Elektronika

E-handel produktami elektronicznymi stawia wiele wyzwań przed sprzedawcami, ale największym z nich jest wysoka kapitałochłonność. Budowanie zapasu magazynowego wyrobów elektronicznych niesie ze sobą dwa ryzyka: blokada kapitału i krótki cykl życia produktów. W przypadku sprzedaży szeroko pojętej elektroniki użytkowej (także produktów AGD) relatywnie zadowalające marże osiągane są tylko w przypadku nowości rynkowych. Po stabilizacji ceny nowości, sprzedawca zarabia znacznie mniej na tym samym produkcie dlatego sporym wyzwaniem dla branży jest regularna wyprzedaż zapasu asortymentu i przygotowanie kapitału oraz logistyki do sprzedaży i obsługi nowych modeli. Dla tej branży istotne jest budowanie oferty złożonej zarówno z nisko marżowych produktów flagowych, jak i całej gamy wysokomarżowych akcesoriów (przełączniki, uchwyty, inne akcesoria), których koszt zakupu i składowania jest znikomy, a obrót nimi uzupełnia marżę na produktach flagowych.