W ciągu 5 miesięcy InPost dostarczył 16 mln przesyłek e-commerce

Przesyłki kurierskie InPost doganiają Paczkomaty®

 

InPost - lider nowoczesnej logistyki dla e-commerce w Polsce - zrealizował od stycznia do maja 16 mln przesyłek dla sektora e-commerce. Najpopularniejszym sposobem dostarczenia nadal jest Paczkomat® InPost. Jednak lawinowy przyrost wolumenów usług kurierskich może spowodować, że rok kalendarzowy zakończy się zmianą na pozycji wewnętrznego lidera przynajmniej w ujęciu miesięcznym. 

Pierwsze pięć miesięcy to okres silnych wzrostów usług dla sektora e-commerce. Wszystkie kategorie usług zanotowały bardzo wysoką dynamikę wzrostu w stosunku do wyników sprzed roku. Nadal bardzo szybko rosną dostawy do Paczkomatów®, które w pierwszych pięciu miesiącach zyskały 78,6 proc. w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. Warto zwrócić uwagę na nowość w ofercie Grupy InPost –usługi kurierskie – które dopiero na koniec czerwca będą obchodzić swoją pierwszą rocznicę funkcjonowania na rynku. W okresie styczeń - maj dynamika wzrostu usług kurierskich osiągnęła poziom 70,6 proc.

Wakacje mogą zmienić zwyczaje klientów w zakresie sposobów realizacji dostaw. Podczas urlopu klienci cały czas kupują przez internet. Z jednej strony, łatwiej i taniej będzie im odebrać paczkę w Paczkomacie®, który znajduje się w miejscu zamieszkania. Z drugiej jednak strony w wakacyjnych miejscowościach, w których jeszcze nie ma Paczkomatu®, można oczekiwać częstszego korzystania z usług kurierskich. Dlatego w czerwcu i lipcu wzrost przesyłek kurierskich powinien jeszcze przyspieszyć, a liczba przesyłek paczkomatowych powinna utrzymać stabilny przyrost. Jednak już w sierpniu, gdy zacznie się sezon zakupów szkolnych, klienci powinni więcej zamawiać z dostawą do Paczkomatów® zwłaszcza, że stale rozbudowywana jest ich sieć. Tylko w tym roku pojawi się na rynku polskim 1000 nowych urządzeń i ich liczba wzrośnie do 2600.

"Z uwagą obserwujemy nasz wewnętrzny wyścig pomiędzy usługami kurierskimi i Paczkomatami, wynik kuriera InPost pokazuje jak bardzo rynek potrzebował usługi zintegrowanej. Pozwala ona zamówić wszystkie usługi pod jednym dachem, co znacznie upraszcza pracę sektora e-commerce, choćby z powodu możliwości korzystania z jednego oprogramowania do nadawania i odbierania przesyłek, jednego systemu fakturowania oraz obsługi zwrotów. To jest premiowane przez naszych klientów przenoszeniem do InPost zamówień dotąd realizowanych przez inne firmy kurierskie" - powiedział Sebastian Anioł, prezes zarządu InPost SA - "Nie bez znaczenie na wzrost wolumenów usług kurierskich jest ich konsekwentny rozwój. Ostatnio dla tych klientów, którzy z różnych powodów wolą otrzymać paczkę bezpośrednio od kuriera, wprowadziliśmy usługę o nazwie Kurier Lokalny, jest to usługa typu same day, gdzie kupujący otrzymuje paczkę maksymalnie do 5 godzin od złożenia zamówienia. Co ważne, usługi kurierskie rosną pośrednio także dzięki Paczkomatom, gdyż tylko u nas odbiorca – w przypadku zmiany miejsca przebywania – może przekierować paczkę kurierską do jednego z 1800 Paczkomatów na terenie Polski. Takiej elastyczności nie oferuje żaden inny operator w Polsce".

Trzecia z głównych usług InPost dedykowanych sektorowi e-commerce, list e-commerce polecony, również notuje rewelacyjne wyniki. Dynamika wzrostu w pięciu pierwszych miesiącach 2016 r. wyniosła 317,5 proc. w porównaniu do okresu styczeń-maj zeszłego roku.

"Jest to doskonała usługa dla najmniejszych przesyłek. Niska cena i dobra jakość przyciągają klientów, którzy szukają korzystnego stosunku ceny do jakości, a nie chcą przepłacać za usługę logistyczną choćby z tego powodu, że wartość zakupu jest niewielka. Niezależnie od wybranego sposobu dostarczenia przesyłki Klienci muszą mieć pewność, że jakość pozostanie na wysokim poziomie. To nasz cel, nad realizacją którego cały czas pracujemy" – podkreśla Sebastian Anioł.

W czerwcu InPost został po raz kolejny laureatem nagrody World Post & Parcel Awards. Firma  otrzymała nagrodę w kategorii Customer Service. Jurorzy docenili projekt "Make it social" - efektywną obsługę klientów w serwisach społecznościowych.  W finale firma z Polski pokonała konkurencyjne projekty Deutsche Post oraz Liban Post.

InPost świadczy usługi pocztowe i kurierskie dla klientów indywidualnych oraz biznesowych – jako jedyny operator w Polsce zapewnia kompleksowy i komplementarny zakres usług logistycznych ‘pod jednym dachem’. Dzięki zawarciu porozumienia przez Allegro i InPost o strategicznej współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych online, e-sprzedawcy mają możliwość skorzystania z usług: Allegro Kurier InPost, Allegro Paczkomaty InPost i Allegro Polecony InPost. We wszystkich tych opcjach, klienci mają zagwarantowaną możliwość bezpłatnego zwrotu zamówionego produktu.

Ofertę operatora uzupełnia również szeroki wachlarz nowoczesnych rozwiązań, między innymi dedykowanych sektorowi przesyłek kurierskich: Dynamiczne Przekierowanie Paczek oraz nadawanie paczek z Allegro w Paczkomatach® InPost. Jest to darmowa opcja, dzięki której klient może odebrać zamówienie w wyznaczonym przez siebie Paczkomacie® InPost lub w wybranym Punkcie Obsługi Klienta. Usługa jest udogodnieniem stworzonym z myślą o e-przedsiębiorcach realizujących małą dzienną liczbę zamówień, którym zależy na dostosowaniu terminu nadania paczki do ram czasowych pracy. Z kolei opcja nadawania paczek kurierskich z Allegro w Paczkomatach® InPost pozwala na wysyłkę przesyłek kurierskich o dowolnej porze za pomocą jednego z ponad 1800 dogodnie zlokalizowanych Paczkomatów® InPost w Polsce. Rozwiązanie pozwala na szybką i sprawną realizację zamówień bez czekania na odbiór przesyłek przez pracownika InPost.

inpost na szczycie

InPost na szczycie

Niezmiernie miło nam poinformować, że InPost jest głównym sponsorem Magdaleny Gorzkowskiej, która już jutro 7 kwietnia wyrusza na Mount Everest. Razem z nią na najwyższy szczyt na Ziemi wyrusza także Paczucha :)