
-
zwracania jedynie przedmiotów, których zwrot akceptuje sklep.
Warto wiedzieć również o tym, że sprzedawcy są zobligowani do informowania konsumentów o przysługujących im prawach w ramach prowadzonego serwisu internetowego. W innym przypadku termin zwrotu wydłuża się automatycznie aż do 12 miesięcy.
Czym są Szybkie Zwroty?
Klienci sklepów internetowych powinni poznać naszą usługę Szybkie Zwroty. To spore udogodnienie, które pozwala w mgnieniu oka odesłać nietrafione zakupy poprzez Paczkomat InPost.
Jak zwrócić paczkę z InPost Mobile?
Zwroty przez aplikację InPost Mobile to nie tylko oszczędność czasu, ale także maksymalna wygoda. Wystarczy kilka kliknięć, by szybko i bezproblemowo nadać zwrot niechcianych zakupów.
Aby dokonać zwrotu w aplikacji InPost Mobile, możesz to zrobić na dwa sposoby:
Sposób 1:
-
Po otwarciu aplikacji, kliknij przycisk „Nowa przesyłka”, a następnie “Zwróć”.
-
Następnie w sekcji „Wyszukaj sklep” wpisz nazwę sklepu, do którego chcesz zwrócić przesyłkę. Możesz też wybrać paczkę z listy swoich przesyłek poniżej.
-
Następnie wypełnij formularz zwrotu, podając wymagane dane.
-
Oczekuj kodu zwrotu, który pojawi się w aplikacji i na e-mailu.
-
Przygotuj paczkę, usuwając starą etykietę i wpisując ręcznie kod zwrotu na opakowaniu.
-
Nadaj paczkę do zwrotu poprzez dowolny Paczkomat otwierając skrytkę zdalnie lub wpisując kod. Potwierdź nadanie i gotowe!
Sposób 2, jeżeli paczka była dostarczona do Ciebie z InPost (dostępny nie we wszystkich sklepach):
-
Po otwarciu aplikacji, kliknij w przesyłkę, którą chcesz zwrócić, a następnie “Zwróć”.
-
Oczekuj kodu zwrotu, który pojawi się w aplikacji i na e-mailu.
-
Przygotuj paczkę, usuwając starą etykietę i wpisując ręcznie kod zwrotu na opakowaniu.
-
Nadaj paczkę do zwrotu poprzez dowolny Paczkomat otwierając skrytkę zdalnie lub wpisując kod. Potwierdź nadanie i gotowe!
Poznaj możliwości naszej apki - zdalny odbiór paczek, przedłużanie czasu odbioru, przekierowanie paczki i wiele więcej. Brzmi dobrze?
Z apką InPost Mobile masz wszystko pod ręką.
Szybkie Zwroty – jak zwrócić paczkę przez stronę internetową?
Jak inaczej korzystać z Szybkich Zwrotów? To bardzo łatwe! Zadbaliśmy o to, aby uprościć cały proces tak bardzo, jak to tylko możliwe. W końcu odsyłanie towarów powinno być wygodne niczym ich zamawianie.
Jeśli chcesz zrobić zwrot przez stronę internetową, to wystarczy, że:
-
wejdziesz na stronę SzybkieZwroty.pl;
-
w odpowiednim polu wyszukasz i wybierzesz sklep, w którym dokonany był zakup – punkt powinien znajdować się na liście;
-
wypełnisz formularz – podasz tam rodzaj paczki, numer zamówienia oraz dane teleadresowe i powód zwrotu;
-
poczekasz na potwierdzenie i kod – otrzymasz SMS oraz wiadomość e-mail;
-
przygotujesz paczkę do wysyłki – koniecznie usuń starą etykietę i zamieść na kartonie nowy kod nadania;
-
nadasz przesyłkę – zrobisz to wygodnie w wybranym przez Ciebie urządzeniu Paczkomat, prawdopodobnie znajdującym się w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania czy pracy.
Co zrobić, jeśli na liście brakuje sklepu, z którego był zamawiany produkt? Skorzystaj z nadania paczki w InPost Mobile lub na SzybkieNadania.pl, dzięki czemu nadasz paczkę zwrotną w dowolne miejsce!
Szybkie Zwroty InPost – jedyna taka usługa
Chcemy zaznaczyć, że Szybkie Zwroty InPost nie wymagają umawiania się z kurierami na konkretną godzinę odbioru przesyłek i nie wiążą się z żadnymi dodatkowymi opłatami dla konsumentów.
Dodatkowo, nie musisz adresować wysyłanych paczek. Wszystkie niezbędne informacje podajesz w formularzu. Nie trzeba niczego drukować ani przyklejać. Kod nadania możesz zapisać długopisem na opakowaniu.
Nasz zintegrowany system monitorowania przesyłek pozwoli Ci na bieżąco śledzić ich status. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy Twoja wysyłka jest w trakcie przygotowania lub została wydana do doręczenia.
Szybkie Zwroty – współpraca z InPost
Jesteś sprzedawcą? Chcesz zaoferować swoim klientom możliwość nadawania Szybkich Zwrotów? Świetnie! Zwiększysz w ten sposób poziom zadowolenia konsumentów i zachęcisz ich do robienia zakupów w Twoim sklepie. Takie działanie może zapewnić Ci spektakularne rezultaty już w krótkim czasie od wdrożenia tej usługi.
Skontaktuj się z nami na szybkiezwroty.pl/biznes i zostań partnerem! Wyjaśnimy Ci wszystkie szczegóły i odpowiemy na zadane przez Ciebie pytania. Mamy nadzieję, że do szybkiego usłyszenia!
Czytaj również
Jak zapakować plakat do wysyłki – kompleksowy poradnik
Miłośnicy plakatów czy obrazów wiedzą doskonale, że każde drobne uszkodzenia, zarysowania lub zagniecenia obniżają drastycznie wartość e...
Jak zapakować sukienkę do wysyłki? Prosty i szybki sposób
Sprzedawanie wielu ubrań przez internet, w tym sukienek, to niezwykle szybki i łatwy sposób na zrobienie porządku we własnej szafie i do...
Przesyłka przez Paczkomat? Jakie wymiary paczek obowiązują – sprawdź!
Wysyłanie przesyłek stało się prostsze niż kiedykolwiek – wszystko za sprawą innowacyjnych urządzeń do samodzielnego nadawania i odbiera...

