

7 Marca 2024
Obecnie social selling jest jednym z najpotężniejszych kanałów sprzedaży w branży e-commerce. Coraz więcej marek korzysta z najpopularniejszych mediów społecznościowych, by być tam, gdzie ich grupa docelowa. Nie inaczej jest z Instagramem, który przestał być aplikacją tylko do dodawania zdjęć, ale stał się efektywnym narzędziem dla przedsiębiorców. Czy warto mieć sklep na Instagramie? Odpowiadamy!
Sklep na Instagramie — jakie są korzyści ze sprzedaży na Instagramie?
W ostatnich latach branża e-commerce rozwinęła swoje skrzydła i nic nie wskazuje na to, by miała upaść. Nie jest tajemnicą, że klienci uwielbiają wyszukiwać i kupować produkty, przebywając w swoim zaciszu domowym i używając do tego smartfona czy laptopa. Również portale społecznościowe zmieniają się, wprowadzając nowe dedykowane sprzedawcom opcje, umożliwiające zwiększenie sprzedaży i dotarcie do potencjalnych klientów.
Statystyki mówią jasno: funkcja sklepu na Instagramie ma ogromny potencjał – już 90% użytkowników śledzi profil interesujących ich marek na tym portalu, a 80% przyznaje, że Instagram pomaga im w podjęciu decyzji o dokonaniu zakupów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej sprzedawców zakłada sklep na Instagramie, by promować swój biznes.
Płyną z tego takie korzyści jak:
- możliwość dotarcia do ogromnego grona odbiorców;
- możliwość zaprezentowania swoich produktów w inny sposób;
- zwiększenie zaufania wśród konsumentów;
- zyskanie dodatkowego kanału do promocji swoich produktów;
- możliwość budowania świadomości marki;
- szansa na duży wzrost sprzedaży.
Jakie warunki trzeba spełnić, aby założyć sklep na Instagramie?
Warto podkreślić, że chociaż Instagram oferuje dużo płatnych rozwiązań w kwestii promocji sklepu, to samo jego założenie oraz prowadzenie jest całkowicie darmowe. Należy jednak spełnić wszystkie wymagania, by uruchomić sklep na Instagramie.
Głównym warunkiem narzuconym przez Insta jest lokalizacja – funkcja „Zakupy” nie jest dostępna w każdym kraju. Jeśli chcesz działać na obszarze Polski, nie musisz się martwić. Myśląc jednak o innych państwach, warto sprawdzić, czy mają udostępnioną tę możliwość.
Aby stworzyć sklep na Instagramie, niezbędne jest posiadanie konta firmowego oraz sprzedawanie wyłącznie produktów fizycznych. Jeśli masz konto prywatne, to w łatwy sposób możesz je zamienić na firmowe. Wystarczy zalogować się na swoje konto i w ustawieniach kliknąć „Przełącz na profil firmowy”. Proces jest szybki i odwracalny.
Instagram musi być połączony z Facebookiem. Można tego dokonać, wchodząc w ustawienia na IG, gdzie na samym dole widnieje link do „Centrum kont” – to właśnie w tej zakładce znajduje się opcja dodania konta, z którym chcemy się połączyć. Jednak na tym nie koniec: po pomyślnym powiązaniu kont, następnym krokiem jest utworzenie katalogu produktów lub połączenie się z już istniejącym. Można to zrobić za pomocą formularza lub piksela Facebooka.
W jaki sposób działa sklep na Instagramie?
Sprzedaż przez Instagram wygląda niemal identycznie jak przez Facebooka, co oznacza, że użytkownicy nie mogą kupić danego produktu bezpośrednio przez aplikację. Funkcja „Zakupy” umożliwia oznaczanie produktów na Instagramie w postach i relacjach, co stanowi atrakcyjny sposób na wypromowanie towaru i zachęcenie konsumenta do kupna.
Warto zaznaczyć, że opcja ta pozwala użytkownikom nie tylko na przeglądanie zdjęć produktów, ale również na zapoznanie się z ich opisami oraz cenami. Co więcej, interesujący ich produkt mogą dodać do zakładki „Lista życzeń” czy wysłać pytanie do sprzedawcy.
Jeśli klient będzie chciał sfinalizować zakup, wystarczy, że kliknie produkt na zdjęciu, na którym pojawi się specjalny odnośnik, prowadzący do podstrony z produktem w Twoim sklepie internetowym – to właśnie tam konsument będzie mógł dokończyć transakcję.
Ostatnia kwestia, ale również bardzo ważna, to zapoznanie się z warunkami umowy handlowej i zasadami handlowymi. Instagram, podobnie jak Facebook, bardzo rygorystycznie podchodzi do tego punktu. Upewnij się, że produkty w Twoim asortymencie są dopuszczone do sprzedaży w obszarze tych platform.
Instrukcja zakładania sklepu na Instagramie krok po kroku
Jak założyć sklep na Instagramie? Na szczęście cały proces jest dziecinnie prosty i intuicyjny. Po upewnieniu się, że spełniamy wszystkie wymagania, wystarczy:
- Zalogować się na konto, a jeśli jeszcze go nie mamy, to musimy je założyć.
- Po pomyślnym zalogowaniu się do aplikacji należy wejść w „Ustawienia konta”, znajdujące się po lewej stronie.
- Przejść do zakładki „Firma”, a następnie wybrać opcję „Zarejestruj się w usłudze Zakupy”.
- Następnie klikamy „Kontynuuj” i wybieramy katalog produktów, z którym chcemy się połączyć.
- Na koniec potwierdzamy wprowadzone dane poprzez kliknięcie buttona „Gotowe”.
Ostatnim krokiem, by sklep na IG mógł w pełni funkcjonować, jest weryfikacja konta pod względem spełnienia warunków. Przeważnie trwa to kilka dni, po zaakceptowaniu profilu można aktywować funkcję „Zakupy”.
Czy jest możliwa integracja sklepu na Instagramie ze sklepem internetowym?
Integracja sklepu na Instagramie ze sklepem internetowym jest jak najbardziej możliwa, a co więcej pozwala zaoszczędzić sporo czasu. To jednak nie wszystkie zalety, płynące z tego rozwiązania – taki krok umożliwia śledzenie statystyk postów oraz łączenie ich ze sprzedażą w sklepie internetowym. W łatwy sposób można aktualizować ceny, by te z katalogu zgadzały się z tymi, które znajdują się w witrynie sklepu, a to tylko niektóre z możliwości.
Czy sprzedaż na Instagramie bez sklepu internetowego jest możliwa? Odpowiedź jest prosta: jak najbardziej! Najczęściej wówczas kontakt z klientem odbywa się przez wiadomości prywatne. Możesz mieć również sklep na Instagramie bez działalności gospodarczej – należy tutaj pamiętać, że przychód nie może przekroczyć 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia.
Konfiguracja sklepu na Instagramie, czyli jak odpowiednio dodawać produkty i oznaczenia?
Gdy już otrzymaliśmy zawiadomienie od Instagrama o pozytywnie zakończonej weryfikacji sklepu, możemy zacząć korzystać z nowych funkcji.
Na początek włącz tagowanie produktów w postach – umożliwi to potencjalnym klientom znalezienie Twojej marki oraz przejście do sklepu internetowego, gdzie mogą sfinalizować zakup. Aby dodać wpis z otagowanym produktem, wystarczy skorzystać z opcji „oznacz produkt”, która pojawi się w trakcie dodawania postu i z wyświetlonej listy wybrać właściwy artykuł. Najlepiej jeśli tagi umieszczone są bezpośrednio na towarze, a nie obok czy w tle.
Oznaczanie produktu w poście czy w relacjach to dopiero początek – firma Meta poszła o krok dalej i zamiast kierować odbiorców na stronę Twojego sklepu, umożliwia bezpośredni zakup w aplikacji. Niestety funkcja przejścia do kasy na ten moment jest dostępna wyłącznie dla firm ze Stanów Zjednoczonych. To jednak nie wszystko: opcja ta pozwala ogłaszać zbliżające się akcje promocyjne, dzięki czemu odbiorcy mogą zapoznać się ze szczegółami i ustawić przypomnienie o promocji, kiedy będzie ona dostępna.
Warto pamiętać, że w jednym poście z pojedynczą grafiką można oznaczyć maksymalnie 5 produktów, w przypadku relacji można to być jeden produkt na jeden kafelek. Największą możliwość oferują karuzele – wtedy istnieje możliwość oznaczenia 20 produktów łącznie.
Prowadzisz firmę? Wysyłasz wiele paczek miesięcznie? Zaoszczędź na wysyłce z InPost! Różnorodność oferty sprawia, że jest to rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych firm.
Poznaj pełną ofertę Abonamentów i podpisz umowę online.
Dostawa zamówień do klientów ze sklepu na Instagramie – oferta InPost
Prosty i szybki proces składania zamówienia zachęca do nabywania artykułów znalezionych na Instagramie. Ścieżkę zakupową klienta możesz usprawnić, a tym samym zwiększyć zyski swojego sklepu internetowego. Pomoże w tym nasza oferta usług kurierskich dla firm.
Przedsiębiorcom z branży e-commerce proponujemy wykorzystanie automatów paczkowych. Ponad 21 tysięcy urządzeń Paczkomat® ustawionych w całej Polsce pozwoli skrócić czas dostawy, a nabywcy wygodnie odebrać zamówienie o dowolnej porze.
Sprzedawcom udostępniamy kilka rodzajów umów abonamentowych, uwzględniających różne liczby paczek do wysłania w miesiącu i ich gabaryty. Dodatkowo, nasza usługa przesyłek kurierskich dla firm obejmuje, m.in. Szybkie Zwroty, powiadomienia e-mail i SMS o nadaniu przesyłki oraz dostarczeniu jej do automatu Paczkomat.
Umowa z firmą kurierską nie powinna jednak kończyć się na dostawach poprzez Paczkomat. W naszej ofercie wzięliśmy pod uwagę również dostarczanie zamówień z e-sklepu do domu klienta.
W tym przypadku możesz dopasować usługę do liczby obsługiwanych zamówień i ich gabarytu. Umowa kurierska z InPost obowiązuje rok lub dwa lata – w zależności od wybranej wielkości abonamentu.
Sklep na Instagramie – kto powinien się zdecydować?
Sklep na Instagramie niesie ze sobą wiele korzyści, a największą jest to, że sprzyja kupowaniu pod wpływem impulsu. Dodatkowe funkcjonalności skutecznie usprawniają cały proces i skracają ścieżkę zakupową, co również przekłada się na pozytywny odbiór klienta. Dlatego każdy, kto prowadzi sklep internetowy i ma pomysł na to, jak atrakcyjnie zaprezentować swoje produkty odbiorcom, powinien zdecydować się na ten krok.
Niezależnie od tego, czy oferuje swoim klientom kosmetyki, sprzedaje biżuterię czy działa w obszarze produktów dla dzieci. Pamiętaj jednak, że tutaj przede wszystkim liczy się pomysł – treść na Instagramie jest poboczna, a główne skrzypce grają zdjęcia i wideo.
Aplikacja ma spory potencjał sprzedażowy, który zdecydowanie warto wykorzystać. Optymalizacja konta i korzystanie ze wszystkich rozwiązań, które oferuje platforma, to zdecydowany must have w strategii e-marketingowej. Z pewnością zauważysz wymierne korzyści, jak np. zbudowanie świadomości marki, zdobycie zaufania wśród klientów, a także wzrost czynnika sprzedaży.
Weź na próbę i testuj abonament w InPost przez 3 miesiące!
Poświęć 1 minutę, zostaw kontakt do siebie i zacznij nadawać paczki już od 11,58 zł*.
- Jedna umowa na paczki kurierskie i paczkomatowe
- Darmowe podjazdy kurierskie
- Ekspresowa dostawa
- Gwarancja ceny przez okres trwania umowy
- Opłata paliwowa wliczona w cenę
- Dedykowana opieka posprzedażowa
* Cena netto za przesyłkę paczkomatową w abonamencie Midi Firma 600.
Czytaj również
Kompleksowa obsługa klienta. Jak określić potrzeby potencjalnego klienta w e-commerce?
Konkurencja w e-commerce jest ogromna, a zdobycie klienta nie oznacza jeszcze sukcesu. To, czy zdecyduje się na zakup i wróci po więcej, zal...
Kiedy jest dobry czas, żeby przenieść swój magazyn do InPost Fulfillment?
Zarządzanie magazynem to podstawowy element działań w zakresie e-commerce. Wielu sprzedawców internetowych po pewnym czasie zdaje sobie spra...

