Ty też możesz mieć zagranicznych klientów

E-commerce pozwala rozwijać biznes nie tylko na terenie kraju, ale i poza nim. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie PayPal wynika, że spośród obcokrajowców za pośrednictwem polskich e-sklepów najczęściej kupują Niemcy, Brytyjczycy i Rosjanie, a najchętniej wybieranymi produktami są odzież, obuwie oraz akcesoria.
Ty też możesz mieć zagranicznych klientów

Analizy rynku prowadzone od 2012 roku pokazują, że e-handel cały czas się rozwija i to nie tylko na terenie naszego kraju, ale także w innych krajach Europy. Badania przeprowadzone zostały na 17 500 e-konsumentów w 22 krajach, dzięki czemu pokazują najlepsze rozwiązania dla międzynarodowego segmentu e-commerce.

Polski rynek e-handlu jest atrakcyjny dla wielu zagranicznych konsumentów. Jak pokazują analizy. głównym powodem, dla którego Brytyjczycy robią zakupy w zagranicznych e-sklepach, jest brak potrzebnych towarów w ich krajowych sklepach internetowych. Kolejne wymieniane powody to niższa cena oraz większy wybór. Co ciekawe Polacy (aż 51%), najchętniej kupują w sklepach internetowych nie z powodu ceny, lecz z powodu większego wyboru. 

Wykorzystaj finansowy potencjał międzynarodowego rynku

Konsumenci z Wielkiej Brytanii najczęściej kupują w zagranicznych e-sklepach odzież, obuwie i akcesoria (33%). Podobnie jak nasi niemieccy i rosyjscy sąsiedzi. Na drugim miejscu wśród brytyjskich e-zakupów są kosmetyki i produkty do pielęgnacji (19%), a na trzecim fizyczne przedmioty związane z rozrywką i edukacją np. gry, zabawki (17%).

Przeprowadzone przez PayPal analizy pokazują, że łączne roczne wydatki w sklepach internetowych z odzieżą w ciągu następnych 12 miesięcy na jednego Brytyjczyka będą wynosiły 676 zł, w sklepach z elektroniką 431 zł, natomiast w sklepach z produktami z branży “gospodarstwo domowe” 524 zł*. Poniżej pokazujemy jak według prognoz wydatki te będą wyglądały w innych krajach:

Wybrane powyżej zagraniczne rynki pokazują finansowy potencjał, który polscy e-przedsiębiorcy mogą wykorzystać do rozwoju własnych internetowych sklepów.  

Zagraniczni e-klienci kupują tam, gdzie jest taniej

Specjaliści PayPal zapytali e-klientów także o to, jakie są główne powody robienia zakupów w zagranicznych sklepach internetowych. Respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź, a my poniżej przedstawiamy Wam wyniki dla odsetka e-klientów, którzy wybrali odpowiedź, że znaczenie ma dla nich niższa cena.

Jak się okazuje, najważniejszą kwestią związaną z zagranicznym handlem jest wysyłka towaru. Aż 49% e-konsumentów z Wielkiej Brytanii zwraca na to uwagę. Co więcej 45% Brytyjczyków, którzy zrezygnowali ze zrobienia zakupów w zagranicznym e-sklepie, zrobiło to z powodu zbyt wysokich opłat wysyłkowych. Taki sam odsetek rezygnował z powodu zbyt wysokich łącznych kosztów e-zakupów. Warto zwrócić uwagę, że nie jest to cecha brytyjskich e-konsumentów, ale e-konsumentów w ogóle, gdyż w innych krajach również jednym z najważniejszych czynników decydujących o rezygnacji z zakupów w zagranicznych sklepach internetowych jest koszt dostawy.

Co przyniesie najbliższa przyszłość?

Raport PayPal to kolejny dowód, że jednym z kluczy do sukcesu na rynku e-commerce jest szybka, tania i wygodna dostawa. A Paczkomaty są już obecne w większości krajów UE. Jeśli połączycie te fakty i będziecie chcieli rozwijać swoje e-biznesy na rynkach międzynarodowych, sugerujemy śledzenie naszej strony b2b.paczkomaty.pl. W ciągu najbliższych tygodni pojawią się tam prawdziwie rewolucyjne wiadomości w kontekście e-handlu cross-border.

Warto zapoznać się z pełnym raportem: Międzynarodowy handel online - raport 2013, perspektywy i szanse. 

inpost na szczycie

InPost na szczycie

Niezmiernie miło nam poinformować, że InPost jest głównym sponsorem Magdaleny Gorzkowskiej, która już jutro 7 kwietnia wyrusza na Mount Everest. Razem z nią na najwyższy szczyt na Ziemi wyrusza także Paczucha :)