Zwroty towarów – praktyczny poradnik

Porady
Zwroty towarów – praktyczny poradnik Zwroty towarów – praktyczny poradnik

9 Października 2024

Osługaj tekst Odsłuchaj tekst
Wycisz odsłuch

Możliwość zaoszczędzenia czasu i pieniędzy to wystarczająco dobre powody, żeby kupować w Internecie. Niestety, czasami zamówione produkty nie spełniają oczekiwań i trzeba je zwrócić. Jak to zrobić? Przygotowaliśmy poradnik, w którym znajdziesz wszystkie potrzebne informacje dotyczące zwrotów towarów z InPost. Przekonaj się, że są one szybkie i proste!

 

Ile mamy dni na zwroty towarów? 

Prawo do zwrotu towarów jest zapisane w artykułach 27-29 Praw konsumenta. Zgodnie z nimi klient, który zakupił produkt w sklepie internetowym, ma 14 dni na odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży. Zostaje ona zawarta wraz z momentem dokonania transakcji. Jednak sklepy internetowe mogą ten czas wydłużyć, oferując np. zwrot w ciągu 30 dni. 

Co jeszcze warto wiedzieć o zwrocie towarów? 

Prawo konsumenta nie rozróżnia dni na robocze i świąteczne. Nabywcy mają po prostu 14 dni na zwrot towarów. Na szczęście za datę jego wykonania uznaje się termin nadania produktów, a nie dostarczenia ich z powrotem do sprzedawcy. Nie musisz więc obawiać się robienia zakupów np. przed Bożym Narodzeniem.

Zachęcamy Cię jeszcze do sprawdzenia regulaminu wybranego sklepu internetowego. Warto przy tym zaznaczyć, że sprzedawca nie ma prawa skrócić terminu zwrotu towarów, ale może go wydłużyć.

Co więcej, sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci w całości wpłaconą kwotę nie później niż 14 dni od momentu otrzymania produktu z powrotem.

Zwroty przez Paczkomat – szybko i wygodnie 

Sklepy internetowe kuszą konsumentów rabatami i innego typu okazjami, ale przed zakupem często powstrzymuje ich obawa, że wybrane przedmioty okażą się kiepskiej jakości lub będą wyglądały inaczej niż na zdjęciu. Trudno również zdecydować się na ubrania, których nie możemy przymierzyć. Na szczęście towary kupione w sieci łatwo oddasz za pośrednictwem naszej aplikacji.  

Jak zwrócić paczkę w InPost Mobile? 

Zwrot towarów poprzez Paczkomat wymaga przejścia tylko kilku etapów. W tym celu pobierz/uruchom aplikację InPost Mobile, a następnie:

  • kliknij opcję Nowa przesyłka, a następnie Zwróć;

  • kliknij Wyszukaj sklep, znajdź go na liście lub zaznacz ten ze spisu Twoich przesyłek; 

  • uzupełnij formularz zwrotu towaru (potrzebny Ci będzie numer zamówienia. Dodatkowo trzeba zaznaczyć powód zwrotu i wybrać rozmiar przesyłki) i ewentualnie poczekaj na akceptację zgłoszenia przez sklep (niektóre firmy mają taką politykę sprzedaży); 

  • potwierdź dane nadawcy i kliknij Zwróć przesyłkę

  • zapakuj towar, usuń poprzednią etykietę i napisz numer zwrotu na paczce

  • wybierz się pod najbliższy Paczkomat albo Appkomat; 

  • w aplikacji InPost Mobile przejdź do sekcji ze zwrotami i do szczegółów zwracanej paczki, a następnie wybierz opcję Otwórz skrytkę zdalnie lub zeskanuj kod QR czytnikiem urządzenia Paczkomat, bądź wpisz kod nadania na ekranie; 

  • włóż paczkę do skrytki, zamknij drzwiczki i potwierdź nadanie zwrotu w aplikacji lub na ekranie maszyny.

Poznaj możliwości naszej apki - zdalny odbiór paczek, przedłużanie czasu odbioru, przekierowanie paczki i wiele więcej. Brzmi dobrze?

Z apką InPost Mobile masz wszystko pod ręką.

Gotowe! Pamiętaj tylko, że sprzedawcy na ogół życzą sobie oddania produktu w oryginalnym opakowaniu. Jeśli go nie masz, możesz przesłać towar w innym pudełku, ponieważ to artykuł jest przedmiotem umowy, a nie karton czy folia, w którym został wysłany.

Zachęcamy Cię do uprzedniego przejrzenia pudełek, które masz w domu. Dzięki ponownemu wykorzystywaniu paczek będziesz bardziej eko! Jednak pamiętaj, że opakowanie nie może być zniszczone i powinno być dopasowane do rozmiaru i wagi produktu. 

Jeżeli nie masz takiego w domu, zawsze możesz ich zamówić w naszym sklepie Out of the Box.

Jak widzisz, taki sposób zwrotu towarów jest bardzo prosty. Jedyne, o czym warto jeszcze wiedzieć, to maksymalne rozmiary i ciężary pakunków. Ustaliliśmy je odpowiednio do głębokości, wysokości i szerokości skrytki:

  • 4 cm x 23 cm x 40 cm oraz 3 kg dla paczek mini

  • 8 cm x 38 cm x 64 cm i 25 kg dla przesyłek małych

  • 19 cm x 38 cm x 64 cm oraz 25 kg w przypadku nadań średnich paczek

  • 41 cm x 38 cm x 64 cm i 25 kg, gdy wysłany ma zostać duży pakunek.

Przed rozpoczęciem przygotowywania przesyłki polecamy Ci kliknąć opcję Jak spakować. W tej sekcji znajdziesz wszystkie potrzebne do tego informacje. Gdy się z nimi zapoznasz, przejdź dalej.

Zwroty towarów na SzybkieZwroty.pl 

Nie musisz sięgać po smartfon, żeby oddać zakup, który nie spełnił Twoich oczekiwań. Zwroty towarów poprzez stronę internetową są równie proste, jak te w aplikacji. Jak zwrócić paczkę? W tym celu: 

  • wybierz sklep z listy; 

  • określ rozmiar paczki (mały, średni lub duży); 

  • wypełnij formularz – będzie Ci potrzebny numer zamówienia; 

  • w ostatniej sekcji wybierasz powód zwrotu towaru; 

  • poczekaj na potwierdzenie – wyślemy do Ciebie e-mail i SMS z potwierdzeniem zgłoszenia zwrotu; 

  • wyślij paczkę – znajdź najbliższy Paczkomat, wpisz kod nadania, który od nas otrzymasz i włóż przesyłkę do skrytki.

Co ważne, w tym przypadku nie ma możliwości wysłania przedmiotów z jednej maszyny Paczkomat do drugiej. Nadany w niej pakunek zostanie dostarczony przez kuriera do siedziby sprzedawcy. 

Inny sposób na zwroty towarów 

Nie wszystkie sklepy internetowe mają z nami umowę na obsługę zwrotów towarów. Masz jednak prawo oddać je w inny sposób. Jednym z nich jest wysyłka produktów w ramach usługi nadaj przesyłkę w naszej aplikacji. Jeśli chcesz z niej skorzystać, przejdź kolejno przez następujące kroki:

  • otwórz aplikację InPost Mobile i kliknij przycisk Nowa przesyłka (znajduje się u dołu ekranu), a następnie Nadaj

  • wybierz sposób dostawy (Paczkomat → Paczkomat albo Paczkomat → Dom); 

  • zaznacz właściwy rozmiar przesyłki (Mini, Mała, Średnia, Duża); 

  • kliknij Kontynuuj z InPost Pay

  • wprowadź dane odbiorcy, czyli imię i nazwisko lub nazwę firmy, numer telefonu oraz adres e-mail i wskaż Paczkomat bądź PaczkoPunkt na mapie albo wpisz jego adres; 

  • potwierdź wprowadzone informacje; 

  • opłać przesyłkę; 

  • zanieś paczkę do dowolnego urządzenia Paczkomat; 

  • otwórz skrytkę zdalnie, zeskanuj kod QR lub wpisz numer nadania na jego ekranie; 

  • umieść przesyłkę w skrytce.

Zwroty przez Szybkie Nadania 

Oferujemy także opcję zwrotu towarów poprzez usługę Szybkie Nadania. Skorzystasz z niej na naszej stronie internetowej. Jak to zrobić?

  • Przejdź na stronę inpost.pl, poszukaj zakładkę „Wysyłam”, a z niej wybierz z listy opcję Szybkie Nadania lub przejdź bezpośrednio na szybkienadania.pl;

  • Zdecyduj się na jeden z dwóch sposobów dostawy (Paczkomat/PaczkoPunkt → Paczkomat/PaczkoPunkt bądź Paczkomat/PaczkoPunkt → Dom lub firma). 

  • Wybierz rozmiar przesyłki (ponownie możesz zaznaczyć małą, średnią albo dużą). 

  • Wprowadź swoje dane osobowe i teleadresowe. 

  • Wpisz adres nadania bądź znajdź go na mapie. 

  • Podaj nazwę sklepu (ewentualnie imię i nazwisko sprzedawcy), e-mail oraz numer telefonu. 

  • Potwierdź zapoznanie się z regulaminem. 

  • Opcjonalnie możesz zgłosić chęć otrzymania faktury oraz zaznaczyć zgodę na wysyłkę naszych materiałów reklamowych. 

  • Kliknij Wysyłam. 

  • Ureguluj opłatę za usługę. 

  • Wydrukuj etykietę nadawczą i naklej ją na pakunek lub nadaj paczkę bez etykiety, w zależności od wybranej wcześniej opcji.

Jak zrobić zwrot na Allegro? 

Na największej platformie e-commerce w Polsce również możesz kupować bez obaw o zwroty towarów nabytych u przedsiębiorców. Jako osoba, która skorzystała z opcji dostawy Allegro InPost, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli chcesz oddać przedmiot:

  • Na stronie Allegro.pl wejdź kolejno do zakładek Moje Allegro → Moje zakupy

  • kliknij Szczegóły zakupu, a następnie Zwróć zakup przy artykule, który chcesz oddać; 

  • reszta procesu to podanie powodu zwrotu, uzupełnienie wymaganych danych oraz wybór sposobu wysyłki; 

  • przygotuj przesyłkę i nadaj ją w wybrany przez siebie sposób.

Pamiętaj, że podmiot gospodarczy ma obowiązek przyjąć od Ciebie zakupiony przedmiot. Nie ma w tym przypadku znaczenia, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza czy sklep internetowy o ogólnopolskim zasięgu. Ta zasada nie dotyczy jednak osób prywatnych. Jeśli zamierzasz zwrócić rzecz indywidualnemu sprzedawcy, najpierw zapytaj go, czy wyraża na to zgodę. 

Z InPost zwracanie towarów to pestka! 

Wydaje się, że potencjał branży e-commerce jest niewyczerpany. Nieograniczony wybór, brak kolejek, a do tego oszczędność czasu i pieniędzy to niezaprzeczalne walory tego sposobu nabywania produktów. Jeśli jednak do tej pory zwroty towarów spędzały Ci sen z powiek, przekonasz się, że z InPost oddanie ich to błahostka. Co więcej, cały proces trwa zaledwie kilka chwil! 

Zwrot ubrań

Czy wiesz, że ubrania są najczęściej kupowanym w sieci produktem? Wiele osób celowo zamawia kilka rozmiarów i fasonów, a potem odsyła te, które nie pasują. Dlatego też sprawny proces zwrotu ubrań jest dla internautów, a więc i dla e-sklepów tak ważną sprawą

Zwrot butów

Zdarza się, że obuwie w naszym rozmiarze nie pasuje na stopy ze względu na inną rozmiarówkę. Jeśli produkt nie był używany, można go bez problemu zwrócić. Warto wykorzystać do tego oryginalne opakowanie i wypełnić puste przestrzenie.

Dbamy o to, żeby nasi klienci mieli dostęp do prostych, szybkich i potrzebnych usług. Postaraliśmy się więc także o stworzenie przyjaznego systemu zwrotów towarów. Pozostaje nam życzyć Ci udanych zakupów i jak najmniejszej liczby oddanych paczek. Jeśli jednak będzie to konieczne, wiedz, że możesz na nas liczyć!


Czytaj również

Jak zapakować plakat do wysyłki – kompleksowy poradnik

Miłośnicy plakatów czy obrazów wiedzą doskonale, że każde drobne uszkodzenia, zarysowania lub zagniecenia obniżają drastycznie wartość e...

Jak zapakować sukienkę do wysyłki? Prosty i szybki sposób

Sprzedawanie wielu ubrań przez internet, w tym sukienek, to niezwykle szybki i łatwy sposób na zrobienie porządku we własnej szafie i do...

Przesyłka przez Paczkomat? Jakie wymiary paczek obowiązują – sprawdź!

Wysyłanie przesyłek stało się prostsze niż kiedykolwiek – wszystko za sprawą innowacyjnych urządzeń do samodzielnego nadawania i odbiera...

InPost mobile
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!
Nie masz jeszcze apki InPost Mobile? Pobierz ją już teraz!
Z aplikacją InPost życie jest prostsze. Wysyłaj paczki szybciej niż kiedykolwiek, dzięki funkcji zdalnego otwarcia skrytki i nadaniu bez etykiety. Oszczędzaj czas z apką!