Ty też możesz mieć zagranicznych klientów

E-commerce pozwala rozwijać biznes nie tylko na terenie kraju, ale i poza nim. Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie PayPal wynika, że spośród obcokrajowców za pośrednictwem polskich e-sklepów najczęściej kupują Niemcy, Brytyjczycy i Rosjanie, a najchętniej wybieranymi produktami są odzież, obuwie oraz akcesoria.
Ty też możesz mieć zagranicznych klientów

Analizy rynku prowadzone od 2012 roku pokazują, że e-handel cały czas się rozwija i to nie tylko na terenie naszego kraju, ale także w innych krajach Europy. Badania przeprowadzone zostały na 17 500 e-konsumentów w 22 krajach, dzięki czemu pokazują najlepsze rozwiązania dla międzynarodowego segmentu e-commerce.

Polski rynek e-handlu jest atrakcyjny dla wielu zagranicznych konsumentów. Jak pokazują analizy. głównym powodem, dla którego Brytyjczycy robią zakupy w zagranicznych e-sklepach, jest brak potrzebnych towarów w ich krajowych sklepach internetowych. Kolejne wymieniane powody to niższa cena oraz większy wybór. Co ciekawe Polacy (aż 51%), najchętniej kupują w sklepach internetowych nie z powodu ceny, lecz z powodu większego wyboru. 

Wykorzystaj finansowy potencjał międzynarodowego rynku

Konsumenci z Wielkiej Brytanii najczęściej kupują w zagranicznych e-sklepach odzież, obuwie i akcesoria (33%). Podobnie jak nasi niemieccy i rosyjscy sąsiedzi. Na drugim miejscu wśród brytyjskich e-zakupów są kosmetyki i produkty do pielęgnacji (19%), a na trzecim fizyczne przedmioty związane z rozrywką i edukacją np. gry, zabawki (17%).

Przeprowadzone przez PayPal analizy pokazują, że łączne roczne wydatki w sklepach internetowych z odzieżą w ciągu następnych 12 miesięcy na jednego Brytyjczyka będą wynosiły 676 zł, w sklepach z elektroniką 431 zł, natomiast w sklepach z produktami z branży “gospodarstwo domowe” 524 zł*. Poniżej pokazujemy jak według prognoz wydatki te będą wyglądały w innych krajach:

Wybrane powyżej zagraniczne rynki pokazują finansowy potencjał, który polscy e-przedsiębiorcy mogą wykorzystać do rozwoju własnych internetowych sklepów.  

Zagraniczni e-klienci kupują tam, gdzie jest taniej

Specjaliści PayPal zapytali e-klientów także o to, jakie są główne powody robienia zakupów w zagranicznych sklepach internetowych. Respondenci mogli wybrać więcej niż jedną odpowiedź, a my poniżej przedstawiamy Wam wyniki dla odsetka e-klientów, którzy wybrali odpowiedź, że znaczenie ma dla nich niższa cena.

Jak się okazuje, najważniejszą kwestią związaną z zagranicznym handlem jest wysyłka towaru. Aż 49% e-konsumentów z Wielkiej Brytanii zwraca na to uwagę. Co więcej 45% Brytyjczyków, którzy zrezygnowali ze zrobienia zakupów w zagranicznym e-sklepie, zrobiło to z powodu zbyt wysokich opłat wysyłkowych. Taki sam odsetek rezygnował z powodu zbyt wysokich łącznych kosztów e-zakupów. Warto zwrócić uwagę, że nie jest to cecha brytyjskich e-konsumentów, ale e-konsumentów w ogóle, gdyż w innych krajach również jednym z najważniejszych czynników decydujących o rezygnacji z zakupów w zagranicznych sklepach internetowych jest koszt dostawy.

Co przyniesie najbliższa przyszłość?

Raport PayPal to kolejny dowód, że jednym z kluczy do sukcesu na rynku e-commerce jest szybka, tania i wygodna dostawa. A Paczkomaty są już obecne w większości krajów UE. Jeśli połączycie te fakty i będziecie chcieli rozwijać swoje e-biznesy na rynkach międzynarodowych, sugerujemy śledzenie naszej strony b2b.paczkomaty.pl. W ciągu najbliższych tygodni pojawią się tam prawdziwie rewolucyjne wiadomości w kontekście e-handlu cross-border.

Warto zapoznać się z pełnym raportem: Międzynarodowy handel online - raport 2013, perspektywy i szanse. 

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy już 4000 Paczkomatów!

Mamy kolejny powód do radości – nasza sieć Paczkomatów liczy już 4000 maszyn, a będzie jeszcze więcej. Czterotysięczna maszyna trafiła do dużej wsi gminnej Suchy Las, leżącej w Wielkopolsce. Do końca roku chcemy mieć 4500 lokalizacji w Polsce. W okresie styczeń – wrzesień 2018 roku dostarczyliśmy ponad 53 mln przesyłek, czyli o 48,8% więcej rok do roku.
Magazynowanie paczek w POP

Odbieraj paczki, póki gorące!

Zbliża się sezon wyprzedażowy oraz świąteczny, czyli najgorętszy okres dla naszych Kurierów. Aby oszczędzić czas naszych Klientów, od początku października testujemy nowe rozwiązanie. Teraz, paczki będziesz mógł odebrać szybciej i sprawniej, nie martwiąc się przepełnionym Paczkomatem. Zobacz, na czym polega magazynowanie.